Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Valstybinio valdymo samprata, pagrindinės kategorijos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Valstybinio valdymo samprata, pagrindinės kategorijos

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Bendroji valdymo sąvoka. Pagrindinės valdymo kategorijos. Socialinio valdymo samprata. Valstybinio valdymo sąvoka ir pagrindiniai bruožai. Viešojo administravimo sąvoka. Valstybinis valdymas ir viešasis administravimas. Išvados.

Ištrauka

Studijuojant daugelį teisės šakų, dėstyti paprastai pradedama nuo tos teisės šakos sampratos klausimų, t. y. reguliavimo dalyko, metodų, šaltinių, normų ir t. t. Administracinė teisė yra viena iš sudėtingiausių teisės šakų, kadangi palyginus su kitomis teisės šakomis, pvz., civiline ar baudžiamąja, kurių normos reguliuoja gana konkrečiai apibrėžtus visuomeninius santykius, administracinės teisės reguliuojamų visuomeninių santykių ribas yra sudėtinga apibrėžti. Problema ta, kad administracinės teisės normos skirtos reguliuoti visuomenėje susiklostančius valdymo santykius. Tačiau valdymas yra labai plati veikla, kuri pasižymi dideliu ją įgyvendinančių subjektų, turinčių skirtingą teisinį statusą, ratu. Šią veiklą vykdo visos valstybinės institucijos ir ne valstybinės, turinčios tam įgaliojimus, organizacijos, jų pareigūnai. Taigi valdymo procese susiklostančius santykius reguliuoja ne tik administracinė teisė, o ir kitos viešosios teisės šakos, pvz., konstitucinė teisė, finansų teisė ir kt.
Kadangi valdymas yra sudėtingas reiškinys, t. y. egzistuoja visose visuomeninio gyvenimo sferose, pasižymi turinio įvairiapusiškumu ir yra labai plati veikla, teisinėje literatūroje yra pateikiama daug įvairių administracinės teisės reguliavimo dalyko apibrėžimų. Rusų mokslininkai J. M. Kozlovas, A. P. Aliochinas ir kt. teigia, kad administracinės teisės reguliavimo dalyką sudaro ypatingi visuomeniniai santykiai, kurie "atsiranda, vystosi, pasibaigia valstybinio valdymo sferoje, t. y. susiję su vykdomosios valdžios organizavimu ir funkcionavimu" . N. Bachrachas teigia, kad administracinės teisės reguliavimo dalykas yra "santykiai, atsirandantys sudarant vykdomuosius-tvarkomuosius organus ir šių organų administracinėje veikloje, vidinio valdymo santykiai kituose valstybiniuose ir municipaliniuose organuose, taip pat santykiai teismų ir visuomeninių organizacijų administracinėje veikloje" . Administracinės teisės reguliavimo dalyką galima apibrėžti ir taip: tai visuomeniniai valdymo santykiai, kurie atsiranda, pasikeičia, pasibaigia valstybinio valdymo srityje viešojo administravimo subjektams įgyvendinant vykdomąją veiklą, skirtą įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams realizuoti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti.
Administracinės teisės reguliavimo dalyko apibrėžimų įvairovė pradedant studijuoti šią teisės šaką tik iškelia daug klausimų, tokių kaip, kas yra valdymas, valstybinis valdymas, viešasis administravimas, vykdomoji valdžia, vykdomoji veikla ir pan. Be to, neaiškumų ir klausimų padaugėja skaitant įvairią teisinę literatūrą, kadangi joje vartojamos labai skirtingos sąvokos, pvz., viešasis valdymas, valstybinis valdymas, viešasis administravimas, valstybinis administravimas, vykdomoji valdžia, administracinė valdžia ir daug kitų. Tokioje sąvokų įvairovėje galima ir "pasiklysti". Nesuvokiant minėtų sąvokų turinio, neįmanoma įgyti bendro supratimo apie administracinę teisę. Todėl administracinę teisę patartina pradėti studijuoti prieš tai:
• išsiaiškinus pačią valdymo sąvoką, įgijus elementarių žinių apie šį reiškinį;
• išskyrus socialinio valdymo rūšis bei išsiaiškinus viešojo valdymo požymius;
• išsamiai aptarus viešojo administravimo sąvokos turinį bei santykį su viešuoju valdymu;
• išsiaiškinus valstybinio valdymo sąvokos turinį bei jos santykį su viešuoju administravimu;
• nustačius santykį tarp viešojo valdymo veiklos ir vykdomosios valdžios.
Visų šių sąvokų turinio ir tarpusavio santykio analizė padės atskleisti administracinės teisės esmę bei atskirti jos normų reguliuojamus santykius nuo kitų teisės šakų reguliuojamų santykių, t. y. apibrėžti administracinės teisės reguliavimo dalyko ribas. Tai palengvins ir administracinės teisės studijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-13
DalykasViešojo administravimo kursinis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis29.13 KB
Autoriuszivilesss
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
FakultetasViešojo saugumo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Valstybinio valdymo samprata pagrindines kategorijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą