Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Kognityvinė psichologija>Kognityvinė ir bihevioristinė psichologija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kognityvinė ir bihevioristinė psichologija

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Kognityvinė raida ir teorija. Kognityvinės teorijos praktinė reikšmė. Kognityvinės teorijos vertinimas. Bihevioristinės krypties elgesio teorijos. Bihevioristinės teorijos vertinimas. Bihevioristinis socialinio darbo modelis.

Ištrauka

Asmuo tampa asmenybe, kai jis aktyviai veikia ir reiškiasi kaip visybė, jungianti aplinkos pažinimą su išgyvenimais. Asmenybei būdingas aktyvumas, kryptingumas, giluminiai prasminiai procesai. Asmuo savo asmenybę suvokia kaip savąjį Aš.
Biheviorizmas – psichologijos kryptis, tyrimo objektu laikanti objektyviai registruojamas elgesio išraiškas. Mokslo uždavinys yra tik stebėti ir aprašyti tas išraiškas. Jis susiformavo 20a. pr. JAV. Elgesiu laikoma organizavimo reakcijų ir aplinkos stimulų visuma. Bihevioristai daugiausia tyrinėjo gyvūnus ir tų tyrimų išvadomis mėgino paaiškinti, kai kuriuos žmogaus elgesio dėsnius.
Kognityvinė perspektyva atsižvelgia į įrodymus, kad žmones valdo ne vien neįsisąmonintas nerimas ar pasyvi reakcija į aplinkos įvykius. Žmonės aktyviai galvoja, sprendžia, vertina. Perpranta, kuria strategijas. Metodas grindžiamas manymu, kad žmonės linkę rinkti ir apdoroti informaciją, o po to ja remdamiesi veikti.
Referate aptarsiu kognityvines ir bihevioristines teorijas jų taikymą socialiniame darbe, praktinę reikšmę.
Kognityvinė teorija pabrėžia, kad individai mąsto ir renkasi, kad jų mintys ir supratimas turi įtakos jų ateities veiksmams ir mintims. Kognityvinės teorijos atstovai ypač domisi tais atvejais, kai mąstant sukuriamas naujas elgesio būdas. Jie mažiau analizuoja motyvus ir elgesio pasekmes, Jų dėmesio centre yra kiekvieno asmens
aktyvus mąstymas. Kognityvinė teorija teigia, kad mąstymas yra aktyvus procesas, mąstydamas žmogus suvokia savą pasaulį ir ši protinė veikla yra daug galingesnė negu nesąmoningi motyvai ar stimulo ir reakcijos ryšys.
Šveicarų psichologas J.Piaget yra vienas žymiausių kognityvinės teorijos atstovų. Jo idėjos turėjo didelę įtaką ne tik šios teorijos krypčiai. Piaget atliko daug kitų pažintinės raidos sričių tyrimų, remiantis jo empiriniais ir teoriniais darbais pažinimo procesas tapo vaiko raidos tyrimų centrine ašimi. Teorija apie pažintine vaiko raidą yra labai originali, vientisa, lengvai suprantama. Mokslininkas sukūrė naują psichinių reiškinių tyrimo būdą, leidžianti atskleisti kokybines vaiko mąstymo ypatybes. Jis įrodė, kad vaikui būdinga ypatinga mąstymo logika, kuri kokybiškai skiriasi nuo suaugusiojo logikos. Piaget iš medicinos į psichologiją perkėlė klinikinį metodą, kuriuo tiriami ne tik, o ir procesai, lemiantys tų simptomų atsiradimą.
Naudodamas šį metodą, jis atskleidė realią vaiko poziciją aplinkos ir savo paties atžvilgiu. Jo nuomone, žinios padeda žmogui prisitaikyti prie aplinkos. Vaikas ir suaugęs žmogus informaciją suvokia ne pasyviai. Ir jų mintys nėra tiesiog mokymo arba kitų asmenų pamėgdžiojimo procesas. Kognityviniai procesai nėra vien tiesioginis smegenų brendimo rezultatas. Žinios yra įgyjamos ir mąstymas tampa sudėtingesnis ir efektyvesnis dėl vis brandesnės vaiko tarpusavio sąveikos su aplinka.
Piaget teorijos svarbiausia tezė yra ta, kad individas yra aktyvus, žingeidus visą savo gyvenimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-22
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.63 KB
Autoriusjuste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kognityvine ir bihevioristine psichologija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2015-09-11 IP: 178.250.36.186
    Ieva S sako

    Neblogas. Truksta literaturos saraso.

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą