Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Konstitucinė teisė>Įstatymo priėmimo procedūrų ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įstatymo priėmimo procedūrų ypatumai

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Darbo objektas: Lietuvos Respublikos (LR) Seime priimami įstatymai. Darbo tikslas: Išsiaiškinti įstatymo priėmimo procedūrų ypatumus. Įstatymo samprata. Inicijavimo stadija. Svarstymo stadija. Promulgavimo stadija. Įsigaliojimo stadija. Konstituciniai įstatymai. Įstatymų leidybos procedūra.

Ištrauka

Įstatymai Lietuvos konstitucinės teisės šaltinių sistemoje užima svarbią vietą. Jie sudaro didžiąją konstitucinės teisės šaltinių dalį. Įstatymo inicijavimo, priėmimo ir įsigaliojimo tvarką reglamentuoja Konstitucijos ir Seimo statuto nuostatos, taip pat ir įstatymas dėl Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo 1993m. tvarkos. Įstatymų formos ir struktūros reikalavimus reglamentuoja Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymas (1995m.).
Šiame darbe apžvelgsime įstatymų leidybos procedūros ypatumus. Ši tema aktuali mums kaip rinkimo teisę turinčioms pilietėms. Siekiant įgyti bakalauro laipsnį svarbu suprasti ir žinoti Seimo įstatymo leidybos procedūrų ypatumus.
Darbo objektas: LR Seime priimami įstatymai.
Darbo dalykas: Įstatymo priėmimo procedūra.
Darbo tikslas: Išsiaiškinti įstatymo priėmimo procedūrų ypatumus.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti, kokie etapai sudaro įstatymo priėmimo procedūrą;
2. Išnagrinėti inicijavimo stadiją;
3. Pateikti svarstymo stadiją;
4. Išanalizuoti priėmimo stadiją;
5. Apibūdinti promulgavimo ir įsigaliojimo stadijas.
Įstatymai – tai Konstitucijos ir Seimo statuto nustatyta tvarka išleisti pirminiai teisės aktai, kurie turi aukščiausią juridinę galią, formuluoja bendrąsias teisės normas, skirtas reguliuoti svarbiausius žmonių santykius.
Įstatymai skirstomi: pagrindinius (Konstitucija, Konstitusiniai įstatymai, Seimo ratifikuotas tarptautinės sutartys) ir paprastuosius (priimti remiantis pagrindiniais įstatymais).
Įstatymai yra politinės institucijos - Seimo - politinės veiklos rezultatas. Įstatymais reguliuojami patys svarbiausi visuomeniniai santykiai, todėl jais gali būti padaryti patys sunkiausi Konstitucijos pažeidimai. (konstitucijos apsauga. LRKT psl. 451)
Konstitucinės teisės doktrina, kaip ir bendroji teisės doktrina, skirsto įstatymus pagal jų teisinę galią – Konstitucija (taip pat jos pataisos ar aktai, esantys sudėtine Konstitucijos dalimi), konstituciniai ar organiškieji įstatymai (kurie nėra sudėtinė konstitucijos dalis ) ir paprastieji įstatymai. Pagal jų galiojimą įstatymai gali būti pastovūs ir laikini. Pagal reguliavimo pobūdį juos bandoma skirti į įprastus įstatymus, įstatymus - principus, įstatymus - programas ir kt. Kai kuriuose valstybėse yra ir ypatingieji įstatymai. Pagal galiojimą tam tikroje teritorijoje federalinėse valstybėse gali būti federaliniai ir federacijos subjektų įstatymai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-18
DalykasKonstitucinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Konstitucinė teisė
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis139.78 KB
Autoriusteises konstitucija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas12
Švietimo institucijaRadviliškio Lizdeikos gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Istatymo priemimo proceduru ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Radviliškio Lizdeikos gimnazija / 12 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą