Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klausymo menas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Žmogus ir keturios jo ausys. Kaip reikia klausyti. Aktyvus klausymasis. Klausymosi stiliai. Kodėl gi mes nesiklausome? Kas pagerina klausymąsi. Išvados.

Ištrauka

Bendravimas yra labai didelė kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalis – mes perduodame kitiems žmonėms informaciją apie save ir apie pasaulį, vienaip ar kitaip išreiškiame jausmus, nuotaiką ar lūkesčius, prašome ir skundžiamės; kartais norime, kad mūsų žodžius žūtbūt išgirstų, o kartais slepiamės už jų lyg už sienos, per kurią nematyti mūsų blogų minčių ir liūdesio. Mes ne tik kalbame patys, bet ir klausomės tų, kurie kalba mums, kartais atidžiai, kartais nelabai. O kartais išgirstame visai ne tai, kas mums sakoma. Mūsų taip pat neretai nesupranta, nors, atrodo, šnekame ta pačia kalba.
Labai dažnai nesusipratimų tarp mūsų kyla dėl to, kad kiekvienas žmogus yra linkęs girdėti tik vienokio pobūdžio informaciją, o kitokią tarsi ignoruoja. Todėl galime įsivaizduoti turį keturias nevienodai girdinčias ausis. Viena išsivysčiusi geriausiai; dėl įpročio klausytis vien tik ja gali kilti konfliktinių situacijų.
Ausis, kuri girdi faktus. Klausydami ja mes visą dėmesį nukreipiame į faktinį pranešimo turinį. Klausytis "faktine ausimi" pravartu per paskaitas, pasitarimus, posėdžius – visur, kur pokalbio esmė – informacijos perdavimas, analizė, įsiminimas. Bet žmonės, klausantys vien šia ausimi, tampa kurti, kai kalbama apie jausmus ar santykius.
Ausis, orientuota į santykio supratimą. Žmogus, girdintis šia ausimi, visą suvokiamą informaciją sieja su savimi. Kai kas nors pyksta ar liūdi, jis jaučiasi kaltas; kai aplinkiniai juokiasi, jam atrodo, kad juokiamasi iš jo. Todėl tokie asmenys dažnai jaučia įtampą, nepasitikėjimą, nesaugumą.
Ausis, girdinti saviraišką. Jei klausome šia ausimi, tai išgirstame, ką kiti pasako apie save. Gal tiksliau būtų sakyti ne "pasako", bet "perteikia", nes šis girdėjimas susijęs su ne tik su išsakytais žodžiais, bet ir su kalbėtojo veido išraiška, gestais, balso tonu. Kartais labai naudinga pasiklausyti "saviraiškos ausimi".
Ausis, kuri girdi raginimus. Žmonių, klausančių šia ausimi, pagrindinis bruožas – nuolatinis stengimasis visiems įtikti. Jie gali pastebėti, kad ir menkiausias pranešimo užuominas, galinčias atskleisti slaptus kitų žmonių norus, ir visada pasiruošę tuoj pat juos įvykdyti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-28
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis13.3 KB
AutoriusLena
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klausymo menas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą