Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Mokymosi motyvacijos veiksniai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi motyvacijos veiksniai

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Veiklos motyvacija. Vidinės motyvacijos ugdymas. Mokymosi motyvacijos stiprinimo būdai. Išvados.

Ištrauka

Motyvacija (motivation), numanomi(hipotetiniai) psichiniai procesai, kurie suteikia žmogui energijos, noro veikti, kreipia jo veiksmus, elgesį viena ar kita linkme.
Iš senovės žinoma, kad apgalvotai paveikus žmones, galima pasiekti savo tikslus. Norėdami įgyvendinti savo sprendimus, taip turi daryti vadovai, mokytojai tam panaudodami motyvavimo principus. Motyvavimas yra savęs ir kitų raginimas veikti bei sudarymas tokių sąlygų, kada žmogus nori veikti ir aktyviai veikia asmens ar kieno tai naudai. Siekiant gerų rezultatų, būtina suprasti žmonių elgseną ir pasinaudoti jų elgesiu.
Motyvaciją galima apibrėžti kaip materialinio ir moralinio skatinimo sistemą, kuri sužadina žmogaus elgesį, nukreipia šį elgesį tinkamą linkme ir padeda šią būseną palaikyti per visą darbinės veiklos periodą.
Norėdami išsiaiškinti tam tikro elgesio motyvus, paprastai klausiame: "Kas vertė tave tai daryti?" arba "Kodėl tu taip pasielgei?" Psichologijoje motyvacija – tai poreikis ar troškimas, kurie teikia elgesiui energijos ir nukreipia jį į tikslą. Kaip ir intelektas, motyvacija yra hipotetinė sąvoka.
Suprantama, kad motyvacijos esmė ir stiprumas negali būti matomi tiesiogiai. Ji reiškiasi per elgesį, kuris yra matomas. Tačiau motyvacija yra tam tikra konstrukcija, padedanti suprasti ir numatyti žmonių elgesį.
Biologinių poreikių motyvacija tik iš dalies paaiškina tai, kas skatina ir nukreipia mūsų elgesį. Yra motyvų, kurie, priešingai negu alkis ar kiti, nėra susiję su biologiniais poreikiais. Milijonieriai gali būti motyvuoti gauti dar pinigų, kino žvaigždės – dar labiau išgarsėti, politikai – pasiekti dar didesnės valdžios, o ekstremalai – dar stipresnių pojūčių. Šie motyvai, net ir juos patenkinus, nesusilpnėja. Kuo daugiau laimime, tuo dar daugiau norime laimėti.
Motyvacija – tai procesas reguliuojantis asmenybės veiklą ir santykius.
A. Maslou teigimu hierarchijos struktūra nėra visiems vienoda. Poreikių lygiai persidengia vienas su kitu, be to, esant tam tikroms situacijoms, visa hierarchija gali išsikreipti, net apsiversti. Pvz. A. Masluo poreikių hierarchija. Daugelis vadovų mano, kad darbas gali patenkinti visus žmogaus poreikius. Tačiau tyrimai parodė, kad darbas daugeliui žmonių reiškia daugiau nei pinigus, todėl, nors ir gauna didelį atlyginimą, bet nepatenkintas darbu, žmogus gali tapti blogu darbuotoju. A. Maslou pirmasis pasiūlė poreikių klasifikaciją ir nustatė jų tarpusavio ryšius. Jis matė galimybę sudaryti poreikių hierarchiją, kurioje aukštesnieji poreikiai nepasireiškia, kol nėra patenkinami žemesnieji. Žemiausias lygis- fiziologinis, kuris apima visas pagrindines normalaus Žmogaus funkcionavimo ir gyvenimo sąlygas (maistą, poilsį, gyvenamą vietą ir pan.). Kai patenkinami fiziologiniai poreikiai, atsiranda saugumo samprata. Šiame lygyje žmogus stengiasi užtikrinti asmeninį saugumą ir fiziologinių poreikių patenkinimo garantijas. Būdamas saugus, žmogus pereina į kitą lygį ir patenkina atsiradusius socialinius poreikius (statuso, pripažinimo siekimą). Kai visi prieš tai minėti poreikiai patenkinami, žmogus rūpinasi saviraiška ir potencialių galimybių realizavimu, talento atskleidimu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-11
DalykasPsichologijos referatas
KategorijaPsichologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis15.09 KB
Autoriusmagarita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi motyvacijos veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą