Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Konstitucinė teisė>Viešojo administravimo subjektų konstitucinė kontrolė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Viešojo administravimo subjektų konstitucinė kontrolė

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Įvadas. Viešojo administravimo subjektų veiklos teisėtumo užtikrinimas. Teisėtumo užtikrinimo viešajame administravime samprata ir būdai. Kontrolės, vykdymo tikrinimo ir priežiūros santykis. Viešojo administravimo subjektų veikla ir konstitucinė kontrolė. Lietuvos Respublikos prezidento vykdoma konstitucinė kontrolė. Lietuvos Respublikos Seimo vykdoma viešojo administravimo institucijų kontrolė. Vyriausybės vykdoma kontrolė. Lietuvos respublikos valstybės kontrolė ir jos administracinis teisinis statusas. Konstitucinio teismo vaidmuo, vykdant viešojo administravimo subjektų veiklos teisėtumo kontrolę. Konstituciniai administraciniai teisės pagrindai. Teismų įtaka viešojo administravimo teisėtumui. Konstitucinis teismas ir viešojo administravimo institucijų kontrolė. Konstitucinio teisminio proceso byloje dalyvaujantys asmenys. Viešojo administravimo institucijų ir pareigūnų neteisėtų veiksmų ar sprendimo apskundimas. Išvados. Summary.

Ištrauka

Darbo aktualumas. Administracinės teisės kaip valstybinio valdymo teisės apibūdinimas buvo logiškas ir suprantamas totalitarinės valstybės – Tarybų Sąjun¬gos politinės ir teisinės sistemos sąlygomis, tačiau principiniu požiūriu jis yra visiškai netinkamas esant demokratinei valstybei, kurioje šalia valstybės valdymo institucijų veikia nesuvalstybintos savivaldybės ir viešosios įstaigos, o Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintos žmogaus teisės yra ne deklaruojamos, bet realiai įgyvendinamos įstatymais numatant valstybės ir vietos savivaldos institucijų pareigą dirbti viešųjų visuomenės interesų la¬bui (pvz., Vietos savivaldos įstatymo 3 str. 3 d.).
Žmogaus prigimtinių teisių ir laisvių instituto realumas, valstybės val¬džios padalinimas, vietos savivaldos nustatymas demokratinės valstybės konstitucijoje (Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. 1 d., 18 str., 120 str.) - tai daugiausia tie esminiai dalykai, kurie sudaro prielaidas ir sy¬kiu reikalauja žvelgti į administracinę teisę kaip į asmens, viešųjų visuome¬nės ir valstybės interesų derinimo teisę.
Taip suprantant administracinę teisę, viešieji valstybės interesai ir vie¬šieji visuomenės interesai yra lygiavertės socialinės kategorijos, o jas ati¬tinkantis valstybės viešosios administracijos ir asmenybės statuso viešojo valdymo srityje įstatyminis reglamentavimas yra bent jau paritetiniai šios teisės posakiai.
Norint apibūdinti dabartinės administracinės teisės paskirtį, svarbi ir ta aplinkybė, kad valstybės vykdomosios valdžios (platesniuoju požiūriu – viešosios administracijos) veiksmai ir privatūs bei viešieji visuomenės narių interesai ne visuomet sutampa. Taigi būtina, kad administracinė teisė būtų ir viešųjų interesų konfliktų prevencijos priemonė. Savo ruožtu tai nustato esminio administracinės teisės instituto - viešosios administracijos veiklos išorinio stebėjimo (tai būtų konstitucinė, parlamentinė kontrolė ir kitos priežiūros formos) - svarbą bei administracinės justicijos išskirtinį vaidme¬nį apsaugant (ginant) asmenį nuo neteisėtų viešosios administracijos veiksmų: teismas tampa itin reikšmingu administracinės teisės kūrėju, šios teisės spragų ir kitokių netobulumų taisytoju.
Šio modelio administracinės teisės teoriniai akcentai – ne valstybės vykdomosios valdžios įtvirtinimo tyrinėjimai, o žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimas viešajame valstybės valdyme bei teismo kuriamojo vaidmens šių santykių srityje išryškinimas ir įvertinimas. Todėl šiuo požiūriu mokslui yra svarbesnis ne pačios viešojo valdymo organizacijos, bet asmenybės santykių su Lietuvos viešąja administracija klausimas bei atitinkamų lygia¬grečių viešajam valdymui kontrolės ir administracinės justicijos institutų funkcionavimas.
Darbo tikslas – išanalizuoti viešojo administravimo subjektų atliekamų veiksmų konstitucinę kontrolę.
Darbo uždaviniai:
Aprašyti teisėtumo užtikrinimo viešajame administravime sampratą ir būdus;
Apžvelgti teismų įtaką viešojo administravimo teisėtumui;
Išanalizuoti Konstitucinio Teismo įtaką kontroliuojant viešojo administravimo institucijas;
Aprašyti Konstitucinio teisminio proceso byloje dalyvaujančius asmenis;
Aprašyti administracinės procedūros vykdymo tvarką;
Pateikti išvadas.
Diplominio darbo rašymo metu daugiausiai analizuosiu teisinio pobūdžio informacinius šaltinius. Didžioji dalis teisinių šaltinių yra teisės aktai (įstatymai, nutarimai), viešojo administravimo įgyvendinimo srityje. Kita dalis yra moksliniai straipsniai, pateikiantys viešojo administravimo subjektų kontrolės problemas. Darbe nauduosiuos ir metodine medžiaga, kurioje taip pat yra pateikti su viešojo administravimo subjektų kontrolės susiję aspektai.
Rašant darbą bus naudojamas teorinis metodas. Rinkausi šį metodą, kadangi manau, jog būtent teisės aktų, mokslinių straipsnių bei metodinės medžiagos teorinė analizė padės tinkamai suvokti aktualiausias viešojo administravimo įgyvendinime atsirandančias problemas. Kita vertus reikalingą informaciją galima rasti naujausių redakcijų dienraščiuose, ją palyginti, apibendrinti ir pateikti savo darbe. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-09
DalykasKonstitucinės teisės kursinis darbas
KategorijaTeisė >  Konstitucinė teisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis48 puslapiai 
Literatūros šaltiniai39
Dydis63.85 KB
AutoriusReda
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaTarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Viesojo administravimo subjektu konstitucine kontrole [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 48 puslapiai 
  • Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą