Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Raidos ypatumai ankstyvojoje vaikystėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Raidos ypatumai ankstyvojoje vaikystėje

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Ankstyvoji vaikystė. Piaget pažinimo vystymosi stadijos ankstyvojoje vaikystėje. Kalbos raida. Ankstyvoji vaikystė Sigmund‘o Freud‘o psichoanalitinėje teorijoje. Emocijos ir jausmai. Vaikų emocijų ir elgesio sutrikimai ir jų korekcija. Vaiko asmenybės vystymosi sąlygos. Tėvai ir trečiųjų vaiko gyvenimo metų krizė. Žaidimai. Žaidimų tipai. Išvados.

Ištrauka

Ankstyvoji vaikystė – vienas dinamiškiausių gyvenimo laikotarpių. Šiuo metu vaiką supantis pasaulis nuolat plečiasi. Gyvenimą namie, tarp šeimos narių, pamažu praturtina nauji nepažįstami suaugusieji, jis pradeda bendrauti su kitais vaikais, į jo akiratį patenka nauji daiktai, jam tenka atsidurti naujose situacijose ar aplinkoje. Vaikas viskuo domisi, tyrinėja ir randa daug įdomaus. Jo santykiai su aplinka, bendraamžiais ir suaugusiaisiais tampa vis sudėtingesni. Bendravimas su naujais žmonėmis vaikui padeda įgyti naujų įgūdžių, palaipsniui vaikas išmoksta bendrauti ir veikti nepriklausomai nuo kitų.
Ankstyvoji vaikystė apima laikotarpį nuo vienerių iki ketverių metų. Pagrindiniai dalykai, kurie įvyksta šiame laikotarpyje, - tai išmokimas vaikščioti ir kalbos atsiradimas. Vaikas tampa vis labiau nepriklausomas nuo suaugusiųjų.
Žymus psichologas Jeanas Piaget teigė, kad vaikai patys siekia protinės pusiausvyros, norėdami suderinti tarpusavyje naują patyrimą su senomis protinėmis schemomis, aktyviai eksperimentuoja su aplinka ir susikuria sau naują požiūrį į pasaulį. Jis manė, kad vaiko protinės raidos pagreitinti neįmanoma, bet kiti psichologai, kaip Bruneris, Vygotskis, teigia, kad suaugę turi skatinti vaiko žingeidumą, kurdami turiningą aplinką bei specialiai lavinti vaiką, ir kaip galima pagreitinti vaiko pažintinę raidą.
Tiek vaikščiojimas, tiek kalba plečia pažintinių vaiko gebėjimų raidą. J. Piaget teigė, kad šio amžiaus vaikų pažintinė veikla yra sensomotorinės raidos stadijos. Kadangi vaikas mąsto veiksmais, pasauliui pažinti naudoja savo jutimus ir motorinius sugebėjimus. Jis mokosi pritaikyti savo refleksus, reaguoti į žmones bei patirtį ir pirmųjų gyvenimo metų pabaigoje išmoksta įsivaizduoti, kaip pasiekti paprastus tikslus.
Pasak Piaget, vaikas žengdamas į antrąją stadiją jau sugeba išskirti save iš aplinkinio pasaulio. Jis jau atpažįsta įvairius daiktus ir gali jais manipuliuoti. Vaikas suvokia, kad objektas yra tas pats pasikeitus jo padėčiai ar žiūrint į jį kitu kampu. Taip pat vaikas bando ieškoti stimuliacijos aplinkiniuose šviesos ir garso šaltiniuose bei stengiasi pratęsti įdomų patyrimą.
Antrosios stadijos pirmoje – priešoperacinėje – fazėje (apima laikotarpį nuo antrų iki ketvirtų gyvenimo metų) vaikas, kad galėtų suformuoti įvairias sąvokas, vartoja kalbą. Vaiko formuojamos sąvokos retai kada atitinka tinkrovę. Jos yra labai individualios ir būdingos tik tam vaikui. Piaget tvirtina, kad kalbos mokymuisi svarbiausia yra patirtis, ir vaikui jos reikia daug, kad suprastų sudėtingas sąvokas. Todėl suaugusieji dažnai pervertina mažų vaikų supratimo gyli, kadangi jų pačių mąstymas yra palyginti sudėtingas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-10
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis40.19 KB
Autoriusdovilele
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Raidos ypatumai ankstyvojoje vaikysteje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą