Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Efektyvus klausymas

  
 
 
123456
Aprašymas

Efektyvus klausymas. Dažniausios klausymo klaidos.

Ištrauka

Psichologų nuomone, klausymas yra svarbiausias, sunkiausias ir kartu mažiausiai vertinamas įgūdis iš visų bendravimo elementų. Be to, mokėjimas gerai klausyti – svarbiausias žmogaus kultūros požymis. "Jeigu nori būti išmintingas, išmok protingai klausinėti, atidžiai klausyti, ramiai atsakinėti ir nutylėti, kai neturi ko daugiau pasakyti." (I. Lafateras) Taigi, kad pokalbis būtų visavertis ir prasmingas, reikia mokėti klausyti, nes klausant sužinoma, kaip kiti vertina tą pačią situaciją, kas jiems atrodo svarbiausia, ką jaučia ir ko nori.
Kiekvienas pripažįsta, kad visuomet maloniau bendrauti ne su tuo, kuris gerai kalba, o su tuo, kuris moka gerai klausyti. Visada norime, kad mūsų pašnekovas, nepriklausomai nuo savo tarnybinės padėties, būtų atidus ir geranoriškai nusiteikęs klausytojas, sugebėtų būti kantrus ir savikritiškas, įtikinamai, o ne įsakmiai argumentuotų savo tiesą.
Klausymas – ne pasyvi pokalbio dalis. Klausyti ir girdėti – tai ne tas pats. Girdėti, vadinasi, fiziškai suvokti garsus, klausyti, suvokti prasmę. Ją suvokti galima tik aktyviai klausant. Todėl reikia susikaupti, sukoncentruoti dėmesį, įsijausti į tai, kas sakoma, domėtis pokalbio tema, sekti pašnekovą. Dažniausia labiau ir greičiau pavargstama klausant, o ne kalbant, todėl klausyti nelengva.
Vien išklausymas gali būti naudingas, nes pats žmogus kalbėdamas save girdi tarsi iš šalies. Išsikalbėdamas geriau suvokia bei apmąsto savo bėdas, randa galimas sprendimų alternatyvas.
Efektyviai klausyti padeda: pritarimas, paskatinimas ir empatija. Pritarimas yra geranoriškas žmogaus nusiteikimas, darbuotojo asmenybės, jo išsilavinimo, patirties, sugebėjimų pripažinimas. Draugiškas nuoširdus žvilgsnis, žodis, gestas nuteikia žmogų palankiai ir skatina jį kalbėti. Empatija – sugebėjimas suvokti kito būseną ir jausmus. Sugebėjimas pabūti kito vietoje – tai galimybė geriau suprasti tą žmogų, geriau panaudoti jo gabumus siekiant bendro tikslo.
Trimis būdais mes pažįstame tą, kuris mums ką nors sako: klausydamiesi ausimis – klausa, akimis – regėjimu ir širdimi – meile. Suprasti, kas sakoma, reiškia, suvokti, ką pašnekovas tais žodžiais nori pasakyti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-26
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis9.15 KB
Autoriusjurate
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKauno jaunimo mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Efektyvus klausymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Kauno jaunimo mokykla / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą