Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi negalės

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Specifinių mokymosi negalių samprata. Specifinių mokymosi negalių ir kitų įvairaus pobūdžio mokymosi sunkumų turinčių mokinių skiriamieji požymiai. Moksleiviai, turintys vizualinių procesų sutrikimų. Audiovizualinių ryšių (garso ir vaizdo) sutrikimai. Atminties sutrikimai. Savireguliacijos sutrikimai.

Ištrauka

Praktiškai kiekvienas pradinių, o ir aukštesnių klasių mokytojas turi ar yra turėjęs mokinių, kurie yra guvūs, supratingi, gerai orientuojasi aplinkoje ir socialinėse situacijose, adekvačiai vertina savo ir kitų elgesį, tačiau sunkiai išmoksta skaityti, rašyti, skaičiuoti ir dar ilgai daro specifines, sunkiai įveikiamas klaidas.
Kompleksinis (psichologo, logopedo, specialiojo pedagogo, gydytojo neurologo, jei reikia ir kt. specialistų) tyrimas leidžia nustatyti specifinius pažinimo procesų ar savireguliacijos sutrikimus, sąlygojančius mokymosi negales: negebėjimą skaityti, rašyti, skaičiuoti išmokti taip pat sparčiai, kaip, kad to išmoksta vaikų bendraamžiai.
Sveiki vaikai vystosi dėsningai, nors ir pasižymi kai kuriomis individualiomis savybėmis. Tos ypatybės, toli nenukrypdamos nuo bendrųjų vystymosi dėsningumų, parodo individualų asmenybės charakterį.
Tuo tarpu kai kurių individų vystymosi vyksmas kartais sutrinka, šiek tiek nukrypsta nuo bendrųjų vystymosi dėsningumų. Vienu atžvilgiu sutrikimai skirstomi į fizinius ir psichinius, kitu – į laikinus ir tolydinius, daugiau ar mažiau pastovius, taip pat pilnutinius ir dalinius
Fiziniai sutrikimai pasireiškia, pakenkus kurių nors organų normalų funkcionavimą. Tai atsiranda dėl įvairių ligų, kurias pavydžius, atitinkamų organų funkcijos atsistato. Vienos ligos greičiau pagydomos, o kitos trunka ilgai ir alina visą organizmą, kartais atsiliepdamos ir psichinei būsenai bei veiklai
Sutrikimai, kurie turi tolydinį pobūdį ir daugiau ar mažiau veikia psichinį vystymąsi. Tai pilnutiniai ar daliniai analizatorių, kalbos funkcijų ir atramos judėjimo aparato sutrikimai. Regėjimo ir girdėjimo analizatoriai – tai durys, pro kurias į žmogaus vidų patenka išorinio pasaulio signalai. Pavyzdžiui, neregys negali pamatyti išorinio pasaulio regimųjų vaizdų. Jei regėjimas silpnas, tai ir tie vaizdai būna netikslūs. Visai ar iš dalies sutrikus girdėjimo analizatoriams, sutrinka garsų pasaulio pažinimas. Neturint tikslių regėjimo ar girdėjimo vaizdinių, savitai vystosi ir vaiko psichika
Įvairių formų bei laipsnių esti ir kalbos sutrikimai. Kalba – svarbi komunikacijos su žmonėmis dalis. menkiau vystantis ar sutrikus kalbai, susilpnėja ryšiai su aplinka bei žmonėmis. Dėl to blogiau įsisavinami aplinkos vaizdai bei sąvokos. Kalbos trūkumai taip pat neigiamai veikia vaiko psichinį vystymąsi., ir jo psichinis vystymasis sulėtėja. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-25
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis20.58 KB
AutoriusVirginija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi negales [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą