Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių vaizdiniai apie Aziją
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių vaizdiniai apie Aziją

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Geografijos mokymo ypatumai. Mokslinė vaizdinių formavimo samprata. Geografijos mokymas specialiojoje mokykloje. Darbo būdai ir metodai geografijos pamokose. Specialiųjų poreikių vaikų vaizdinių apie Aziją duomenų analizė. Tyrimo metodika. Tiriamieji. Tyrimo rezultatai. Mokinių lytis ir amžius. Vaizdiniai apie Azijos žemyną ir jo ribas. Mokinių vaizdiniai apie Azijos vandenis. Žinios apie Azijos augaliją ir gyvūniją. Išvados.

Ištrauka

Tyrimo problema ir aktualumas

Sparti pasaulio pažanga bei nuolatinė kaita visose gyvenimo sferose daro didelę įtaką švietimui bei jo modernizavimui. Šiuolaikinės reformuotos ikimokyklinės įstaigos bei pradinės mokyklos atsižvelgdamos į gerąją Vakarų patirtį, vis plačiau plėtoja demokratinį ir humanistinį ugdymą, į vaiką orientuotų grupių ir klasių kūrimą.
Svarbi vieta šiuolaikinio ugdymo sferoje tenka geografijos mokymui, kuris yra labai svarbus visapusiškai tolesnei asmenybės raidai. Juk geografija, kaip ir gimtoji kalba, veikia visas asmens patyrimo sritis, padeda įsilieti į aplinką, integruotis visuomenėje, geriau pažinti bei suprasti aplinkinį pasaulį. Geografija užima svarbią vietą, plėsdama mokinių vaizdinius apie gamtos reiškinius, formuodama mokslinį pasaulėvaizdį, rengdama vaikus praktiniam gyvenimui specialiojoje mokykloje. Jos tikslas – kiek įmanoma išlavinti sutrikusio intelekto vaikų galias, formuoti teisingą požiūrį į pasaulį, tinkamą elgesį geografinėje aplinkoje (Pumputis, 1997).
Specialiojoje mokykloje pagal bendrojo lavinimo dalykų pamokų kiekį po lietuvių kalbos, matematikos ir gamtos eina geografija, tačiau tyrimų apie šią discipliną beveik nėra. Geografijos programoje numatyta, kad šeštoje klasėje nagrinėjama fizinė geografija, septintoje – Lietuvos, aštuntoje – Europos ir Azijos, devintoje – žemynų geografija. (Pumputis, 1998)
Labai svarbu, kad mokiniai gerai įsisavintų ir suvoktų mokomą medžiagą apie Lietuvos kraštą – savo Tėvynę, tačiau ne ką mažiau aktualu yra supažindinti mokinius ir su pasauliu, kuris yra už Lietuvos ribų, t.y. supažindinti su pasaulio žemynais, žinoti kuo jie skiriasi ir kuo yra panašūs su mūsų gyvenama šalimi. Supažindinant su pasaulio žemynais atsiranda dar didesnių keblumų, nes vaikams, ypač protiškai atsilikusiems dar sunkiau įsisavinti jiems nesuvokiamus gamtos reiškinius, religijų ypatumais, klimato skirtumus ir daug kitų dalykų.
Taigi, ne vienam pedagogui dėstančiam geografijos pamoką, manau, iškyla klausimų, kaip mokiniams dėstomą medžiagą paaiškinti kuo suprantamiau, kokius metodus pasitelkti, kad informacija ir vaizdiniai išliktų teisingi, atitinkantys tikrovę, o ne iškreipti.
Šia tema kursinį darbą rašyti pasirinkau todėl, kad noriu pasisemti daugiau žinių būtent šia tema, bei atlikti tyrimą. Dar viena priežastis, kuri pastūmėjo susidomėti kaip mokiniams sekasi geografija, tai, kad tyrimų šia tema yra atlikta labai nedaug.


Tyrimo problema. Geografinių vaizdinių formavimas, kuris prasideda jau vaiko ikimokykliniame amžiuje ir toliau sparčiai plėtojamas ne tik pirmoje, bet ir vyresnėse klasėse, yra labai svarbus ir geografijos mokyme. Įgytos žinios bei mokėjimai padeda ne tik geriau pažinti ir išgyventi aplinką, bet ir susidaryti kuo kokybiškesnį pasaulio vaizdą. Tad šiame kursiniame darbe siekiama išsiaiškinti kaip yra formuojamas mokinių, turinčių specialiųjų poreikių vaizdinių susidarymas.

Tyrimo tikslas: Išanalizuoti Linkuvos specialiosios mokyklos mokinių ir Joniškio 2-osios vidurinės mokyklos specialiųjų poreikių 8-10 klasių mokinių vaizdinių susiformavimą apie Azijos žemyną.

Tyrimo objektas: Moksleivių geografinių vaizdinių suvokimo ypatumai.

Tyrimo uždaviniai:
1. Mokslinė vaizdinių susidarymo samprata.
2. Išsiaiškinti kokie mokymo metodai ir būdai naudojami geografijos pamokose, bei kaip kuriami geografiniai vaizdiniai specialiųjų poreikių vaikams.
3. Išsiaiškinti kaip 8-10 klasių apklaustų mokyklų mokiniai įsisavino geografinius vaizdinius apie Azijos žemyno ypatumus.

Tyrimo metodinis pagrindimas: Tyrimo metodai:
1. Teorinis: mokslinės literatūros analizavimas.
2. Empirinis: mokinių (8-10 klasių) anketavimas.
3. Statistinis: matematinės statistikos metodais atlikta tyrimo duomenų analizė, pasitelkiant Excel kompiuterinę programą.

Tyrimo imtis: Tyrime dalyvavo Linkuvos specialiosios mokyklos mokiniai ir Joniškio 2-osios vidurinės mokyklos mokiniai. Iš viso buvo išdalytos 20 anketos, sugrįžo 20. Tyrimas buvo atliktas balandžio 23-24 dienomis.

Darbo struktūra: įvadas, du skyriai, išvados, šaltinių ir literatūros sąrašas, priedas- anketos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-11
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis49.34 KB
AutoriusDonata
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu turinciu specialiuju ugdymosi poreikiu vaizdiniai apie Azija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą