Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>J. Piaget "Kognityvinė raidos vystymosi teorija"
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

J. Piaget "Kognityvinė raidos vystymosi teorija"

  
 
 
1234
Aprašymas

Piaget idėjos. Kognityvinė teorija. Klinikinis tyrimo metodas. Pagrindiniai kognityviniai procesai. Kognityvinės raidos stadijos Piaget teorijoje. Pirmoji stadija: sensomotorinė. Antroji stadija: priešoperacinė. Trečioji stadija: konkrečių operacijų. Ketvirtoji stadija: formalių operacijų.

Ištrauka

Piaget idėjos. Šveicarų psichologas J. Piaget yra vienas žinomiausių kognityvinės teorijos atstovų. Jo idėjos turėjo didelę įtaką ne tik šios teorijos krypčiai. Jis laikomas vienu žymiausių dvidešimtojo amžiaus raidos psichologu.
Piaget suprato, kad jį domina ne psichologiniai ar normatyviniai teksto aspektai, bet pats procesas, kurio pagalba vaikas suranda atsakymą ar problemos sprendimą, ypač neteisingą. Piaget tyrimai buvo skirti vaiko kalbai, priežastiniam mąstymui, vaiko vaizdiniams – "teorijoms" apie kasdienius reiškinius, moralinius sprendimus atskleisti.
Piaget atliko daugybę įvairių pažintinės raidos sričių tyrimų. Remiantis jo empiriniais ir teoriniais darbais, nuo 1960 m. pažintiniai procesai tapo vaiko raidos tyrimų centrinė ašis. Piaget sukurta teorija apie pažintinę vaiko raidą yra kabai originali, vientisa, lengvai suprantama.
Kognityvinė teorija pabrėžia, kad individai mąsto ir renkasi, kad jų mintys ir supratimas turi įtakos jų ateities veiksmams ir mintims. Kognityvinės teorijos atstovai ypač domisi tais atvejais, kai mąstant sukuriamas naujas elgesio būdas. Jie mažiau analizuoja motyvus ir pasekmes. Jų dėmesio centre yra kiekvieno asmens aktyvus mąstymas. Kognityvinė teorija teigia, kad mąstymas yra aktyvus procesas, mąstydamas žmogus suvokia savą pasaulį ir iš protinė veikla yra daug galingesnė negu nesąmoningi motyvai ar stimulo ir reakcijos ryšys.
Klinikinis tyrimo metodas. Piaget įrodė, kad vaikas nėra tik mažas suaugęs, kuris tiesiog mažai žino, blogiau supranta įvykius ir visą supantį pasaulį negu suaugęs žmogus, kad vaikui būdinga ypatinga mąstymo logika, kuri kokybiškai skiriasi nuo suaugusiojo logikos. Piaget iš medicinos į psichologiją perkėlė klinikinį metodą, kuriuo tiriami ne simptomai, o procesai, lemiantys tų simptomų atsiradimą. Klinikinio metodo esmė ta, kad kiekvieną vaiko pateiktą atsakymą galima nagrinėti bendroje jo vaizdinių sistemoje.
Piaget sukurtą klinikinį tyrimo metodą galima pavadinti genetiniu, nes jį naudojant, lyginamos skirtingo amžiaus individų raidos ypatybės.
Pagrindiniai kognityviniai procesai. Piaget nuomone, žinios padeda žmogui prisitaikyti prie aplinkos. Vaikas ir suaugęs žmogus informaciją suvokia ne pasyviai, ir jų mintys nėra tiesiog mokymo arba kitų asmenų pamėgdžiojimo produktas. Kognityviniai procesai nėra vien tiesioginis smegenų brendimo rezultatas. Piaget teorijos svarbiausia tezė yra ta, jog individas aktyvus, žingeidus ir išradingas visą savo gyvenimą. Vaikai ir suaugę žmonės nuolat konstruoja ir rekonstruoja savo žinias apie pasaulį, siekdami suteikti prasmę savo patirčiai ir sisteminti savo žinias į nuoseklesnę struktūrą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-14
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis4 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis13.28 KB
Autoriusligita
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word J. Piaget Kognityvine raidos vystymosi teorija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 4 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą