Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Mokyklos strateginė analizė: Vievio gimnazija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos strateginė analizė: Vievio gimnazija

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Įvadas. Teorinė dalis. Situacijos analizės metodika. Organizacijos išorinė aplinka. Organizacijos vidinė aplinka. Strategijos formulavimo metodika. Strateginių alternatyvų įgyvendinimo principai. Analitinė dalis. Situacijos analizė. Makroaplinkos analizė. Vidinė organizacijos analizė. Organizacijos SSGG (SWOT) analizė. Strategijos formulavimas. Strateginės alternatyvos. Alternatyvų įvertinimas. Strategijos pasirinkimas. Projektinė dalis - strateginės alternatyvos įgyvendinimas. Organizacijos vizija, misija ir strateginiai tikslai. Pasirinktos strategijos aprašymas. Strategijos įgyvendinimo veiksmų planas. Išvados.

Ištrauka

Organizacija (gr. organon = įrankis) - struktūrinis vienetas; taip pat elementų jungimas į vieną visumą. Kaip veiklos subjektas organizacija susideda iš atskirų asmenų. Specializuotos organizacijos turi atskiras veiklos sritis, apibrėžiamas pareigybėmis, struktūriniais padaliniais.
Mokykla yra švietimo įstaiga, kurios pagrindinė veikla – formalusis arba (ir) neformalusis švietimas. Tai pagrindinė dabartinės Lietuvos švietimo sistemos dalis.
Valstybinė mokykla Lietuvoje turi teises ir pareigas: konkretizuoti ir adaptuoti ugdymo programas ir garantuoti jų kokybišką įgyvendinimą, vertinti žinių įsisavinimą ir atestuoti mokinius. Valstybė šiems tikslams suteikia mokyklai reikalingą aprūpinimą, nustato mokymosi krūvį. Mokykla skirstoma į šias dalis: pradinė- nuo 1 iki 4 klasės; pagrindinė - nuo 5 iki 10 klasės; vidurinė - nuo 11 iki 12 klasės.
Savo kursinį darbą pradedu šiais dviem apibrėžimais, kadangi jie figūruos visame kursiniame darbe. Tai apibrėžimai, kuriuos žino turbūt kiekvienas žmogus. Organizacijon kiekvienas iš mūsų patenka vos tik gimdamas: kiekvienas iš mūsų priklausome ar ateityje priklausysime šeimai, mokyklai, draugų ratui, būreliui, kitoms mokymo įstaigoms, darbo organizacijoms, politinėms partijoms ar panašiai. Visas mūsų gyvenimas yra susijęs su šiomis organizacijomis. Nuo šių ir kitų organizacijų poveikio mums priklauso visas mūsų gyvenimas, mūsų pasaulėžiūra, išsilavinimo lygis, socialinė padėtis visuomenėje priklauso nuo šių organizacijų.
Visas organizacijas, formalias ar ne, į vieną visumą sujungia ir išlaiko grupė žmonių, pripažįstančių, kad dirbti kartu ir siekti bendro tikslo yra naudinga. Todėl bet kurios organizacijos vienas esminių elementų yra tikslas. Tikslai gali būti įvairūs: laimėti lygos čempionatą, linksminti auditoriją ar parduoti kokį nors produktą, tačiau organizacija negalėtų gyvuoti be tikslo. Visos organizacijos savo tikslams siekti sukuria tam tikrą programą ar tvarką, t. y. planą, pvz.: lavinti žaidimo įgūdžius, prieš kiekvieną pasirodymą repetuoti, gaminti ir reklamuoti produktą. Neturėdama veiklos plano, jokia organizacija negalėtų efektyviai veikti. Organizacijos turi įgyti ir paskirstyti išteklius šiems tikslams įgyvendinti: rasti aikštelę žaidimui ar treniruotėms, salę repeticijoms, numatyti atlyginimų fondą. Jos taip pat priklauso nuo kitų organizacijų, iš kurių gamintojai turi bendradarbiauti su tiekėjais.
Viso pasaulio organizacijos daug prisideda prie dabartinio žmonių gyvenimo lygio standartų. Kasdien organizacijos mus aprūpina maistu, pastoge, rengia, teikia medicinos ir ryšių paslaugas, linksmina ir duoda darbo. Pavyzdžiui, Raudonasis Kryžius – organizacija, labai sutelkta į dabartį, kadangi gelbsti konkrečioms žmonių grupėms, kai to reikia.
Šiame kursiniame darbe analizuojama Vievio Gimnazija taip pat yra organizacija, kuri turi savo tikslus, poreikius, darbuotojų bei mokinių kolektyvą, veikia tam tikroje aplinkoje ir taip pat yra priklausoma nuo daugelio kitų organizacijų. Ši organizacija turi spalvingą istoriją (įkurta 1864-65 metais), nuo kurios labai priklausė mokykloje besimokančių mokinių skaičius, bei mokymo metodika.
Darbo aktualumas: kaip ir kitos organizacijos Vievio Gimnazija turi strateginį planą, kuriuo remdamasi planuoja savo veiksmus dabartyje bei ateityje. Nuo to kaip šis planas yra sudarytas priklauso mokinių bei darbuotojų kolektyvo mokymosi bei darbo planavimas, bei tam tikrų numatytų tikslų pasiekimas. Savaime aišku, kad gimnazijos strateginis planas turi būti sudaromas atsižvelgiant į gimnazistų bei darbuotojų poreikius. Šis planas yra strategija kaip tinkamai turės būti panaudotos gimnazijai skirtos lėšos ir kaip gimnazija turėtų vykdyti ir įgyvendinti jai iškeltus tikslus. Kadangi Vievio Gimnazija gimnazijos vardą gavo tik 2005 metais, taigi jai yra keliama daug naujų reikalavimų, kurie turėtų būti įgyvendinti tam, kad naujoji gimnazija galėtų patvirtinti, kad ji tikrai yra verta gimnazijos vardo.
Darbo problema: Vievio Gimnazijos naujojo jai suteikto gimnazijos vardo pateisinimas, bei gimnazijos veikla per ateinančius penkerius metus.
Darbo tikslas: analizuojant Vievio Gimnazijos strateginį planą pateikti siūlymus bei galimus pataisymus jame.
Darbo uždaviniai:
1. Apžvelgti išorinės aplinkos analizės būdus.
2. Išsiaiškinti vidinės aplinkos analizavimo metodus.
3. Išnagrinėti Vievio Gimnaziją pagal PEST ir SSGG (SWOT) analizės atlikimo tvarką.
4. Išanalizuoti organizacijos vizijos, misijos bei tikslų sudarymo metodiką.
5. Išsiaiškinti strateginių alternatyvų sudarymo, įvertinimo ir atrinkimo specifiką.
6. Išanalizavus teorinę medžiagą, atlikus praktinę dalį, bei padarius išvadas pateikti strateginių veiksmų planą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-10
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis58.46 KB
Autoriusdenne
Viso autoriaus darbų38 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos strategine analize Vievio gimnazija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą