Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Sutrikusio intelekto vaikų ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sutrikusio intelekto vaikų ugdymas

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Neįgaliems vaikams atvirų, į vaiką orientuotų grupių kūrimo principai. Dorovinis sutrikusio intelekto vaikų ugdymas. Sutrikusio intelekto vaikų teisinis auklėjimas. Pedagoginės priemonės taikomos ugdant neįgaliuosius. Išvados.

Ištrauka

Vaikų vystymosi sutrikimų priežastys visais laikais domino žmoniją. Pastaruoju metu didžioji šių priežasčių dalis yra nustatyta ir aprašyta medicinos literatūroje. Tačiau iki šiol neprieinama prie vienodos nuomonės, kokiu individo vystymosi laikotarpiu ir kokios priežastys (ar jų grupės) vyrauja. Pavyzdžiui, gana prieštaringų duomenų randame specialiojoje literatūroje, kai kalbama apie protinį atsilikimą. Yanet 90% protinio sutrikimo atvejų priskiriama prenataliniam, 3% - perinataliniam ir 7% - postnataliniam periodui, kiti autoriai (Lelang, Stadge) 1/3 protinio atsilikimo atvejų priskiria prenataliniam, 1/3 – perinataliniam, 1/3 – postnataliniam periodui.
Vystymosi sutrikimų spektras labai platus J. Daulenskienė pažymi, jog jų priežastys, žvelgiant į besivystantį individą socialiniu, pedagoginiu, psichologiniu aspektais, gali būti labai įvairios. Visuomet turi išlikti principinė nuostata, jog biologiniam individo pilnavertiškumui reikšmingi socialiniai – psichologiniai veiksniai, o psichologiniu – socialiniu požiūriu pilnavertiškai besivystančiai asmenybei reikšmingi biologiniai veiksniai.
Sutrikusio vystymosi pagrindas yra nervų sistemos ar atskirų analizatorių sutrikimai. Visas vystymosi sutrikimo priežastis galima suskirstyti į dvi grupes: endogenines t.y. vidinės kilmės, ir egzogenines t.y. išorinės kilmės.(Vaikų vystymosi sutrikimų priežastys,1996, p. 5-6).
Lietuva kiekvienais metais vis labiau įsitraukia į įvairialypę pasaulio raidą. Tad natūralu, kad žvelgiant į ateitį siekiama ne trumpalaikių vienos ar kitos ūkio srities tikslų, o ilgalaikio visų ūkio šakų vystymo, harmoningai atitinkančio žmonių gyvenimo lygį ir jų sociokultūrinę raidą. Be to, negalima pamiršti, kad pasaulyje prioritetas teikiamas visų gyventojų švietimui ir sveikatai.
Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymas (1998 12 15 NR. VIII 969) įpareigoja išskirtinį dėmesį skirti specialiųjų poreikių vaikų ir paauglių ugdymui. Šiame įstatyme specialiųjų poreikių asmenys įvardijami kaip "vaikai ir suaugusieji, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys ribotas galimybes dalyvauti ugdymo procese, visuomenės gyvenime".
Kaip žinoma, kiekvienas žmogus yra unikalus, o specialiųjų poreikių individas dar ir išskirtinius bruožus turintis asmuo, todėl organizuoti pedagoginį procesą yra labai sudėtinga ir atsakinga veikla, kurios metu derinami bendrieji ir specialieji ugdymo ypatumai, atsižvelgiama į individo specialiuosius poreikius ir neįgalumo laipsnį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-09
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis27.71 KB
AutoriusGintare
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word sutrikusio intelekto vaiku ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Marijampolės kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą