Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Žmogiškųjų išteklių administravimo rodikliai savivaldybėse ir jų panaudojimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogiškųjų išteklių administravimo rodikliai savivaldybėse ir jų panaudojimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – pasiūlyti, kaip išmatuoti žmogiškųjų išteklių valdymą savivaldybių institucijose. Žmogiškųjų išteklių valdymo savivaldybėse samprata. Pagrindinės sąvokos ir jų vartojimo aspektai. Žmogiškųjų išteklių valdymas valstybės tarnyboje. Strateginis žmogiškųjų išteklių planavimas. Veiklos matavimo savivaldybėse samprata. Pagrindinės sąvokos ir jų vartojimo aspektai. Veiklos matavimo sistema. Veiklos matavimo parengimas. Veiklos matavimo įgyvendinimas. Veiklos vertinimo modeliai. Bendrasis vertinimo modelis. Naujasis viešojo valdymo modelis. Veiklos matavimo pritaikymas savivaldybių žmogiškųjų išteklių administravime. Veiklos rodikliams keliami reikalavimai. Žmogiškųjų išteklių administravimo rodikliai. Žmogiškųjų išteklių valdymas ir veiklos. Matavimas savivaldybių vidaus administravimo kontekste. Žmogiškųjų išteklių administravimo rodiklių panaudojimas ir jų teikiama nauda. Išvados. Santrauka. Priedai (7).

Ištrauka

Mokslinė problema. Visuotinai pripažįstama, kad viena didžiausių Lietuvos problemų šiuo metu yra kompetencijos stoka administravimo ir valdymo srityse bei menki valstybės tarnautojų administraciniai sugebėjimai. Todėl gan svarbus savivaldybių vidaus administravimo tobulinimo aspektas yra žmogiškųjų išteklių veiklos rezultatų matavimas ir vertinimas, kuris suprantamas kaip valstybės arba savivaldybės institucijų veiklos stebėjimas ir atsiskaitymas už rezultatus.
Temos aktualumas. Viešojo administravimo srityje (o ypač vietos savivaldos institucijose) neskiriama pakankamai dėmesio žmogiškųjų išteklių plėtrai ir jų administravimo rodiklių matavimo sistemos tobulinimui, kurių reikšmė ypač akcentuojama Jungtinėse Amerikos Valstijose, ir menkai skatinamos investicijos į žmogiškąjį kapitalą.
Tuo tarpu šia tema pasisakantis amerikiečių tyrėjas Kerry Brownas teigia, kad žmogiškieji ištekliai yra pagrindinis veiksnys, lemiantis pokyčius viešajame sektoriuje, ir yra svarbiausias indėlis tobulinant viešąjį administravimą. Jo nuomonei pritaria kiti du autoriai R. Kaplanas ir D. Nortonas. Jų manymu, tinkamai panaudoti žmogiškieji ištekliai turi didelį poveikį organizacijos strategijos sėkmei.
Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, valstybės tarnautojų kaip žmogiškųjų išteklių kvalifikacijos tobulinimas tampa vis svarbesnis, nes, siekiant užtikrinti gero administravimo principus praktinėje veikloje, reikalaujama, kad valstybės tarnautojai išmanytų ne tik savo šalies valstybės tarnybos, bet ir Europos Sąjungos funkcionavimo ypatumus.
Tyrimo objektas. Šio kursinio darbo objektas yra žmogiškųjų išteklių administravimas savivaldybėse ir jo matavimo metu gautų veiklos rodiklių panaudojimo galimybės.
Tyrimo tikslas. Pagrindinis tikslas – pasiūlyti, kaip išmatuoti žmogiškųjų išteklių valdymą savivaldybių institucijose.
Tyrimo uždaviniai. Siekiant anksčiau minėto pagrindinio tikslo iškeliami šie uždaviniai:
1. Ištirti žmogiškųjų išteklių valdymo (administravimo) ypatumus valstybės tarnyboje.
2. Nustatyti, kokiais pagrindiniais veiklos rodikliais galėtų būti vertinamas žmogiškųjų išteklių administravimas savivaldybių institucijose.
3. Išsiaiškinti, ar veiklos rodiklius, naudojamus privataus sektoriaus organizacijų veiklai vertinti, galima pritaikyti viešojo sektoriaus institucijų veiklos matavime.
Darbo struktūra. Kursinį darbą sudaro įvadas, dėstomoji dalis, išvados ir priedai. Pirmame kursinio darbo skyriuje "Žmogiškųjų išteklių valdymo savivaldybėse samprata" aptariamos pagrindinės sąvokos, susijusios su žmogiškųjų išteklių valdymu, ir jų vartojimo aspektai, nagrinėjami žmogiškųjų išteklių valdymo ypatumai valstybės tarnyboje.
Skyriaus dalyje 1.1 konstatuojama, kad sąvokos "žmogiškieji ištekliai" ir "žmogiškasis kapitalas" turi skirtingą reikšmę, o terminai "žmogiškųjų išteklių valdymas" ir "žmogiškųjų išteklių administravimas" vartojami kaip sinonimai. 1.2 dalyje išanalizuojami pagrindiniai žmogiškųjų išteklių valdymo procesai: žmogiškųjų išteklių planavimas, verbavimas, atranka, socializacija, mokymas ir tobulinimas, veiklos vertinimas ir pareigų paaukštinimas, perkėlimas, pažeminimas ar atleidimas. Paskutinėje šio skyriaus dalyje 1.3 apibūdinama strateginio žmogiškųjų išteklių planavimo svarba veiklos matavime.
Antrame skyriuje "Veiklos matavimo samprata savivaldybėse" apibrėžiamos svarbiausios sąvokos, susijusios su veiklos matavimu, analizuojami pagrindinių veiklos matavimo sistemos elementų bruožai, pateikiami veiklos vertinimo modelių pavyzdžiai.
Šio skyriaus dalyje 2.1 paaiškinamos sąvokos "veiklos matavimas", "veiklos rodikliai", "veiklos matavimo sistema" ir "veiklos matavimo procesas". Aptariamos ir kitos šiam darbui esminės sąvokos ir jas žymintys terminai. Skyriaus 2.2 dalyje atskleidžiama veiklos matavimo parengimo ir veiklos matavimo įgyvendinimo nauda siekiant užtikrinti sėkmingą veiklos matavimo sistemos funkcionavimą. Skyriaus 2.3 dalyje analizuojamas Bendrasis vertinimo modelis kaip kokybės vadybos sistemų vertinimo priemonė viešojo sektoriaus organizacijose bei Naujasis viešojo valdymo modelis.
Trečiame skyriuje "Veiklos matavimo pritaikymas savivaldybių žmogiškųjų išteklių administravime" apžvelgiami privataus sektoriaus veiklos rodikliai, kurie gali būti panaudojami vertinant viešojo sektoriaus organizacijų veiklą, pateikiami pagrindiniai rodikliai, kuriais gali būti matuojami žmogiškųjų išteklių veiklos rezultatai. Aptariami šių rodiklių panaudojimo aspektai.
Trečio skyriaus 3.1 dalyje aptariami kriterijai, kuriuos turėtų atitikti veiklos rodikliai, yra pagrįstumas, prieinamumas, svarbumas, suprantamumas, unikalumas ir įgyvendinimo nesudėtingumas. Skyriaus 3.2 dalyje pateikiami pagrindiniai žmogiškųjų išteklių administravimą galintys įvertinti rodikliai apima įeigos, išeigos, išdavų, efektyvumo, veiksmingumo, produktyvumo, sąnaudų veiksmingumo, paslaugų kokybės, tarnautojų pasitenkinimo rodiklius. Skyriaus dalyje 3.3 apžvelgiamas žmogiškųjų išteklių valdymo ir veiklos matavimo vaidmuo savivaldybių vidaus administravime. Paskutinėje dalyje 3.4 aptariama veiklos rodiklių, gautų matuojant žmogiškųjų išteklių veiklos rezultatus, teikiamos informacijos tinkamo panaudojimo svarba ir jos nauda viešojo sektoriaus institucijos veiklai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-03-22
DalykasViešojo administravimo kursinis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis45 puslapiai 
Literatūros šaltiniai28 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis192.03 KB
AutoriusTanya
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDangis Gudelis
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
FakultetasPolitikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogiskuju istekliu administravimo rodikliai savivaldybese ir ju panaudojimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 45 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Dangis Gudelis
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą