Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bendravimo subtilybės

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Bendravimas. Bendravimo sąvokos ir funkcijos. Bendravimo lygiai ir būdai. Bendravimo proceso kliūtys ir efektyvumo didinimas. Verbalinė komunikacija: žodinė ir rašytinė. Neverbalinė komunikacija. Tarpkultūrinė komunikacija. Kultūros poveikis bendravimui. Išvados.

Ištrauka

Komunikavimas pasidarė itin svarbus XXI amžiuje. Tampa vis sudėtingiau formuoti ir išlaikyti visaverčius santykius. Stebint Lietuvos socialinio gyvenimo raidą tampa akivaizdu, kad kai kurių problemų ir konfliktų mūsų visuomenėje priežastis – komunikacinės kompetencijos stoka. (Baršauskienė, Janulevičiūtė – Ivaškevičienė, 2005. 6p.)
Šiandien nėra vieningos mokslininkų nuomonės apie tokias sąvokas kaip bendravimas ar komunikavimas.
Bendravimas – tai procesas, kurio metu keičiamasi informacija, perduodamas emocionalus būvis, daroma tam tikra įtaka. Žodis procesas (lot. processus) reiškia pokytį, taigi bendravimas sukelia pokytį, nes keisdamiesi informacija, idėjomis, žmonės tobulėja, patenkina savo poreikius, sužino ką nors nauja.
Anot Žemaičio (1992), bendravimas – tai dviejų ar daugiau žmonių sąveika, kurios metu perduodama informacija ir patenkinami žmonių poreikiai. Bendravimas gana sudėtingas reiškinys. Jis turi savo vidinius, socialinius, dorovinius – psichologinius mechanizmus, dėsnius ir taisykles, "kodus" ir šifrus" (Baršauskienė, Janulevičiūtė – Ivaškevičienė, 2005. 11p.).
Dažniausiai žmonės bendrauja, siekdami pasikeisti naujienomis, žiniomis, kai reikia ką nors pranešti bendrakalbiui, kam nors jį paskatinti. Tai pasikeitimas informacija, pirmiausia intelektualia, logine. Paprastai šis procesas ir vadinamas komunikacija.
Terminas "komunikacija" daugiau akcentuoja ryšio tarp subjektų mechanizmą, formą, informacijos perdavimo būdus, kanalus ir dažniau vartojamas nagrinėjant organizacijos veiklą.
Dauguma specialistų laiko sinonimais žodžius "bendravimas" ir "komunikacija".
Referato tikslas – susipažinti su bendravimo procesu.
Siekiant šio tikslo, referate formuluojami šie uždaviniai:
Pateikti pagrindines sąvokas;
Paanalizuoti bendravimo funkcijas;
Išnagrinėti bendravimo lygius;
Išsiaiškinti komunikacijos skirtumus;
Įvertinti kultūrinių skirtumų įtaką komunikacijos efektyvumui;
Tyrimo objektas – bendravimas, komunikacija ir problemos, kylančios šiame procese.
Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė.
Pagrindinės bendravimo funkcijos (Misevičius, Urbonienė, 2006. 9p.):
1. Kontaktinė funkcija – tai tarpusavio santykių palaikymas, ginčytinų klausimų išsiaiškinimas, iškilusių problemų sprendimas, keitimasis nuomonėmis ir informacija, pasikeitimas sukaupta patirtimi, naudojant tam tikrą ženklų sistemą, taip pat bendraujančių poveikis vienas kitam. Manoma, kad bendravimas ne tik turtina žmogaus vidinį pasaulį, bet ir padeda patikėti asmeniu, jį visapusiškau pažinti. Izoliuoto, iš bendravimo ryšių išskirto žmogaus negalima suprasti, suvokti jo charakterio, įsitikinimų, pažiūrų, jausmų bei išgyvenimų.
2. Tarpusavio sąveikos arba komunikacinė (lot. communicatio – pranešimas, perdavimas) – tai informacijos perdavimas ir gautų žinių priėmimas bei informacijos apdorojimas.
3. Reguliacinė funkcija (lot. regulo – tvarkau, nukreipiu) – tai poveikis bendradarbiams ar partneriams siekiant daryti įtaką jų elgesiui ir tobulėjimui, iniciatyvai, aktyvumo didinimui ir kūrybai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-30
DalykasOrganizacinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Organizacinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis24.52 KB
AutoriusNotYours
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos verslo aukštoji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendravimo subtilybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos verslo aukštoji mokykla / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą