Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Vaiko vaizduotė

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Įvadas. Vaizduotės samprata. Vaizduotės ir mąstymo skirtumai. Pagrindiniai vaizduotės tipai. Sąmoningo vaizduotės naudojimo prielaidos. Simboliai ir simboliniai veiksmai vaizduotėje. Vaiko raidos ypatumai iki penktų gyvenimo metų. Asmenybės raidos problemos. Asmenybės vystymosi veiksniai. Vaiko raida iki penktų gyvenimo metų. Kalba ir mąstymas. Vaiko asmenybės užuomazgos. Penkiamečio vaizduotės ypatumai. Vaizduojamoji veikla. Vaizduotė ir žaidimas.

Ištrauka

Jeigu kas nors paklaustų mūsų: "Koks pats tyriausias ir nerūpestingiausias metas žmogaus gyvenime?" Nė neabejoju, jog daugelis atsakytų: "Vaikystė". Ne vieną gaivina suaugusio žmogaus ilgesys to vaikystės žavumo, jausmų betarpiškumo ir fantazijos bei vaizduotės lakumo, kuris, atrodo, atsiranda savaime, be jokių išorinių ar vidinių paskatų.
Iš tikrųjų vaikystė tai toks periodas, kurį patiriame kiekvienas. Nuo pat gimimo dienos iki paauglystės. Be jos mes negalėtume žengti tolesniu gyvenimo keliu. Tai vienas iš įdomiausių, laisviausių, naiviausių, smalsiausių, kūrybingiausių, aktyviausių, komunikabiliausių, drąsiausių gyvenimo tarpsnių, kurį įtakoja daug įvairiausių veiksnių. Tai ir šeima, kiemo draugai, aplinka, auklėjimas, ugdymas ir daugelis kitų. Todėl vaikyste domėtis ir tyrinėti visada bus aktualu ir reikalinga.
Vienas būdingiausių vaikystės elementų – vaizduotė, ypatingai besireiškianti bei besiskleidžianti sulaukus penktų gyvenimo metų. Vaizduotė arba kitų dar vadinama fantazija, tai ypatingas sugebėjimas, kurį turime visi. Tačiau toli gražu ne visi mokame ja naudotis. Šiandieniniame pasaulyje žmogus yra tarsi įrėmintas – visi veiksmai ir mąstymas reikalauja tam tikros racios, tokiu būdu vaizduotei vietos žmogaus gyvenime beveik nebelieka.
Vieninteliai, kuriems negalioja jokie apribojimai yra vaikai. Jie laisvai reiškia savo mintis ir emocijas, yra linkę fantazuoti. O kadangi nuo 1 iki 4 m. vyksta intensyvus įvairialypis bei visapusiškas pasaulio pažinimas, tai vaizduotė pradeda reikštis maždaug nuo penktų gyvenimo metų, ir tuo periodu, ko gero, ji reiškiasi intesyviausiai.
Šiame darbe nagrinėsiu penkiamečio vaizduotės ypatumus, aptardama:
1. pačią vaizduotės sąvoką;
2. vaiko vystymosi raidą iki penktų gyvenimo metų (manau, jog tai svarbu ir turi įtakos vaiduotės atsiradimui);
3. ir penkiamečio vaizduotės ypatumus.
Daugelis iš mūsų yra susidūrę su vienokiais, ar kitokiais išgyvenimais atliekant įvairius darbus. Pavyzdžiui, pakuojant ir siunčiant Kalėdų dovanas. Pakuojant dovanas, mes nematome gavėjo, tačiau galvodami apie jį, patiriame įvairių jausmų bei išgyvenimų.
Kiekvienas iš mūsų esame ko nors ilgėjęsi. Esant tokioms situacijoms, kitas žmogus gali "iškilti prieš mus", ir mes žinome, ką norėtume daryti, jei būtume su tuo žmogumi ar žmonėmis, apie kuriuos galvojame. Mes galime ne tik "matyti" situaciją, bet ir pastebėti, kaip kyla "atitinkantys situaciją" jausmai. Ilgėdamiesi žmogaus, kurio esame netekę, jaučiame įvairius išgyvenimus. Tai gali būti skausmas, liūdesys, arba dėkingumas ir pan. Tada pastebime, kaip padažnėja pulsas, atsiranda jautresnės reakcijos į dirgiklius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-17
DalykasRaidos psichologijos kursinis darbas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis40.06 KB
AutoriusTikrove
Viso autoriaus darbų65 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko vaizduote [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą