Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Naujosios viešosios vadybos idėjų taikymas Lietuvos valstybės tarnyboje
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Naujosios viešosios vadybos idėjų taikymas Lietuvos valstybės tarnyboje

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – atskleisti naujosios viešosios vadybos pagrindus ir taikymo galimybes Lietuvos valstybės tarnyboje. Naujosios viešosios vadybos (NVV) samprata ir struktūriniai elementai. Naujojoje viešojoje vadyboje išskiriami šie elementai. Privataus sektoriaus valdymo metodai. Naujosios viešosios vadybos (NVV) idėjų taikymas valstybės tarnyboje. Naujosios viešosios vadybos (NVV) taikymo problemos. Išvados.

Ištrauka

Valstybės valdymui keliami nauji reikalavimai, todėl svarbu reformuoti valstybės tarnybą, taikant geriausius verslo valdymo principus. Iki XX a. paskutinio dešimtmečio buvo remiamasi tradicinėmis gerovės valstybių vertybėmis ir išbandytais viešojo administravimo metodais. Naujosios viešosios vadybos taikymas tapo stimulu pertvarkyti viešąjį sektorių.
Nors NVV modelis tik prieš keletą metų pradėtas plačiai taikyti Lietuvos valstybės tarnyboje, tačiau jau pastebimi tam tikri ryškūs pokyčiai, naujovės viešojo administravimo institucijose, kurie inicijuoti remiantis būtent naujosios viešosios vadybos principais: tai privatizacija - valdžios institucijos generuoja sprendimus, o paslaugų teikimas atiduodamas privačiajam sektoriui, taip pat sprendimų priėmimo galia vis dažniau atiduodama piliečiams – politikai mažiau kišasi į gyventojų problemas, skatindami juos pačius nuspręsti, kokia išeitis būtų geriausia. Taigi darbe plačiau išanalizuosiu NVV idėjų taikymo galimybes Lietuvos valstybės tarnyboje. Tokios krypties valdymo kaita yra problemiška ne tik Lietuvoje.
Šio darbo tikslas – atskleisti naujosios viešosios vadybos pagrindus ir taikymo galimybes Lietuvos valstybės tarnyboje.
. Užsibrėžtiems tikslams pasiekti išsikeliame sau tokius uždavinius:
• Pateikti NVV sampratą ir atskleisti elementus;
• Atskleisti naujosios viešosios vadybos ypatumus;
• Ištirti NVV taikymo problemas valstybės tarnyboje ir pateikti pasiūlymus ją modernizuojant.

Pagrindinė literatūra, kuria rėmiausi bus straipsniai, kurie susiję su mano nagrinėjama tema, taip pat tesės aktai, kurie susiję su naujosios viešosios vadybos taikymo užtikrinimu Lietuvoje.


Norint atsakyti į pagrindinį šio darbo klausimą, kaip naujoji viešoji vadyba pasireiškia valstybės tarnyboje Lietuvoje, pirmiausia reikia atskleisti jos sampratą ir struktūrinius elementus, kad suprastume jų svarbą ir galėtume juos identifikuoti valstybės valdyme –visuose valdymo lygmenyse.
Globalūs pokyčiai ir jų pasekmės lemia naujų reikalavimų viešojo valdymo struktūroje formavimąsi. Nuo viešųjų organizacijų gebėjimo planuoti, efektyviai parengti ir priimti sprendimus, koordinuoti jų įgyvendinimą kaupiant išteklius ir galimybes priklauso visuomenės ekonominė situacija, plėtros galimybės, valstybės pajėgumas ir įvaizdis, galimybė naudotis pasaulio politinių ir finansinių institucijų parama. Tai kelia naujų reikalavimų valstybės tarnautojams ir skatina pagal modernius personalo vadybos principus reformuoti valstybės tarnybą, pertvarkyti viešąsias organizacijas remiantis organizacijų vadybos teorija ir praktika bei tobulinti sprendimų priėmimo mechanizmus atsižvelgiant į naujas piliečių dalyvavimo nuostatas. Todėl į viešojo valdymo sistemą perkeliami geriausi verslo valdymo principai, kurie apibrėžiami kaip naujoji viešoji vadyba (NVV).
Tų principų taikymas būdingas daugumai viešojo sektoriaus reformų, kurios nuo XX amžiaus 9-ojo
dešimtmečio vykdomos įvairiose pasaulio šalyse. Šių reformų esmė ta, kad valstybės valdymo sistemos pertvarkymai remiasi sisteminiu požiūriu ir vadybos pagrindais, siekia optimizuoti viešųjų
organizacijų funkcijas ir jų skaičių, standartizuoti vidinę struktūrą, sukuriant valstybės tarnybos organizavimo ir veiklos priežiūros sistemas. NVV paradigmos iškilimas yra viena naujausių bei įkvepiančių viešojo valdymo krypčių. Ji taikoma viešojo sektoriaus reformose, vykstančiose įvairių
skirtingų ekonominių ir politinių sistemų šalyse .
Norėdami pateikti NVV sampratą remsimės D.Osborne ir T.Geabler knygoje "Atsinaujinanti valdžia" pateiktu klasikiniu NVV apibūdinimu. Taip pat reiktų paminėsti, kad panašios NVV sampratos pateiktos ir C.Hood, C.Hood ir M.Jackson, L.Kaboolian darbuose. Jie pateikia pagrindinius principus, kuriais turėtų remtis šios naujovės ir siūlė "atnaujinti" viešąjį valdymą tokiu būdu, kad jis gebėtų reaguoti į greitai kintančias aplinkos sąlygas diegiant naujoves, išnaudojant verslo energiją ir diegiant konkurenciją tarp valstybinių, privačių ir nevyriausybinių paslaugų tiekėjų; biudžetą, o žmogiškuosius ir kitus išteklius planuotų taip, kad atspindėtų pagrindinę organizacijos misiją, skatintų valstybės tarnautojų atskaitingumą bei atsakomybę už pasiektus rezultatus.
V. Domarko (2004) teigimu, naujosios viešosios vadybos pagrindinė idėja yra taikyti privataus sektoriaus verslo nuostatas viešajame sektoriuje. Autoriaus nuomone, valdžios įstaigos turėtų pritaikyti verslo techniką ir integruoti verslo vertybes. Naujoji viešoji vadyba išsiskiria šiais ypatumais:
• normatyvinis modelis, rodantis požiūrio kaitą į viešųjų administratorių vaidmenį ir profesijos prigimtį;
• rinkos mechanizmai ir terminologija, taikoma viešųjų įstaigų ir jų klientų ryšiuose kaip sąveikos rinkoje;
• vadybininkų novatoriškumas leidžia daugiau orientuotis į rezultatus arba uždavinius rezultatams pasiekti;
• ekonominėmis prielaidomis ir požiūriais grindžiama paslaugų teikimo alternatyvų paieška padidina paslaugų produktyvumo galimybes;
• remiantis ekonominio racionalizmo principais grindžiama atsakomybė prieš klientus ir veiklos efektyvumą, biurokratinių įstaigų restruktūrizavimą, organizacijų paskirties peržiūrėjimą, įstaigų procesų sklandumą ir sprendimų priėmimo decentralizavimą2.
• Visų privataus sektoriaus vadybos metodų pritaikymas viešajame sektoriuje sudaro naujosios viešosios vadybos reformų esmę. D. Osborne’as ir T. Gaebleris 1992-aisiais metais išleistoje knygoje "Valdžios pertvarkymas" (Reinventing Government) atskleidė pagrindinius naujosios viešosios vadybos bruožus. Pateikė dešimt principų, kuriuos "valstybės verslininkai" galėtų panaudoti esminei valdžios reformai, šie principai tebėra naujojo valstybinio valdymo esmė: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-03-22
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis28.71 KB
AutoriusJurate
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAsist. E. Stumbraitė-Vilkišienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Naujosios viesosios vadybos ideju taikymas Lietuvos valstybes tarnyboje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Asist. E. Stumbraitė-Vilkišienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą