Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Senovės filosofija>Politikos ir etikos santykis Aristotelio filosofijoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Politikos ir etikos santykis Aristotelio filosofijoje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Dėstymas. "Politika". "Nikomacho etika". Išvados.

Ištrauka

Žmonijos kultūros istorijoje Aristotelis užima vietą, kuri jam teisėtai priklauso,— jis yra vienas iš pačių didžiausių visų laikų filosofų ir mokslininkų.
Ir etikos, ir politikos teorijoje Aristotelis skiria idealius veiklos kriterijus, etinį ir politinį idealą nuo realios veiklos ir įvairių tą veiklą lemiančių aplinkybių, bet jis nesiima realios veiklos vertinti vien idealo požiūriu. Mat idealas yra ne žmogiškos, bet dieviškos prigimties dalykas. Ir žmogus, ir valstybė šiek tiek dalyvauja tame, kas protinga, kas dieviška, bet jie negali būti su tokiais dalykais tapatinami. Žmogus, kurio elgesys priklausytų tiktai nuo proto, jau nebūtų žmogus. Požiūris į žmogų kaip į tarpinę būtybę, esančią tarp gyvulio ir Dievo, paženklino visą Aristotelio etikos ir politikos problematiką. Antai etikoje jis skirsto dorybes į dianoetines (proto) ir etines (būdo); pirmąsias žmogaus gyvenime laiko vertingesnėmis, o antrąsias — reikšmingesnėmis, nes jos labiau atitinka žmogaus prigimtį. Pastarosios dorybės kyla ne iš mąstymo, o iš įpročio. Įprotis nėra visiškai iracionalus dalykas, nes jis remiasi visuomeniniu žmogumi — visuomenės papročiais, valstybės santvarka ir įstatymais. Valstybė turi savą teisingumą, kuris yra aukštesnis už žmogaus dorybę, nes visuma visada pranašesnė už dalį. Tai kas žmogui yra protas, valstybėje yra įstatymas. Valstybės, jų santvarkos, jų įstatymai, kaip ir žmonės, skiriasi savo tobulumu, bet nėra ir negali būti valstybės, kuri būtų visiškai tobula, t. y. ideali. Ši Aristotelio nuostata lėmė jo politinių svarstymų linkmę: pateikęs valstybės formų klasifikaciją, įžvalgiai apibūdinęs kiekvieną iš jų, nurodęs jų pranašumus ir trūkumus,jis nesiima, sekdamas savo mokytoju, konstruoti tokį idealios valstybės modelį, kuris leistų vertinti visas realias valstybes. Utopijų kūrimas nesiderina su Aristotelio pažinimo uždavinių samprata. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-04
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis16.16 KB
Autoriusdonatas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. B.S. Sabaitė
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
FakultetasSporto edukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Politikos ir etikos santykis Aristotelio filosofijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 1 Klasė/kursas
  • doc. B.S. Sabaitė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą