Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Piliečių ir valdžios institucijų santykis Lietuvos viešajame administravime
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Piliečių ir valdžios institucijų santykis Lietuvos viešajame administravime

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Viešojo administravimo raida. Piliečių vaidmuo idealiai veikiančioje viešojo administravimo sistemoje. Veiksniai, skatinantys piliečių nepasitikėjimą valdžios institucijomis. Lietuvos piliečių pasitikėjimas valdžios institucijomis ir santykis su jomis. Išvados.

Ištrauka

Viešojo administravimo sistema yra būdinga kiekvienai šaliai, nes ji siekia įgyvendinti valstybės politiką per tam tikras institucijas, kurios skirtos įvairiems piliečių poreikiams patenkinti. Viešasis sektorius sparčiai plečiasi jau keletą pastarųjų dešimtmečių. Į jį įtraukiama vis daugiau naujovių ir informacinių technologijų elementų. Tuo siekiama viešąsias paslaugas padaryti labiau prieinamomis ir efektyvesnėmis, o svarbiausias tikslas- kuo rezultatyviau įvykdyti valstybės politiką. Tačiau, kaip žinoma, tikslai ne visada atitinka realybę. Idealiai atlikti visas planuojamas valdžios institucijų funkcijas neįmanoma ir neretai ryšys tarp gyventojų bei valdžios institucijų tampa minimalus.
Šiame rašto darbe sieksiu plačiau aptarti santykius tarp valstybės piliečių ir valdžios institucijų, piliečių požiūrį į valdžią, bei jos požiūrį į piliečius, išsiaiškinti, kodėl kartais būna sunku pasiekti rezultatyvų abiejų šių pusių bendradarbiavimą.

"Egzistuoja daug viešojo administravimo apibrėžimų, tačiau daugumos jų autoriai sutinka, kad viešasis administravimas apima administracinio personalo elgseną ir motyvacijas, organizacinius susitarimus, įgyvendinant svarbias, valstybinės reikšmės viešąsias programas, administracinę aplinką, kurią sukuria administracinės sistemos ryšiai su politine sistema ir visuomene". Jo ištakos siejamos su pirmųjų valstybių atsiradimu, tačiau tose valstybėse vykstantys procesai davė tik pradžią šios sudėtingos sistemos kūrimuisi. Šiuolaikinių viešojo administravimo aspektų galima aptikti Europos valstybių centralizacijos proceso eigoje, nes tuomet atsirado daug didesnis viešųjų institucijų bei kvalifikuotų darbuotojų, kurie sugebėtų tinkamai realizuoti valstybės politiką, poreikis.
Viešasis administravimas yra palyginti jauna mokslo sritis, o jos susiformavimą galima laikyti XIXa. pabaigos prancūzų ir vokiečių mokslininkų nuopelnu, tačiau "viešojo administravimo pagrindinius principus žmonija praktikavo jau prieš keletą tūkstantmečių. Senovės Egipto piramidės, Didžioji kinų siena, Tarpupio civilizacijų laimėjimai liudija, kad viešosios programos ir projektai įvairiais administravimo metodais buvo gana sėkmingai įgyvendinami".
"JAV viešojo administravimo teoriją visuomenė pradėjo studijuoti ir ją pripražinti XIX a. pabaigoje". Dauguma mokslininkų ir praktikų viešojo administravimo kaip mokslo susiformavimo pradžią sieja su W.Wilsono veikla- "jo darbuose ryškėjo reformizmo idėjos, paremtos administracine praktine veikla". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-03-02
DalykasViešojo administravimo pristatymas
KategorijaViešasis administravimas
TipasPristatymai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis15.53 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasM. Dūda
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pilieciu ir valdzios instituciju santykis lietuvos viesajame administravime [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Pristatymai
  • 8 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • M. Dūda
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą