Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybės brendimas (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. E. Eriksono asmenybės raidos teorija. Aštuonios asmenybės raidos stadijos. Kūdikystė. Ankstyvoji vaikystė. Vidurinioji vaikystė. Vėlyvoji vaikystė. Paauglystė. Paauglystės fazės. Ankstyvoji branda. Vidurinioji branda. Senatvė. Apibendrinimas. Asmenybės brandos kriterijai. Subrendimo kriterijai bei požymiai. Išvados.

Ištrauka

Žinome, kad kiekvienas žmogus yra unikali individualybė. Dviejų vienodų asmenybių nėra. Ta-čiau taip pat žinome, kad apie vienus žmones galima sakyti – ,,brandi asmenybė", ,,stiprus charak-teris", tuo tarpu kiti – net ir garbaus amžiaus sulaukę – tarsi lieka vaikiški, nepatikimi, nebrandūs.
Šio amžiaus pradžioje psichologai, mokytojai, auklėtojai pasijuto tarsi ,,prislėgti" teiginių apie as-menybės raidą, kuriuos paskelbė pirmosios psichoanalitinės teorijos (S.Freudo, A.Adlerio). Jos tvir-tino, kad pagrindiniai asmenybės bruožai susiformuoja labai anksti – kūdikystėje ir vaikystėje, iki trejų ar vėliausiai iki penkerių metų.Iš vienos pusės psichoanalitinės teorijos labai praturtino asme- nybės raidos supratimą, nes parodė, kokią didžiulę reikšmę turi pirmieji žmogaus gyvenimo mėne-siai ir metai, ta aplinka ir tie emociniai santykiai, kurie jį gaubia.Tačiau, antra vartus, šiems požiū-riams būdinga ryškus fatalizmas. Jeigu asmenybė iš esmės susiformuoja pirmaisiais gyvenimo me-tais, o paski mažai tegali keistis, tai kokią prasmę tada turi auklėjimas, mokytojų pastangos, paga-liau – paties bręstančio žmogaus saviauklos pastangos ir užsidegimai?

TIKSLAS : Aptarti ir sužinoti kaip bręsta asmenybė ir kaip ją veikia aplinka skirtingais gyvenimo amžiaus tarpsniais. Svarbu išsiaiškinti, ar žmogus bręsta visą gyvenimą, ar pagrindiniai asmenybės bruožai susiformuoja tam tikrame amžiuje, o paskui jau mažai kas tesikeičia.

UŽDAVINIAI:
1. Aptarti Eriksono aštuonių asmenybės raidos stadijų, ar etapų, teoriją. Šiuolaikinėje psicholo- gijoje ji yra viena iš išsamiausių asmenybės raidos teorijų.

2. Sužinoti kokia yra kitų raidos psichologų nuomonė apie asmenybės brendimą.


E. Eriksonas (1902-1994) buvo Z.Freudo mokinys ir pasekėjas.Jis sukūrė asmenybės nuolatinio keitimosi gyvenimo teoriją. E. Eriksonas neatmetė pagrindinių Z. Freudo teiginių epie sąmonę, pasąmonę, asmenybės komponentus (Id, Ego, Superego) ir psichoseksualinės raidos stadijos, tačiau asmenybės vystymąsi skirstė ne pagal kūno dalis ir su jomis susijusį malonumo jausmą, o pagal as-menybės ryšį su socialine aplinka. Jis įvertino somatinių (kūno), asmeninių, socialinių ir kultūros veiksnių įtaka asmenybės vystymuisi. Jis akcentavo, kad kiekvienoje vystymosi stadijoje, kuri tęsia-si tam tikrą amžiaus tarpsnį, žmogui iškyla specifinės problemos (raidos krizės),nuo kurių iš- sprendimo priklauso tolimesnis asmenybės vystymasis. Norėdamas pabrėžti socialinių ir kultūros veiksnių įtaką žmogaus vystymuisi, E. Eriksonas savo teoriją pavadino psichosocialine asmenybės vystymosi teorija, o vystymosi kiekvienoje stadijoje krizes – psichosocialinėmis krizėmis.
(Autorių grupė, Psichologija studentui.KTU, 1999.152 psl.) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-24
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis29.2 KB
Autoriusgeras dėdė
Viso autoriaus darbų90 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybes brendimas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą