Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūdikystė

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Protinių sugebėjimų raida (Piaget teorijoje). Sensomotorinio intelekto stadija. Kūdikio mokymas ir mokymasis. Kalbos raida. Kūdikio sugebėjimas bendrauti. Prieraišumo jausmas. Nerimo ir baimės jausmas.

Ištrauka

Suaugę žmonės per 1 – 2 savo gyvenimo metus nedaug tepasikeičia. Kartais pasikeičia jų figūra, kūno masė, plaukų ilgis ar spalva, kartais sunkūs išgyvenimai palieka žymes jų veido bruožuose, laikysenoje. Tačiau keletą metų nematytą bičiulį sutikę lengvai pažinsit. O mažylį, kuriuo jūs rūpinotės, kai jis buvo vos kelių savaičių, leidote prie jo bemieges naktis, žinojote jo norus, mokėjote pradžiuginti, po kelerių atskirai praleistų metų vargu ar atpažinsite. Pirmaisiais dvejais gyvenimo metais vaikas labai pasikeičia, nes tobulėja jo protas, kalba, emocijos.
Vaikai ateina į pasaulį, nieko apie jį nežinodami. Tačiau greitai išryškėja įgimti refleksai, jutimai, įgimtas smalsumas. Jau vienerių metų vaikas yra susipažinęs su daugybe jo aplinkoje esančių daiktų. Jis žino, kad vieni objektai yra valgomi, kiti – kelia triukšmą, vienus malonu liesti, vienus malonu liesti, o prie kitų priartėti pavojinga, nes sukelia skausmą. Vaikas taip pat žino, kad vieni žmonės yra artimi, o kiti – svetimi ir ima jų vengti. Bet to vaikas jau turi ir įvairios veiklos patirtį: žino, kad žaisti smėlio dėžėje smagu, o eiti pas gydytoją – nemalonu. Vienerių metų vaikas jau moka bendrauti, apie savo norus ir jausmus praneša gestais, garsais, pavieniais žodžiais.
Matant kaip sparčiai formuojasi vaiko pažintiniai sugebėjimai, kyla klausimas, kokie veiksniai tai sąlygoja. Dar prieš kelis dešimtmečius psichologų nuomonės buvo visiškai skirtingos: vieni teigė, kad vaiko pažintinę raidą lemia tik biologiniai veiksniai (genai ir brendimas), kiti – kad svarbios yra aplinkos sąlygos (tėvų, mokytojų, kaimynų įtaka).
Dabar remiantis daugybe tyrimų, nustatyta, kad tiek įgimti veiksniai, tiek mokymasis lemia vaiko pažintinę raidą. Sensomotoriniai sugebėjimai labiau priklauso nuo biologinio brendimo, o vaiko pažintinei raidai labai svarbios ir aplinkos sąlygos. Nepalankiomis sąlygomis augusių vaikų intelekto raida dažnai sutrinka, gali atsirasti negrįžtamų pakitimų.
Dabar dauguma psichologų pripažįsta, kad brendimas ir mokymasis turi įtakos vaiko pažintinei raidai, tačiau skiriasi jų nuomonės, kurie iš jų yra svarbesnis. Nėra vieningos nuomonės apie tai, ar vaikai, augantys pakankamai turtingoje aplinkoje, mokosi patys ar jiems reikalinga specialiai organizuota aplinka ir nurodymai, ką ir kaip jie turi daryti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-06
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai2
Dydis25.22 KB
AutoriusVaida
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasStašinskaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kudikyste [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Stašinskaitė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą