Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Socializacija vaikystėje (4)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socializacija vaikystėje (4)

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Socializacijos samprata. Žmogus socializacijos procese. Socializacijos institucijos: visuomenė, šeima, mokykla. Visuomenės vaidmuo socializacijoje. Šeimos vaidmuo vaikų socializacijoje. Ugdymo institucijų vaidmuo vaikų socializacijoje. Vaikų socializacija ir suaugusieji. Išvados.

Ištrauka

Socializacija prasideda žmogui gimus ir tęsiasi iki jo mirties t.y. socializacija vyksta visą žmogaus gyvenimą. Pasaulis keičiasi, todėl turime prisitaikyti prie naujovių ir keistis kartu su juo. Šiuolaikinėje visuomenėje vaikas auga nedidelėje šeimoje. Anksčiau jaunų žmonių visuomeninė padėtis labai priklausė nuo tėvų socialinės padėties, šiandien taip nebėra. Vaikystėje išmokstama pagal bendrus pavyzdžius ir požymius, kai pripažįstamas panašumas su kitais žmonėmis gyvenant visuomenėje, kaip žmonių bendrijoje. Pavyzdžiui - vaikas matydamas kaip tėvai ar kiti pražystami žmonės elgiasi tam tikroje situacijoje, patys stengiasi panašiai elgtis. Didžiausią įtaką vaiko socializacijai daro: aktyvumas, motyvacija, vertybių sistema, įtaigumas, jo veikla, charakterio bruožai, aplinka kurioje jis auga, mokymo įstaigos, bendraamžių grupės ir kt.
Svarbiausia socializacija vyksta vaikystės periode. Šiuo laikotarpiu yra įsisavinami visi svarbiausi gyvenimo įgūdžiai ir asmenybės vertybės. Nuo pat pirmų gyvenimo metų jau pradeda formuotis individuali asmenybė, kuri jau turi savi charakterį, principus ir socialinį suvokimą. Socialinį suvokimą, pirmiausia, padeda išvystyti tėvai. Pasak V. Gurov (1993), žmogaus socializacija prasideda šeimoje, kur formuojami asmenybės pagrindai.
Į savo visuomenę ar kultūrą įaugančio vaiko santykis su aplinka yra aktyvus, t.y. vaikas ne pasyviai "sugeria" aplinką, bet vystosi nuo pat pirmųjų dienų ir jo sąveika su supančia aplinka būna aktyvi. Vaikas yra visiškai priklausomas nuo jį supančių suaugusių žmonių. Jis visiškai pasiduoda suaugusiųjų valiai. Jam tenka prisitaikyti prie aplinkos, išmokti elgtis taip, kaip elgiasi kiti jį supantys žmonės. Šiame amžiaus tarpsnyje vyksta pats intensyviausias socializacijos procesas.
Šiuolaikinė pedagogika pakankamai daug dėmesio skiria socializacijos raidai iki paauglystės laikotarpio. Socializacijos raida asmenybės laikotarpiu tarp 18 ir 20 metų (ir vėliau), kuris iš esmės sutampa su studijomis kolegijose arba bakalaurinėmis studijomis universitetuose. Jas mes vadiname pažengusia socializacija. Pažengusi socializacija yra antrinės socializacijos brandusis laikotarpis, kai asmuo savarankiškai, greitai, efektyviai įsisavina atskiros socialinės grupės įpročius, tampa jos dalyviu ir, paskui, geba išeiti iš šios bendruomenės, tapdamas vėl ir vėl naujos stiliaus grupės visaverčiu nariu.
Dar prieš pora dešimtmečių brandžia socializacija buvo laikomas tapimas atsakingu, pilnaverčiu visuomenės, darbo kolektyvo nariu. O kolektyvų ir darbo vietų kaita buvo laikoma nepilnavertės socializacijos, nepakankamų kompetencijų ir psichologinių savybių rezultatu. Jis iš esmės neatitinka šiuolaikinės modernizacijos poreikių, kai kiekvienas individas vertinamas ne tik pagal kompetencijas, bet ir pagal gebėjimą pritapti prie naujos darbo grupės ir įsisavinti naujas technologijas ir vaidmenis, gebėjimus ir nuostatas. Iš esmės tam tarnauja mokymosi visą gyvenimą doktrina. Sparčiai plintantis projektinis veiklų pobūdis bei įmonių kaitos dinamika verčia asmenį bendradarbiauti su vis naujomis bendruomenėmis ir darbo grupėmis užimant skirtingas pozicijas ir pateikiant naujus kūrybinius, inovacinius produktus.
Kūrybinių industrijų, fantazijos visuomenės paradigmos, proveržio ir dinaminės kaitos teorijos, pokyčių vadyba vis didesnį dėmesį skiria asmens individualizacijos procesui, kuris gali užtikrinti ekonominius naujumo, originalumo, kūrybingumo, netradiciškumo poreikius. Štai kodėl individualizacijos klausimas tampa vis aktualesnis moderniai pedagogikai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-09
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai15
Dydis13.84 KB
Autoriusindrike
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasPetružienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socializacija vaikysteje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Petružienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą