Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Tinkamo bendravimo ir bendradarbiavimo įpročiai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tinkamo bendravimo ir bendradarbiavimo įpročiai

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Bendravimo įpročių lavinimas, kaip ugdyti bendravimo įpročius, kaip spręsti bendravimo problemas, naudingi/žalingi įpročiai.

Ištrauka

Pastaraisiais dešimtmečiais vis daugiau ir daugiau mokslininkų atkreipia dėmesį į vaikų bendravimo su savo bendraamžiais psichologines problemas. Pagrindinis klausymas, kuris rūpi daugumai mokslininkų, - kaip veikia bendravimas su bendraamžiais vaiko gyvenimą ir jo psichologinį vystymąsi. Aš, kaip ir dauguma kitų, sutinku su tuo, kad adekvatus amžiui bendradarbiavimas ir bendravimas tarp vaikų teigiamai atsiliepia jų brendimui ir apskritai jų asmenybės formavimuisi.
Jeigu pereitume į paauglystės periodą, turbūt visi su manimi sutiks, kad būtent šiame gyvenimo periode labai svarbi draugų, bendraamžių įtaka. Kažkur nublanksta dar taip neseniai labiausiai mylimi ir brangiausi tėvai, nuo kurių nenorėjo nė per žingsnį atsitraukti, kuriais buvo beatodairiškai pasitikima.
Šiame darbe paanalizuosiu, kaip bendravimas ir bendradarbiavimas veikia tolesnį vaiko ir paauglio gyvenimą ir kiek svarbu lavinti šį įprotį nuo pat vaikystės.
Kad bendravimas būtų efektyvus, reikia turėti šiokių tokių klausymo ir kalbėjimo įgūdžių. Svarbiausia - mokėti tinkamai ir gerai kalbėti ir išklausyti pašnekovą bet kurioje situacijoje. Tai reikalauja kalbėjimo ir klausymo įgūdžių. Kalbant per greitai ar per lėtai, nepasieksime gerų rezultatų. Panašiai yra ir su žmogumi, kuris nesistengia ar nemoka išklausyti pašnekovo. Bendravimo efektyvumas priklauso tik nuo kalbos. Iš esmės kalba nulemia visą bendravimą. Visi parinkti simboliai yra minčių, jausmų ir sąvokų abstrakcijos. Mes turime teisę pasirinkti patį efektyviausią bendravimui būdą. Tačiau negalime pamiršti, kad mes naudojame žodžius - abstrakcijas, todėl kiti šiuos žodžius gali suprasti klaidinga reikšme. Bendraujant reikia vengti verstų iš kitų kalbų žodžių (t. y. vertalų) ir semantizmų. Kas dar labai svarbu bendravimo procese? Labai svarbi bendravimo vieta, laikas, asmeninė padėtis ir t.t. Kokiu atstumu mes kalbame su pašnekovu? Kodėl kalbant su vienu pašnekovu atstumas yra mažesnis, o su kitu - didesnis? Žmonės, kaip ir gyvūnai, į savo teritoriją neįleidžia priešų. Su vienais žmonėmis mes bendraujame artimiau, su kitais didesniu atstumu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-03-08
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis14.85 KB
AutoriusBroad
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/DėstytojasVida Gudžinskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasMatematikos ir informatikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tinkamo bendravimo ir bendradarbiavimo iprociai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • Vida Gudžinskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą