Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų kalbos ugdymo ypatumai, problemos ir jų sprendimo būdai
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų kalbos ugdymo ypatumai, problemos ir jų sprendimo būdai

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos raidos ypatumai. Ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų kalbos ugdymo ypatumai. Vaikų kalbos sutrikimai. Kaip šalinti vaikų kalbos problemas. Auklėtojos kalba. Išvados.

Ištrauka

"Kalba- didžiausias tautos turtas, jos pasididžiavimas ir garbė" (Šoblinskas A. 1970, p. 21). Autoriaus nuomone, kalbos kultūra yra tiesioginis žmogaus dvasinės kultūros atspindys, ir kalbos dalykams neturėtų būti abejingas nė vienas mūsų visuomenės narys.
Maži vaikai visada smalsūs, betarpiški, konkrečiai mąstantys, trokštantys patekti į suaugusiųjų pasaulį. Vienas iš raktų - kalbinė raiška.
Kalba yra vienas iš svarbiausių psichikos komponentų. Psichologų ir fiziologų įrodyta, kad žodis, kalba vienaip ar kitaip dalyvauja visose žmogaus psichikos apraiškose.
Vaiko mąstymo raida susijusi su jo kalbos tobulėjimu. Kaip plytą būtų sunku padaryti, neturint formos, taip ir mintį sunku išreikšti, neturint atitinkamų žodžių ir gramatikos priemonių. Kalba yra minties reiškimo forma. Tik tada, kai mintis išreikšta žodžiu, ji yra aiški ir tampa realybe kalbančiam ir kitiems – klausantiems.
Pati svarbiausia kalbos funkcija yra komunikacinė. Kalbos dėka bendraudami žmonės gali tiksliai informuoti vieni kitus apie savo jausmus, norus, ketinimus, kilusius sumanymus, mintis.
Vaikas išmokęs kalbėti, praplečia savo betarpišką patyrimą, besirėmusį tik pojūčiais ir suvokimu. Bendraudamas su aplinkiniais, mokydamasis ir dirbdamas, įvaldęs kalbą, per ją gali įtvirtinti ir perduoti aplinkiniams savo asmeninę patirtį.
Dauguma vaikų į mokyklą ateina turėdami ganėtinai susiformavusią kalbą, t.y. taisyklingai taria visus garsus, pakankamas aktyvusis ir pasyvusis žodynas, taisyklinga kalbos gramatinė sandara, rišlus pasakojimas. Tačiau dalis vaikų vis tik turi kalbos sutrikimų. Todėl šiame referate ir norėčiau panagrinėti ne tik vaikų kalbos raidą, kalbos ugdymo ypatumus, bet ir galimus kalbos sutrikimus bei jų šalinimo būdus.
Kad ir kokios būtų tautybės vaikai, kad ir kokia kalbėtų- lietuvių, anglų, čekų ar indų- visi nueina tą patį kelią, išmokdami kalbėti ir suprasti žodžius (Mano vaikai, 2003). R. Žukauskienė (2002) teigia, jog vaiko vartojamų žodžių daugėja labai pamažu. Jo žodynas ima sparčiai didėti, kai jis įsisąmonina simbolinį mąstymą. Kai vaiko kalba vystosi normaliai, tai vyresniųjų ikimokyklinukų žodynas vis labiau artėja prie suaugusiųjų. Daug psichologų yra stebėję ir tyrę vaiko žodyno didėjimą. Iš jų matyti, kad yra labai didelių individualių skirtumų ir pagal vartojamų žodžių skaičių, ir pagal amžių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-01
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai21
Dydis37.11 KB
AutoriusViktorija
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasPtasinskienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ikimokyklinuku ir priesmokyklinuku kalbos ugdymo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Ptasinskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą