Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Klausimo menas ir jo tobulinimo galimybės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klausimo menas ir jo tobulinimo galimybės

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Klausymo apibrėžimas. Skirtumas tarp klausyti ir girdėti. Klausymas – aktyvus procesas. Klausymas – tikras menas. Sunkumai klausymo metu. Bendri sunkumai, atsirandantys, klausant kitą žmogų. Fiziologija. Išsiblaškymas. Nuobodulys. Užmaršumas ir blogai atskiriami garsai. Klausymo tobulinimo būdai. Išvados.

Ištrauka

Klausymo menas nėra toks lengvas dalykas, kaip gali atrodyti iš pradžių. Tas, kuris moka išklausyti, dažniausiai vertinamas kaip draugas, patikimas žmogus, arba tiesiog sukelia teigiamų emocijų. Kartais tai būna labai sunku, nes visada atsiranda daug pašalinių faktorių arba trikdžių, dėl kurių mes nepagauname pasakojimo esmės. Kodėl, pavyzdžiui, sunku klausyti vieno žmogaus, kuris stovi prieš didelę auditoriją ir kalba taip tyliai, kad jūs vos girdite arba visai negirdite, apie ką jis šneka? Jums trukdys triukšmas aplinkui arba dar kažkas. Tačiau būna ir taip, kad žmonės paprastai nenori klausyti, arba jiems tai nepavyksta dėl įvairių kitų priežasčių. Priežasčių yra daug - nuo pašnekovo išvaizdos, jo tono arba kalbos sutrikimų, klausančio sveikatos būklės, nuobodulio, negalėjimo susikaupti ir sukoncentruoti savo dėmesį, iki tiesiog nenorėjimo išklausyti, kai, pavyzdžiui, jūs laikotės visiškai priešingos nuomonės, negu kalbantysis. Žmogui, kuris jums kažką pasakoja, ypač svarbu gauti grįžtamąjį ryšį. Grįžtamasis ryšys irgi gali būti įvairus, nes tai yra ne vien tik žodžiai, bet ir gestai, mimika, kūno kalba. Iš šono atrodo keista, kai kalba ir neverbaliniai judesiai visiškai nesutampa ir tai gali sukelti nesusipratimą. Iš tikrųjų pastaruoju metu klausymo problemai neskiriama daug dėmesio, nes manoma, kad visi mes ir taip mokame išklausyti kitą žmogų, tačiau pasirodo, kad ne. Svarbu pradėti mokytis klausymo meno kuo anksčiau, nes po to tai padaryti bus gana sunku, tačiau vis dar įmanoma. Reikės skirti daug laiko treniruotėms, užduotims. Žmogus, kuris yra išmokęs išklausyti kitą, aukštai vertinamas visur. Reikia, be abejo, skirti klausymą nuo girdėjimo. Girdėti – reiškia fiziškai suvokti garsą, o klausyti – suvokti mums reikalingus šiuo meto garsus, kurie jungiasi į tam tikrą struktūrą. Taigi, kai mes klausome, mūsų smegenys apdoroja gaunamą informaciją, o kai mes girdime kažką, mes galime to iš vis nesuvokti ir net neatkreipti į tai dėmesio. Mūsų pasaulyje garsų yra tiek daug, kad jeigu mes klausytume juos visus, tikriausiai išprotėtume. Kad taip neįvyktų, mes filtruojame tai, ką girdime. Yra daug įvairių klausymo tobulinimo būdų. Daugybę jų aš minėsiu šiame darbe. Turbūt, svarbiausias dalykas yra tas, kad mes turime išmokti klausyti save, savo mintis. Tik tada mums pavyks išklausyti kitus. Klausymo menas gali padėti žmogui suprasti kitus asmenis, nes labai dažnai mes nesuprantame vienas kito vien tik todėl, kad net nebandome išklausyti iki galo to, kas mums yra sakoma. Taigi šio darbo tikslas yra išanalizuoti klausymo meną apskritai ir pasiūlyti kuo daugiau jo tobulinimo būdų: kaip reikia elgtis, kaip reikia klausyti ir kaip nereikia (nes svarbu reaguoti tinkamai į tai, kas buvo pasakyta), kokią strategiją geriau išsirinkti ir t. t. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-03
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis22.41 KB
AutoriusKarolina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasM. Tanana
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klausimo menas ir jo tobulinimo galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • M. Tanana
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą