Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Nežymiai sutrikusio intelekto mokinių šnekamosios kalbos ypatybės
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Nežymiai sutrikusio intelekto mokinių šnekamosios kalbos ypatybės

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų vaikų kalba. Kalbos vystymosi specifika. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų kalbos sutrikimai. Kalbos neišsivystymas. Sulėtėjusi kalbos raida. Kalbėjimo tempo sutrikimai. Mikčiojimas. Fonetiniai kalbos trūkumai. Žodyno charakteristika. Šnekamosios kalbos ypatybių charakteristika. Analizės eiga. Stebėjimo analizė. Išvados.

Ištrauka

Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokyklą ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.
Tobulinant mokymo ir auklėjimo procesą, labai svarbu pažinti mokinio individualybę. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikai turi įvairių vystymosi sutrikimų, kurie kliudo mokiniams sėkmingai mokytis ir turtinti savo žinias. Dėl to labai svarbu ne tik pažinti vaikų vystymosi sutrikimus, bet ir atitinkamai juos veikti, kad būtų sumažintas arba visai pašalintas jų neigiamas poveikis.
Bendrieji kalbos vystymosi sutrikimai suprantami kaip visos kalbos sistemos nepakankamas išsivystymas. Tokiais atvejais fonetiniai kalbos trūkūmai siejasi su žodyno ir gramatinės sandaros nepakankamumu. Kalbos vystymosi sutrikimai pasireiškia labai įvairiai: vaikai arba beveik visai nekalba, arba jie gali būti pradėję kalbėti, bet su ryškiais arba mažiau ryškiais fonetiniais, leksiniais ir gramatiniais kalbos trūkumais. Tokie vaikai pradėda kalbėti vėlai, būdami 3 – 5 metų amžiaus, o kartais dar vyresni. Pradeję lankyti mokyklą, jie būna nepažangūs, nes dėl kalbos trūkūmų nesugeba įsigyti rašymo ir skaitymo įgūdžių.
Tam tikros įtakos kalbos vystymosi atsilikimui gali turėti chroniškos vaikų ligos, fizinis silpnumas ir fizinis išsekimas, nepalankios auklėjimo sąlygos. Pašalinus neigiamai veikiančius faktorius, bendras vaikų, o kartu ir jų kalbos vystymasis išsilygina. Tik kartais šių vaikų kalboje išlieka tarimo trūkūmų, kurie gali būti rimta kliūtimi, mokantis rašyti ir skaityti.
Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų kalba taip pat nepakankamai išsivysto. Tačiau yra ir tokių vaikų, kurie auga palankiose sąlygose, yra fiziškai stiprūs, neturi psichinių sutrikimų, tačiau beveik nekalba arba visai mažai kalba. Jų kalba vystosi lėtai ir labai skiriasi nuo bendraamžių kalbos.
Tyrimo tikslas:
Nustatyti nežymiai sutrikusio intelekto mokinių šnekamosios kalbos ypatybes.
Uždaviniai:
1. Nustatyti kaip nežymiai sutrikusio intelekto mokiniai geba reikšti savo mintis;
2. Nustatyti ar nežymiai sutrikusio intelekto mokinių kalba yra taisyklinga;
3. Nustatyti ar nežymiai sutrikusio intelekto mokiniai geba pasakoti ir atpasakoti tekstus su vaizdinėmis priemonėmis;
4. Nustatyti ar nežymiai sutrikusio intelekto mokiniai geba pasakoti ir atpasakoti tekstus be vaizdinių priemonių;
5. Nustatyti ar nežymiai sutrikusio intelekto vaikams nuotaikų kaita turi reikšmės vaiko šnekamajai kalbai.
Tyrimo objektas: Raseinių specialiosios mokyklos 5 – 8 specialiųjų klasių mokiniai.
Tyrime dalyvavo: 5 specialiosios klasės 5 mokiniai;
6 specialiosios klasės 5 mokiniai;
7 specialiosios klasės 5 mokiniai;
8 specialiosios klasės 5 mokiniai.
Tyrimo metodai: Literatūros analizė, stebėjimas, gautų rezultatų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-01
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis68.92 KB
Autoriussimulencija
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasProf. J. Ambrukaitis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Nezymiai sutrikusio intelekto mokiniu snekamosios kalbos ypatybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Prof. J. Ambrukaitis
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą