Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Senovės filosofija>Seneka apie blogį, ydas ir dorybes
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Seneka apie blogį, ydas ir dorybes

  
 
 
123456789
Aprašymas

Dorybės. Dorybės ir malonumai. Dorybės ir laimė. Dorybes ugdo išmintis. Ydos. Verkti ar juoktis iš ydų.

Ištrauka

Seneka didžiausiu gėriu nelaiko malonumų ir mano, kad tai darantys žmonės mato, į kokią bjaurią vietą nustūmė gėrį. Pasak Senekos, šie žmonės mano, kad malonumai negali būti atskirti nuo dorybės, ir sako, kad garbingas gyvenimas yra malonus, o malonus gyvenimas – garbingas. Jis nesupranta, kaip jie sujaukia į krūvą tokius skirtingus dalykus. Jei jie būtų neatskiriami, nematytume, jog yra malonių, bet negarbingų dalykų. O kai kas iš tiesų labai garbinga, bet sunku ir vargiai pasiekiama. Be to, nereikia pamiršti, kad malonumai veda į šlykščiausią gyvenimą, o dorybė neįsileidžia blogio. Kai kurių žmonių nelaimė – ne malonumų stoka, o patys malonumai. To nebūtų jei dorybė galėtų susimaišyti su malonumais, kurių ji dažnai neturi, bet niekuomet nepasigenda:
Dorybė – tai didystė, aukštuma, karalienė, pergalė, stiprybė, o malonumas – purvas, vergovė, silpnybė, nepastovumas. Jo vieta ir būstas – landynės ir smuklės. Dorybę rasi šventovėje, forume, kurijoje, ji pirmutinė miesto sienų gynėja, ji dulkėta, įdegusi, sudiržusiais delnais. Malonumas paprastai slapstosi, ieško patamsio, sukinėjasi apie pirtis ir maudykles, apie vietas, bijančias edilo žvilgsnio .
Didžiausias gėris yra nemirtingas, negali išnykti, nepažįsta persisotinimo ir gailėjimosi. O malonumas pradeda blėsti dar beįsiliepsnodamas.
Malonumų turi ir gerieji, ir blogieji. Vienus žmones džiugina ištvirkavimas, kitus – pavyzdingas gyvenimo būdas. Todėl senoliai nurodė, kad reikia siekti doro gyvenimo, o ne malonaus. Ne malonumas turi būti tiesos ir geros valios vadu, o prigimtis. Filosofas sako, kad siela teikia daugybę žemos rūšies malonumų:
Pirmiausia – išdidumas ir nepaprastas savęs vertinimas, iki dangaus pasikėlusi puikybė, akla ir buka savimeilė, lengvapėdiškumas, vaikiškas džiūgavimas dėl niekų, paskui kandumas, įžūlus pasipūtimas, dykinėjimas, savimi nesirūpinančios sielos išglebimas. Dorybė kratosi viso to, pirma įžvalgiai įvertina malonumus, paskui įsileidžia ir, net pačios giriamus laikydama per nieką, džiaugiasi ne juos patyrusi, bet pažabojusi .
Seneka neskatina atsisakyti malonumų tik teigia, kad reikia juos valdyti. Žmonės kurie teikia pirmenybę malonumams, netenka nei jų, nei dorybės: "Mat praranda dorybę ir ne jie malonumus valdo, o juos pačius malonumai valdo: jie arba kenčia dėl jų stokos, arba dūsta nuo pertekliaus. Nelaimingi, kai malonumai juos palieka, dar nelaimingesni kai užgriūva ". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-13
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis21.63 KB
AutoriusEvelina
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seneka apie blogi ydas ir dorybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą