Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Piliečiai kaip klientai: teigiami ir neigiami aspektai teikiant viešąsias paslaugas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Piliečiai kaip klientai: teigiami ir neigiami aspektai teikiant viešąsias paslaugas

Aprašymas

Valstybės tarnybos savarankiškas darbas Nr. 1. Įvadas. Viešųjų paslaugų samprata ir klasifikacija. Piliečio kaip kliento identifikavimas. Teigiami pavyzdžiai teikiant viešąsias paslaugas. Neigiami aspektai teikiant viešąsias paslaugas. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Viešosios paslaugos pradedant ikimokyklinio ugdymo įstaigomis ar mokyklomis iki pasivaikščiojimo takų, parkų priežiūros ar atliekų rūšiavimo užima nemenką vaidmenį šiandieniniame žmonių gyvenime. Kai kurios prekės ir paslaugos naudingos atskiriems žmonėms, kai kurios- konkrečiai visuomenės daliai, o kai kurios prekės ir paslaugos teikia naudą visai visuomenei. Šias įvairias prekes ir paslaugas galima vadinti gėrybėmis. Yra gėrybių, kurios teikia ne vienam konkrečiam asmeniui naudą, o kuriomis naudojasi visa visuomenė ir kurias teikia ne kas kitas, o tik valstybė. Tokios gėrybės vadinamos viešosiomis gėrybėmis. Ir nors dauguma šių paslaugų susijusios su visuomenės interesais bei poreikiais, ne visada pavyksta užtikrinti tinkamą šių paslaugų kokybę.
Pastaruoju metu ypatingai didelis dėmesys skiriamas klientų aptarnavimo kokybei bei kultūrai. Teigiama, kad tai vienas iš įmonės sėkmės garantų. Galima sakyti, kad patenkintas klientas – geriausia reklama įmonei ir jos sėkmės pagrindas. Šis principas yra vienas iš esminių verslo pasaulyje jau daugelį dešimtmečių. Jis pagrįstas tiesioginiais finansiniais santykiais tarp bendrovės ir vartotojo. Tuo tarpu valstybiniame sektoriuje paslaugų tiekėjų sąryšis su vartotoju/ klientu yra kitoks nei versle. Viešąsias paslaugas teikianti organizacija aptarnauja visus gyventojus, gyvenančius tam tikroje teritorijoje, ir negali pasirinkti " pelningesnių’’ klientų. Vieni žmonės yra tiesioginiai tam tikrų paslaugų vartotojai (pvz. besinaudojantys bibliotekų, skaityklų paslaugomis), kiti turi žymiai platesnį santykį su viešosiomis paslaugomis, o tam tikrų " universalių’’ paslaugų (gatvių valymas, šiukšlių išvežimas) vartotojais esame visi. Taigi ši tema yra gana aktuali ir plačiai diskutuotina valstybiniame ir visuomeniniame lygmenyse. Kiekvienas pilietis naudojasi tam tikromis paslaugomis, o valdžios institucijos stengiasi kuo geriau patenkinti piliečio kaip kliento poreikius.
Darbo problema. Viešajame sektoriuje vartotojo apibrėžimas yra gana sudėtingas, o tai lemia skirtingi vartotojų vaidmenys naudojantis viešosiomis paslaugomis ir skirtingas viešųjų paslaugų pobūdis. Todėl viešąsias paslaugas teikiančios institucijos gali turėti kompleksinį ryšį su visuomene, kai vartotojas, tokiu atveju, gali būti įvardijimas kaip klientas, ir kaip pilietis.
Darbo objektas. Pilietis kaip klientas teikiant viešąsias paslaugas įvardijant teigiamus ir neigiamus aspektus.
Darbo tikslas. Atskleisti teigiamus ir neigiamus aspektus teikiant viešąsias paslaugas, kai vartotojas įvardijamas kaip klientas ir kaip pilietis.
Darbo uždaviniai:
1) supažindinti su viešųjų paslaugų samprata bei klasifikavimu;
2) apibrėžti piliečio kaip kliento identifikavimo požymius;
3) atskleisti teigiamus aspektus teikiant viešąsias paslaugas piliečiui kaip klientui;
4) atskleisti neigiamus aspektus teikiant viešąsias paslaugas piliečiui kaip klientui.
Darbo metodas. Mokslinės literatūros analizė.
Ištirtumas. Autorė Lane J. E. savo darbuose atskleidžia viešųjų institucijų veiklos rūšis, teoriją apie viešąjį sektorių apimant viešųjų paslaugų analizę, išskiriant problemas bei siūlymus joms išspręsti. Skietrys E. ir Raipa A. savo straipsnyje nagrinėja viešojo transporto kaip vieną iš teikiamų viešųjų paslaugų svarbą visuomenei bei problemas, kurias siūlo spręsti įvedant i viešąjį sektorių vadybos elementų. Čiegys R., Jankauskas V. ir kt. analizuoja viešųjų gėrybių paklausą, grindžiamą matematine išraiška, pateikia įvairias aplinkos ekonomikos išraiškos galimybes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-06-10
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis26.14 KB
AutoriusErnesta Ra
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasE. Stubraitė-Vilkišienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pilieciai kaip klientai teigiami ir neigiami aspektai teikiant viesasias paslaugas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • E. Stubraitė-Vilkišienė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą