Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Ypatingųjų (gabių) vaikų ugdymo galimybės mokykloje
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Ypatingųjų (gabių) vaikų ugdymo galimybės mokykloje

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Tyrimo aktualumas ir uždaviniai. Gabumo ir talentingumo samprata. Intelektas – gabumų sąvokos elementas. Kūrybiškumas. Problemų sprendimas. Gabių vaikų ugdymo problemos. Galimi gabių mokinių ugdymo metodai ir būdai. Socialinės-pedagoginės nuostatos, kaip sėkmingo ugdymo prielaida.

Ištrauka

Pasaulio vystymosi istorija liudija, kad gabių žmonių veikla gali daryti lemtingą įtaką tautos ar net civilizacijos raidai, jos pažangai. Galbūt, tai yra viena priežasčių, dėl kurių gabumo ir gabių vaikų ugdymo tyrimams skiriama dėmesio. Gabumas – psichologinė sąvoka, gabumo modelių, intelekto tyrimų įvairovė, kuriamos vis naujos teorijos liudija problemos sudėtingumą ir svarbą psichologijos mokslui. Gabių vaikų ugdymo problemos – erdvė edukologijos moksliniams tyrimams ir pedagoginei praktikai. Gabių vaikų potencialo atsiskleidimo skatinimas ir realizavimas yra neatskiriamai susijęs su žmogiškaisiais ištekliais ir todėl reikšmingas socialine, ekonomine, politine prasme. Taigi tai neturėtų likti be atitinkamo vadybininkų, sociologų, politikų, o tuo labiau edukologų dėmesio.
Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas – savaranki ir kūrybinga, maksimaliai jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992, p. 5). Lietuva – maža valstybė, neturinti gausių gamtos išteklių, tad didžiausias jos turtas, pažangos ir plėtros prielaida, būtinybė ir galimybė yra žmogus. Žmogiškieji ištekliai – pagrindiniai mūsų šalies resursai. Vaikai – tai itin svarbi tų resursų dalis, kurios puoselėjimas dabartyje reiškia investiciją į ateitį. Gabūs vaikai sudaro palyginti nedidelę žmogiškųjų išteklių dalį, tačiau suaugę jie tampa atskirų sričių profesionalais, galinčiais daryti ženklią įtaką tam tikros rūšies veiklos (mokslinės, kultūrinės, ekonominės, politinės ir t.t.) vyksmui. Todėl labai svarbu, kad gabių vaikų intelekto potencialas būtų pastebėtas, sudarytos sąlygos jam atsiskleisti ir būti realizuotam. Gabių vaikų ugdymo svarbą visuomenės vystymuisi pabrėžė Šalkauskis (1936), Maceina (1934), gabumų identifikacijos, jų plėtojimo klausimai rūpėjo Vabalui-Gudaičiui (1983), Jovaišai (1978), tinkamo gabiųjų mokymo problemos sprendimo ieškoma diferencijuoto mokymo specialistų Laužiko (1974), Šiaučiukėnienės (1997, 1998) darbuose. Per pastarąjį dešimtmetį spaudoje pasirodė nemažai straipsnių (Ališauskas, Karvelis, Kašys, 1992; Gaižutis, 1993; Kalvaitis, 1998; Šiaučiukėnienė, 1998 ir kt.), kurių autoriai siekia atkreipti dėmesį į gabių vaikų ugdymo problemas Lietuvoje. Gabių vaikų vidinės motyvacijos įtaką jų pasiekimams tyrinėjusi Almonaitienė 1997 metais VDU apgynė disertaciją "Moksleivių kūrybingumo psichologiniai veiksniai". Tačiau darbų, kuriuose būtų tyrinėtas gabių vaikų ugdymas sąlygų sudarymo atžvilgiu, Lietuvoje kol kas nėra.
Problema: samprata nėra pakankamas teorinis pagrindas gabių vaikų edukacinės sistemos sukūrimui.
Tinkamas švietimo sistemos sutvarkymas neabejotinai turėtų būti pagrįstas tiriamąja medžiaga, teorine ir empirine. Lietuvoje iki šiol labai trūksta tyrimų, skirtų gabių vaikų ugdymui. Šis tyrimas yra viena iš galimybių užpildyti minėtą tyrimų stoką ir todėl yra labai aktualus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-13
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis23.42 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/DėstytojasLekt. G.Kondrotaitė
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
FakultetasSocialinės politikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ypatinguju (gabiu) vaiku ugdymo galimybes mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas
  • Lekt. G.Kondrotaitė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą