Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Konstitucinė teisė>Konstitucinio teismo teisėjų statusas. Palyginimas su kitomis šalimis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konstitucinio teismo teisėjų statusas. Palyginimas su kitomis šalimis

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įžanga. Teisėjų statuso apibendrinimas. Konstitucinio teismo teisėjų statusas. Palyginimas su kitomis šalimis. Darbinės ir politinės veiklos apribojimai. Konstitucinio teismo teisėjų asmens neliečiamumas. Konstitucinio teismo teisėjų teisės ir pareigos. Teisėjų įgaliojimų trukmės neliečiamumas. Socialinės ir materialinės garantijos. Palyginimas su bendrosios kompetencijos teismų teisėjų statusu. Išvados.

Ištrauka

Šio darbo tikslas yra atskleisti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjų teisinio statuso ypatumus, pagrindinius bruožus, palyginant su užsienio valstybių Konstitucinių Teismų teisėjų statusu bei Lietuvos Respublikos bendrosios kompetencijos teismų teisėjų statusu.
Konstitucijos viršenybė politinėje sistemoje sąlygoja tai, kad valstybėje turi būti sukurtas mechanizmas, kuris užtikrintų pagrindinio šalies įstatymo viršenybę kitų teisės aktų atžvilgiu. Daugelyje valstybių yra pasirinktos atskiros nuo valstybinės valdžios, nepriklausomos konstitucinės kontrolės institucijos. Konstitucinis Teismas Lietuvos Respublikos konstitucinėje sistemoje užima ypatingą vietą. Teismas užtikrina Konstitucijos viršenybę teisės sistemoje. Konstitucinio Teismo išskirtinumą patvirtina ir jo įgyvendinamos ir kitos funkcijos: konstitucinių teisinių vertybių įtvirtinimas, taikdarystė socialiniame ir politiniame gyvenime, teisinis politinių konfliktų sprendimas. Taip pat Konstituciniam Teismui tenka atsakomybė už normų, įtvirtintų Konstitucijoje, aiškinimą, vienodą suvokimą ir taikymą. Nurodytos funkcijos atskleidžia tai, kad Konstitucinis Teismas tam tikra prasme yra politikos dalyvis, tačiau tuo skiriasi, jog politinius konfliktus sprendžia teisinėmis priemonėmis. "…Paneigti Konstitucinės justicijos ryšį su politika neįmanoma. Tai sąlygoja panaši (…) vieta valdžių hierarchijoje su kitomis aukščiausiomis valstybės institucijomis..." Pavyzdžiui, Konstitucinio Teismo teisėjams garantuota asmens neliečiamybė tokia pati kaip ir Seimo nariams. Be to, vykdydamas konstitucingumo kontrolę Konstitucinis teismas tam tikru būdu įtakoja ir įstatymleidystės procesus. Konstitucinis Teismas yra vertinamas, kaip šiuolaikinės demokratinės valstybės mechanizmo sudedamoji ir labai svarbi dalis. Konstitucinio Teismo svarbą bei vietą valstybėje parodo ir tai, kad jo paskirtį, funkcijas, sudarymo tvarką, keliamus uždavinius apibrėžia Konstitucija (VII skirsnyje "Konstitucinis Teismas"), detalizuota įstatymuose.
"Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas garantuoja Lietuvos Respublikos Konstitucijos viršenybę teisės sistemoje ir konstitucinį teisėtumą, nustatyta tvarka spręsdamas, ar įstatymai ir kiti Seimo priimti aktai neprieštarauja Konstitucijai, taip pat ar Respublikos Prezidento bei Vyriausybės aktai neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymas Konstitucinis Teismas yra savarankiškas ir nepriklausomas teismas, kuris teisminę valdžią įgyvendina Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir šio įstatymo nustatyta tvarka.." Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas nėra Lietuvos Respublikos teismų sistemos sudedamoji dalis. Teismas vykdo negatyviąją įstatymų leidybos funkciją. Konstitucinio Teismo įstatyme yra numatyta: " Lietuvos Respublikos įstatymas (ar jo dalis) arba kitas Seimo aktas (ar jo dalis), Respublikos Prezidento aktas, Vyriausybės aktas (ar jo dalis) negali būti taikomi nuo tos dienos, kai oficialiai paskelbiamas Konstitucinio Teismo nutarimas, kad atitinkamas aktas (ar jo dalis) prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Tos pačios pasekmės atsiranda, kai Konstitucinis Teismas priima nutarimą, kad Respublikos Prezidento aktas ar Vyriausybės aktas (ar jo dalis) prieštarauja įstatymams.Konstitucinio Teismo priimti nutarimai turi įstatymo galią ir yra privalomi visoms valdžios institucijoms, teismams, visoms įmonėms, įstaigoms bei organizacijoms, pareigūnams ir piliečiams.Visos valstybės institucijos bei jų pareigūnai privalo panaikinti savo priimtus poįstatyminius aktus ar jų nuostatas, kurie pagrįsti pripažintu nekonstituciniu teisės aktu. Neturi būti vykdomi sprendimai, pagrįsti teisės aktais, kurie pripažinti prieštaraujančiais Konstitucijai ar įstatymams, jeigu tokie sprendimai nebuvo įvykdyti iki atitinkamo Konstitucinio Teismo nutarimo įsigaliojimo. Konstitucinio Teismo nutarimo pripažinti teisės aktą ar jo dalį nekonstituciniu galia negali būti įveikta pakartotinai priėmus tokį pat teisės aktą ar jo dalį." Pagrindinė Konstitucinio Teismo užduotis - teisėtumo garantija. Revizuodamas teisę Konstitucinis Teismas užtikrina, jog teisinėje sistemoje nebūtų neteisėtų, t.y. prieštaraujančių Lietuvos Respublikos Konstitucijai įstatymų bei Prezidento dekretų ir Vyriausybės aktų, kurie neturi prieštarauti ne tik Konstitucijai, bet ir įstatymams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-28
DalykasKonstitucinės teisės kursinis darbas
KategorijaTeisė >  Konstitucinė teisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis19.72 KB
Autoriuskrista
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konstitucinio teismo teiseju statusas. Palyginimas su kitomis salimis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą