Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Suaugusiųjų mokymosi prielaidos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų mokymosi prielaidos

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Sąvokų apibrėžimai. Suaugusiųjų mokymosi stimulai. Socialinės prielaidos. Savarankiškumo poreikis. Psichologiniai poreikiai. Fiziologiniai poreikiai. Suaugusiųjų motyvacija. F. Hercbergo motyvacijos teorija. Mokymosi tikslų įvairovė. Suaugusiųjų savišvieta. Pagrindiniai savišvietos būdai. Savišvietos trukdžiai. Mokymosi prieinamumas. Išvados.

Ištrauka

Nuolatinio mokymosi vieta besikeičiančioje visuomenėje neantraeilė – naujos darbo vietos ir senųjų trūkumas, pragyvenimo lygio kitimas ir kt. reikalauja, kad asmuo apsispręstų, ar nereikėtų jam įgyti naujas profesijas, o gal iš esmės pagilinti žinias turimoje, t. y. tapti nuolatinio mokymosi proceso dalyviu (Tiltai "Nuolatinis mokymasis besikeičiančioje visuomenėje : prielaidos ir prieštaravimai", 1997).
Mes, šiandieniniai europiečiai, gyvename sudėtingame socialiniame, politiniame ir ekonominiame pasaulyje. Privalome mokytis gyventi kultūrinės, tautinės ir kalbinės įvairovės sąlygomis, išmokti greitai reaguoti į sparčią technologinę ir informacinę kaitą, gebėti išsaugoti darbo vietą, užtikrinti savo gerovę.
Žinių ir įgūdžių, kurios įgyjamos jaunystėje šeimoje, mokykloje, kolegijoje ar universitete, neužtenka visam gyvenimui. Asmeniui šiandien nepakanka kartą įgytos profesinės kvalifikacijos. Dabarties žmogui dabar būtini gebėjimai prisitaikyti prie sparčios kaitos, jam reikalingi imlumo ir žinių atnaujinimo įgūdžiai (Teresevičienė M., Gedvilienė G., Žuzevičiūtė V." Andragogika", Kaunas).
Šiandien vertingiausia - žmogaus gebėjimas nuolat besikeičiančioje aplinkoje naudoti žinias veiksmingai ir protingai. Siekdami pilnai išvystyti šį gebėjimą, žmonės turi norėti ir galėti patys tvarkyti savo gyvenimą - tapti aktyviais piliečiais. Žmogus yra savo pasaulio ir savęs paties kūrėjas, turintis nuostatą pagerinti situaciją, sugebantis nuolat atsinaujinti ir nuolat keistis, atnaujinti ir tobulinti pasaulį (Tiltai "Nuolatinis mokymasis besikeičiančioje visuomenėje : prielaidos ir prieštaravimai", 1997).
Nuolatinis, visą gyvenimą trunkantis mokymasis yra geriausias būdas nugalėti permainų iššūkius, užtikrinti visavertį, socialiai saugų ir įprasmintą gyvenimą. Suaugusiųjų mokymasis informacinėje visuomenėje turi didelę reikšmę ugdymo kontekste. Dabar visuotinai suvokiama, kad be išvystytos suaugusiųjų švietimo ( nuolatinio mokymosi) sistemos informacinė visuomenė funkcionuoti negali. Todėl savo referate pabandysiu apžvelgti pagrindinius veiksnius, skatinančius suaugusiuosius mokytis.
Darbo tikslas - remiantis moksline bei publicistine literatūra išanalizuoti suaugusiųjų mokymosi poreikius, galimybes ir prielaidas, skatinančias suaugusiuosius mokytis;
Darbo uždaviniai - išanalizuoti mokslinę literatūrą, siekiant atskleisti suaugusiųjų mokymosi poreikius, prielaidas; išanalizuoti kiek naudingas yra mokymasis šiuolaikiniame technologijų bei rinkos amžiuje;
Metodai - periodikos analizė; mokslinės literatūros analizė; techninis surinktos medžiagos apdorojimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-21
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai21
Dydis33.32 KB
Autoriusingiuxs
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. A. Liniauskaitė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju mokymosi prielaidos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Doc. dr. A. Liniauskaitė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą