Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Mokytojo gebėjimas valdyti klasę, jo įtaka akademinei ir psichosocialinei klasės klimato plotmėms
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojo gebėjimas valdyti klasę, jo įtaka akademinei ir psichosocialinei klasės klimato plotmėms

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Mokinių sąveikos būdai. Mokytojo asmenybės įtaka klasei. Vadovavimas klasei. Netinkami mokinių elgesio tikslai ir jų korekcija.

Ištrauka

Klasės klimatas yra gana abstrakti sąvoka, kuri betgi padeda tyrėjams ir mokytojams suprasti, kas yra klasės atmosfera arba etosas. Klasės klimato sąvokos teorinis pagrindas iš esmės siejasi su Kurto Lewino ir daugelio jo bendradarbių darbais, kuriuose parodyta, kad individų reikmių ir aplinkos sąlygų sąveikos yra pagrindiniai žmogaus elgesį paaiškinantys veiksniai. Getzeltas ir Thelenas, prisitaikę keletą šių idėjų, sukūrė pagrindus ištirti tai, kas vyksta klasėje. Jie bendriausiais bruožais apibūdino tokiomis ypatybėmis pasižyminčias klasės grupes:
1. grupė, jungiama mokymosi tikslo;
2. grupė, iš tikrųjų atsitiktinai parinktų narių, privalančių būti grupėje;
3. grupė, pagal įstatymą formaliai vadovaujama vieno nario, mokytojo.
Getzelsas ir Thelenas manė, kad norint suprasti santykius, lemiamus tokių aplinkybių, reikia turėti aiškią teorinę sampratą. Getzelso ir Theleno klasės grupių modelyje yra du svarbūs aspektai. Pirmasis modelio aspektas nusako, kad pačioje klasėje esama individų, tam tikrų asmenybių, turinčių savo poreikius. Šią psichologinę perspektyvą būtų galima pavadinti asmenine klasės gyvenimo plotme. Šiuo požiūriu klasės elgesį lemia individo poreikiai, motyvai ir nuostatos, o ne jo socialinis vaidmuo. Antrasis aspektas teigia tai, kad šioje aplinkoje išsikristalizuota tam tikri vaidmenys ir lūkesčiai, siekiant įgyvendinti sistemos tikslus. Tą aspektą galima pavadinti socialine klasės plote. Šiuo atžvilgiu klasės klimatą lemia bendri lūkesčiai, kurie yra socialinių vaidmenų dalis.
Klasės elgesį ir tam tikrą klasės klimatą lemia būtent ir socialinių, ir asmeninių plotmių sąveikos. Arba, šiek tiek supaprastinus, klasės socialinė sąveika yra savų motyvų skatinamų žmonių, reaguojančių vienas į kitą socialinėje aplinkoje, rezultatas. Būtent ši "aš – kitas" sąveika kuria klasės klimatą, jį palaiko ir skatina susidaryti tam tikram mokinio elgesiui, mokantis socialinių ir akademinių dalykų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-02-24
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis12.83 KB
AutoriusLauras
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo gebejimas valdyti klase [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą