Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialiųjų poreikių mokinių priežasties – padarinių ryšių tarp geografinių objektų ir reiškinių suvokimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialiųjų poreikių mokinių priežasties – padarinių ryšių tarp geografinių objektų ir reiškinių suvokimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Įvadas. Geografijos pamokos teoriniai aspektai specialiojoje mokykloje. Specialiosios mokyklos mokinių geografinių vaizdinių formavimo psichologiniai ypatumai. Priežasties – padarinių ryšių nustatymas geografijos pamokose. Specialiųjų poreikių mokinių priežasties – padarinių ryšių tarp geografinių objektų ir reiškinių suvokimo ir nustatymo tyrimas. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas: Geografija užima svarbią vietą , plėsdama mokinių vaizdinius apie gamtos reiškinius, formuodama mokslinį pasaulėvaizdį. Jos tikslas – kiek įmanoma išlavinti sutrikusio intelekto vaikų galias, formuoti teisingą požiūrį į pasaulį, tinkamą elgesį geografinėje aplinkoje. Tačiau sutrikusio intelekto moksleivių suvokimas, mąstymas, atmintis, vaizduotė turi tam tikrų ypatumų. Daugiausia – tai negebėjimas atpažinti daiktus, surasti ir išskirti tų daiktų esminius ir neesminius požymius, įsivaizduoti nagrinėjamus objektus, atsiminti jų panašumus ir skirtumus, nustatyti priežasties – padarinių ryšius. Būdingi sunkumai įsisavinant ir atskleidžiant netgi paprasčiausius priežasties – pasekmės ryšius, dažnai painiojama pasekmė ir priežastis, atsitiktiniai ir antraeilės reikšmės faktai nurodomi kaip priežastys. Aiškinant priežasties pasekmės ryšius trūksta nuoseklumo, logikos, išbaigtumo, todėl gaunami neteisingi sprendimai ir išvados.
Šia tema literatūros yra ne daug, tyrimų buvo atlikta mažai, todėl tema ir yra aktuali.
Tyrimo objektas: Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių (nežymiai protiškai atsilikusių) mokinių priežasties – padarinių ryšių tarp geografinių objektų ir reiškinių nustatymas.
Tyrimo tikslas: Ištirti, kaip nežymiai protiškai atsilikę mokiniai nustato priežasties – padarinių ryšius tarp geografinių objektų ir reiškinių.
Tyrimo uždaviniai:
1) Ištirti priežasties – padarinių ryšius apie klimatą ir jo kaitą;
2) Ištirti priežasties – padarinių ryšius apie platesnės fizinės geografijos suvokimą;
3) Ištirti priežasties – padarinių ryšius apie visuomeninės geografijos suvokimą;
Tiriamieji: Specialiųjų poreikių turintys (nežymiai protiškai atsilikę) 9 – 10 kl. mokiniai.
Tyrimo atlikimo vieta: Akmenės rajono Dabikinės specialioji mokykla 9 – 10 specialiosios klasės.
Tyrimo metodika: Tyrimo duomenys gauti atlikus nežymiai protiškai atsilikusių 9 – 10 klasių mokinių anketavimą (anketa pateikiama kaip priedas nr. 1). Mokiniams individualiai buvo pateiktos raštu pildomos anketos, kurios sudarytos iš 16 skirtingų klausimų. Pateikti klausimai yra trijų skirtingų temų: klausimai iš visuomeninės geografijos, klausimai iš fizinės geografijos ir klausimai apie klimatą ir jo kaitą. Klausimai pateikti taip, kad mokiniai pajaustų, nuoseklumą, kaip norima, kad į juos būtų atsakyta: pirmiausia pateikiami klausimai, į kuriuos reikia atsakyti parenkant vieną, teisingiausią iš duotų atsakymų. Toliau duotieji klausimai yra iš dalies atsakyti, jie reikalauja tik pabaigti mintį. Paskutiniuose klausimuose jau reikalaujam pilno, išsamaus, savarankiško atsakymo. Tokiu klausimų pateikimo būdu siekiama išsiaiškinti, kaip mokinių atsakymus įtakoja jų nekreipimas teisingo atsakymo link. Panaudoti metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, anketinių duomenų nagrinėjimas, apdorojimas, analizė ir susisteminimas bei išvadų darymas, remiantis gautais duomenimis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-13
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis54.24 KB
AutoriusAsta
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasDoc. Juozas Pumputis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiuju poreikiu mokiniu priezasties padariniu rysiu tarp geografiniu objektu ir reiskiniu suvokimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Doc. Juozas Pumputis
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą