Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Informacija ir informacinė visuomenė>Informacinių produktų diferenciacija
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Informacinių produktų diferenciacija

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Informacinio produkto samprata ir savybės. Informacinių produktų įvairovė. Įprastiniai informaciniai produktai. Technologiniai informaciniai produktai. Informacinių sistemų veiklos produktai. Programinės įrangos paketai. Informacijos išreiškimo formos. Informacinių produktų diferencijavimo nauda. Išvados.

Ištrauka

Informaciniai poreikiai, kurie vis labiau tampa individualūs, įgauna visuminę paklausą. Todėl logiška, kad informacinių produktų ir paslaugų gamyba įgauna didesnę visuminę pasiūlą: atsiranda nauji produktai ir paslaugos, naujos sritys, naujos profesijos ir darbo vietos. Rezultate informacijos (informacinių produktų) kūrimas, platinimas, atnaujinimas ir naudojimas vyksta lenkiančiu greičiu lyginant su kitomis rinkoje esančiomis prekėmis.
Informacija tampa masine preke, gauna rinkos įvertinimą ir tampa mokamu produktu. Jos pagrindu funkcionuoja ir darbas, ir kapitalas. Gerai žinoma frazė "žinios - galia", kaip niekad įgauna didelę ir aiškią reikšmę. Tai lėmė, kad pasaulinėje informacinių produktų rinkoje susikūrė atskira verslo šaka, kurios struktūrą sudaro atskiras mechanizmas, turintis savo prekių bei paslaugų įvairovę. Būtent todėl mano šio darbo tikslas – susipažinti su informacinių produktų įvairovę bei išsiaiškinti jų diferenciacijos ypatumus. Tam iškėliau tokius pagrindinius uždavinius:
• apibrėžti, kas yra informacinis produktas ir kokios jo išskirtinės savybės;
• išsiaiškinti, koks yra informacinių produktų klasifikavimas, rūšys ir kt.;
• kiekvieną informacinių produktų tipą kiek plačiau išnagrinėti;
• sužinoti, kokie produktai susiję su informacinių sistemų veikla ir kokia informacija gali būti laikoma savitu informaciniu produktu, naudojamu įmonės viduje;
• išsiaiškinti, kas yra informacinių produktų diferencijavimas ir kokia to teikiama nauda.
Rašant šį darbą buvo nagrinėjami įvairūs šaltiniai – daugiausia užsienio autorių literatūra. (rusų, anglų). Didžiausia problema – pasirinkti tinkamą informacinių produktų klasifikaciją, atskirti, kas laikoma informaciniu produktu, o kas tik jų pateikimo terpė ar informacijos išraiškos forma, bei atrinkti, kokie produktai gali būti laikomi informacinių sistemų veiklos rezultatais.

Kol kompiuteryje pateikta informacija nėra pateikta vartotojui - tik sukaupta, saugoma, apskaičiuota ar kitaip apdorota – vartotojas nėra patenkintas. Taip pat laikoma, kad informacinės technologijos (IT) šiuo atveju savo vaidmenį atliko ne iki galo. Tik IT pagalba tenkindamas savo informacinius poreikius, vartotojas gauna tai, ką vadiname informacine paslauga ar informaciniu produktu [9].
Daugelyje šaltinių nurodoma, kad "informacinis produktas – tai dokumentuota informacija, skirta patenkinti vartotojų poreikius, rinkai pristatoma kaip prekė" [14]. Kiti šaltiniai informacinį produktą įvardija kaip informacinės veiklos arba kūrybos rezultatą [12]. Tačiau šių apibrėžimų esmė yra beveik tapati. Todėl galima išvesti apibendrintą ir kiek tikslesnį informacinio produkto apibrėžimą: "informacinis produktas - tam tikroje laikmenoje (terpėje) įrašytas nematerialus turinys, kuris sudaro pagrindinę produkto vertę ir reikalingas vartotojui. Turi apimtį, pradžią ir pabaigą" [4].
Kaip jau minėta, informacinis produktas rinkai gali būti pristatomas kaip prekė, todėl būtina išskirti pagrindines savybes, kurios kardinaliai atskiria informacinį produktą nuo kitų rinkoje pardavinėjamų prekių.
Pirmiausia, informacija neišnyksta ją naudojant, ir gali būti panaudota daug kartų. Informacinis produktas išsaugo jame patalpintą informaciją, nepriklausomai nuo to, kiek kartų naudojamasi ta informacija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-15
DalykasInformacijos ir informacinės visuomenės referatas
KategorijaInformatika >  Informacija ir informacinė visuomenė
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis94.94 KB
Autoriuseliza_emi
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasŽilinskas
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasFilosofijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Informaciniu produktu diferenciacija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Žilinskas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą