Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Lietuvos viešojo administravimo problemos ir reformos
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Lietuvos viešojo administravimo problemos ir reformos

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įžanga. Kas yra viešojo administravimo reforma? Lietuvos viešosios administracijos transformacijos iki 2004 metų. Viešojo administravimo pokyčių Lietuvoje kryptys ir etapai. Lietuvos viešojo administravimo sistema. Viešosios administracijos legitimacija. Ministerinės atsakomybės doktrina ir Lietuvos administracinė sistema. Ministerinės atsakomybės doktrina įstatymų leidžiamojoje valdžioje. Ministerinė atsakomybės doktrina viešojoje administracijoje. Administracinės atskaitomybės reforma. B. Stone 5 atskaitomybės tipų modelis. Vadybinis atskaitomybės tipas. Teisinės arba pusiau teisinės apžvalgos atskaitomybės tipas. Santykių su suinteresuotomis grupėmis atskaitomybės tipas. Rinkos atskaitomybės tipas. Viešojo administravimo reformos priemonės. Pasekmės administracinės atskaitomybės sistemai vykdomojoje valdžioje. Strateginis valdymas. Valstybės tarnautojų atsakomybės stiprinimas. Vidaus ir išorinis auditas. Saulėlydžio komisijos veikla. Administraciniai teismai. Kovos su korupcija priemonės. Etika valstybės tarnyboje. Seimo kontrolieriai. Atskaitomybė piliečiams. Konsultacijos su suinteresuotomis grupėmis. Apibendrinimas. Naujos parlamentinės kontrolės formos pasirengimo narystei Europos Sąjungos (ES) srityje. Administracinės atskaitomybės raida įstatymų leidžiamojoje valdžioje. Administracinės atskaitomybės kaitą lemiantys veiksniai. Leidžiamosios valdžios mažas suinteresuotumas didinti vyriausybės kontrolę. Nepakankami vykdomosios valdžios pajėgumai vykdant reformas. Atskaitomybės reformos skatinimas: visuomenė ir Europos Sąjunga (ES). Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategija. Viešojo administravimo sektoriaus SSGG (stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės). Stiprybės. Silpnybės. Galimybės. Grėsmės. Viešojo administravimo sektoriaus vizija ir tikslai. Viešojo administravimo sektoriaus tikslai. Strategijos įgyvendinimas ir priežiūra. Vertinimo kriterijai. Apibendrinimas. Viešojo administravimo plėtros strategijos 2005 metų apžvalga. Apibendrinimas.

Ištrauka

Lietuvos Viešojo administravimo įstatyme viešasis administravimas apibrėžiamas kaip "įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotųjų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams įgyvendinti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti".
Dažniausiai manoma, kad viešojo valdymo reforma - tai tik priemonė tikslui pasiekti, o ne pats tikslas. Mūsų nuomone, tai potenciali priemonė pasiekti tokiems tikslams, kaip valstybės išlaidų taupymas (ekonomija), viešųjų paslaugų kokybės gerinimas, valdžios veiklos našumo ir galimybių didinimas, kad pasirinkta ir įgyvendinama politika būtų veiksminga. Siekiant šių svarbių tikslų viešojo valdymo reforma gali pasitarnauti įvairiems tarpiniams tikslams, pavyzdžiui, - stiprinti politikų kontrolę biurokratijai, išlaisvinti valstybės pareigūnus iš biurokratinių suvaržymų, kurie trukdo jų gebėjimams valdyti ir gerinti valdžios atsiskaitomybę įstatymų leidybai bei piliečiams už savo politikos kryptis ir programas. Galiausiai, nors tai ne mažiau svarbu, būtina paminėti valdymo reformų simbolinę naudą ir legitimumą. Politikams tai - proga parodyti, kad ką nors daro. Reformų skelbimas, biurokratijos kritika, naujų vadybos metodų aukštinimas, pažadai ateityje gerinti paslaugas, ministerijų ir agentūrų restruktūrizavimas - visa tai padeda atkreipti palankų dėmesį į šiuos dalykus skelbiančius politikus.
Savo darbe nagrinėjame jau iki 2004 metų įvykdytų viešojo administravimo Lietuvoje pokyčių etapus ir kryptis bei viešosios administracinės atskaitomybės reformą ir su ja susijusias priemones: strateginį valdymą, vidaus ir išorinį auditą, tarnybines nuobaudas, Saulėlydžio komisiją, administracinius teismus, piliečių aptarnavimą, kovą su korupcija, konsultacijas su suinteresuotomis grupėmis, etiką valstybės tarnyboje, tarnautojų atsakomybės stiprinimą.
Savo darbe administracinės atskaitomybės reformai skyrėme daugiausiai dėmesio, nes ji lemia didesnę vykdomosios valdžios legitimaciją visuomenėje, efektyvią komunikaciją tarp skirtingų įstatymų leidžiamosios ir vykdomosios valdžios lygių, orientavimąsi į rezultatus, valstybės tarnautojų kompetencijų užtikrinimą. Taip pat apžvelgiame ateities perspektyvas - Viešojo administravimo plėtros iki 2010 m. strategiją.

Lietuvos Viešojo administravimo įstatyme viešasis administravimas apibrėžiamas kaip "įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotųjų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams įgyvendinti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti".
Taigi kas yra viešojo valdymo reforma? Kaip ir į visus klausimus apie apibrėžimus, į šį galima atsakyti įvairiai. Pirmiausia galėtume teigti, kad viešojo valdymo reformą sudaro sąmoningi pokyčiai viešojo sektoriaus organizacijų struktūrose ir procesuose, siekiant, kad jie veiktų geriau (tam tikra prasme). Struktūriniai pokyčiai - tai dažniausiai viešojo sektoriaus organizacijų sujungimas arba atskyrimas (sukuriama mažiau didesnių departamentų, kad jie būtų geriau koordinuojami, arba daugiau mažesnių departamentų - kad išryškėtų dėmesio centras ir būtų skatinama specializacija). Procesiniai pokyčiai galėtų būti pertvarkymas sistemų, pagal kurias išduodamos licencijos ar teikiamos negrąžinamos išmokos arba išduodami pasai, kokybės standartų nustatymas sveikatos apsaugai arba švietimo paslaugoms, teikiamoms piliečiams, taip pat įdiegimas naujos biudžeto sudarymo tvarkos, kuri skatintų valstybės tarnautojus labiau rūpintis išlaidomis arba/ir atidžiau stebėti, kokie yra valstybės išlaidų rezultatai. Valdymo reforma paprastai apima ir pokyčius sistemos, pagal kurią įdarbinami, mokomi, įvertinami, paaukštinami, valdomi ir atleidžiami patys valstybės tarnautojai. Valdymo reformos rezultatas - tikrai pigesnė, našesnė valdžia, teikianti aukštesnės kokybės paslaugas ir veiksmingesnes programas, kuri kartu pagerina politinę kontrolę, leidžia vadovams laisvai vadovauti, padaro valdžią skaidresnę ir paryškina reformoje dalyvaujančių ministrų bei valdininkų įvaizdžius.
Viską komplikuoja dar ir tai, kad, daugelio komentatorių nuomone, viešojo valdymo reformai įtaką daro laikas. Visa pagrindinių pokyčių viešųjų institucijų struktūrose ir procesuose nauda išryškėja tik praėjus trejiems, penkeriems ar netgi daugiau metų po reformų programos pradžios. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-06
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis34 puslapiai 
Literatūros šaltiniai21
Dydis68.07 KB
AutoriusJurga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasR. Poškuvienė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasKauno humanitarinis fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos viesojo administravimo problemos ir reformos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 34 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • R. Poškuvienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą