Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Medicina>Slauga>Slaugos kokybės vertinimas chirurginiuose skyriuose
   
   
   
3
naudingas +3 / nenaudingas 0

Slaugos kokybės vertinimas chirurginiuose skyriuose

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950
Aprašymas

Įvadas. Temos aktualumas. Tyrimo problema. Tyrimo tikslas. Tyrimo uždaviniai. Tyrimo objektas. Tyrimo hipotezė. Tyrimo metodika ir organizavimas. Tiriamųjų atrankos kriterijai. Panaudoti tyrimo metodai. Statistinė duomenų analizė. Profesinių kompetencijų sąrašas. Slaugos kokybės samprata. Pagrindiniai kokybės bruožai. Sveikatos priežiūros sistemos kokybės lygiai. Slaugymo kokybė per apskaitą. Slaugos dokumentavimas. Slaugos standartai. Pagal A. Donabediano (1980) nustatytus požiūrius aprašomi sekantys standartai. Slaugos kokybės užtikrinimas - standartų nustatymas. Pagal R. Roger (1998) slaugos funkcijos. Slaugos kokybės užtikrinimo ciklas. Atsakomybė už slaugos kokybę. Išvados. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Paciento sutikimas jam atvykus į skyrių. Paciento supažindinimas su skyriaus vidaus tvarka. Slaugytojų pagalba, pacientams užpildant paguldymo į skyrių dokumentus. Paciento požiūris į slaugytojos elgesį su juo. Pacientų nuomonė apie palatoje palaikomą švarą. Pacientų nuomonė apie palatoje palaikomą ramybę. Slaugytojų bendravimas su pacientais ir jų šeimos nariais. Konfidencialumo išsaugojimas chirurginiuose skyriuose. Paciento ir slaugytojos bendradarbiavimas planuojant paciento slaugą. Slaugos poreikių nustatymas kartu su pacientu. Slaugos plano aptarimas ir jo koregavimas kartu su pacientu. Šeimos narių įtraukimas į paciento slaugą. Informacijos suteikimas apie atliekamas procedūras. Procedūrų laiko pranešimas pacientui. Pacientų palydėjimas į diagnostikos kabinetus. Medikamentų poveikio ir paskirties išaiškinimas. Aseptikos ir antiseptikos laikymasis manipuliacijų metu. Slaugytojos elgesys ir kompetencija atliekant manipuliacijas. Slaugytojos greitas reagavimas į paciento nusiskundimus. Slaugytojos bendravimas su pacientu. Psichologinis palaikymas iš slaugytojos pusės. Respondentų pasiskirstymas pagal gulėjimą stacionare skaičių. Tyrimo rezultatų apibendrinimas ir išvados. Išvados. Rekomendacijos. Slaugytojos dėmesys pacientui. Tiriamųjų pasiskirstymas pagal lytį. Respondentų pasiskirstymas pagal užsiėmimą. Tiriamųjų pasiskirstymas pagal išsilavinimą. Priedas (1).

Ištrauka

Temos aktualumas

Praeitais amžiais Lietuvos žmonės buvo slaugomi namuose nes tuomet profesionalių slaugių dar nebuvo ir tik naujųjų amžių pradžioje dėka Šv. Vincento Pauliečio buvo įsteigta "Gailestingųjų seserų draugija" ir po truputėli slauga pradėjo tobulėti (Slauga, 1998). Nuo devinto dešimtmečio pradžios slauga beveik visą laiką sparčiai keitėsi. Visame vakarų pasaulyje sveikatos priežiūros sistemos reformuojamos, visa tai daro didžiulę įtaką visoms sveikatos priežiūros profesijoms. Tačiau atsižvelgiant į jų apimtį ir pobūdį bene labiausiai reformos veikia slaugą (Sveikatos mokslai, 2004). Lietuvos visuomenė gyvena transformacijų laikotarpyje, kuriam būdinga ekonominių, politinių socialinių ir kultūrinių tendencijų kaita. Visa apimančių kitimų erdvėje kinta ir sveikatos priežiūros prioritetai (Židžiūnaitė, 2003). 1988 metais Vienoje pirmojoje Europos slaugos konferencijoje buvo suformuotos gairės naujo Europos slaugytojo vaidmeniui, kuris neatsiriboja siauru profesiniu išsilavinimu bei užduoties orientuotos slaugos vykdymu (Salvage, 1993). Reformos tikslas, padaryti slaugą ko kokybiškesnę, prieinamą kiekvienam pacientui nepriklausant nuo jo socialinės padėties ar rasės. Sveikatos priežiūros kokybė ir jos gerinimą užtikrinančios sistemos tai pagrindinė daugumos šalių organizacijų veiklos sritis. Slaugos kokybės užtikrinimo tikslas yra nuolat gerinti teikiamos slaugos kokybę. Sveikatos gerinimo išmanymas didina visuomenės slaugos poreikius ir skatina jos vystimąsi ir kaitą. Keičiantis visuomenės požiūriui į slaugą, pradėta vis labiau reikalauti kokybiškesnių ir įvairiapusiškesnių slaugos paslaugų. Tačiau norint gerinti teikiamų paslaugų kokybę, sveikatos priežiūros paslaugų tiekėjams būtina žinoti, kaip pacientai vertina jiems teikiamas paslaugas bei pagrindinius veiksnius, turinčius įtakos pacientų pasitenkinimui.

Tyrimo problema

Vykstant reformai sveikatos priežiūros srityje, didėja reikalavimai kokybiškai slaugai.

Tyrimo tikslas

Įvertinti chirurginių skyrių pacientams teikiamą slaugos kokybę.




Tyrimo uždaviniai:

1. Apibūdinti kokybiškos slaugos sampratą, jos reikšmę chirurginėmis ligomis sergantiems pacientams.
2. Įvertinti pacientams teikiamų slaugos paslaugų kokybę.
3. Išanalizuoti veiksnius, įtakojančius slaugos kokybę.
4. Įvertinti slaugytojos vaidmenį, įtakojantį kokybišką priežiūrą.

Tyrimo objektas

Pacientų, sergančių chirurginėmis ligomis teikiamos slaugos kokybės vertinimas, jų pačių požiūriu.

Tyrimo hipotezė

Dalyvaujančių slaugos kokybės vertinime pacientų požiūris į slaugos kokybę bus teigiamas.

Tyrimo metodika ir organizavimas

Tiriamųjų atrankos kriterijai
Atliktame tyrime dalyvavo 87 chirurginių skyrių pacientai. Jie buvo atrenkami pagal sugebėjimą išreikšti savo nuomonę duotoje anketoje. Respondentų amžius buvo nuo 18 iki 75 metų. Tiriamųjų pasiskirstymas pagal lyti skyrėsi nedideliu procentu: moteriškos lyties buvo 53%, o vyriškos lyties tik 6% mažiau. Dauguma tyrime dalyvavusių respondentų stacionare guli daugiau nei vieną kartą.

Panaudoti tyrimo metodai:
Mokslinės literatūros analizė;
Anoniminė anketinė apklausa.
Buvo atliekamas kiekybinis, tikslinis tyrimas– pateikta anketinė anoniminė mano pačios sudaryta anketa. Joje buvo pateikti 28 teiginiai. Tiriamieji turėjo pažymėti jam labiausiai tinkantį atsakymą, kurių buvo keturi: taip, iš dalies, ne ir nežinau. Norint susisteminti anketą ji buvo padalyta į tris blokus, kuriuos sudarė: informacija apie skyriaus aplinką, palatos slaugytoją ir apie patį tiriamąjį.
Anketos buvo išdalintos chirurginių skyrių pacientams, VĮ Šiaulių ligoninės chirurginiuose skyriuose 2005 04 13 trečiadienį, prieš tai gavus leidimą, iš šių skyrių slaugos administratorių.
Buvo pasirinktas patogiausias pacientams laikas 15 val. Anketos buvo pateiktos 96 respondentams, atsakė 87 pacientai. Anketas išdalinau chirurginių skyrių pacientams aš pati. Neturint galimybės pacientams perskaityti anketą, pati jas perskaičiau ir paaiškinau nesuprantamus teiginius.

Statistinė duomenų analizė
Statistinių duomenų kiekybinis apdorojimas buvo atliekamas naudojant Microsoft Excel programą. Gauti duomenys pateikti procentais ir pavaizduoti skritulinėse diagramose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-15
DalykasSlaugos diplominis darbas
KategorijaMedicina >  Slauga
TipasDiplominiai darbai
Apimtis49 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20
Dydis314.74 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Slaugos kokybes vertinimas chirurginiuose skyriuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą