Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Senovės filosofija>Platono valstybė kaip idėja
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Platono valstybė kaip idėja

  
 
 
12345678
Aprašymas

Objektyvusis idealizmas - Platono filosofijos esmė. Idėjų kaip daiktų pirmavaizdžių teorija. Platono valstybės teorija. Žmogaus ir valstybės santykis. Žmonių skirstymas į luomus - harmoningos valstybės sąlyga. Teisingumo dorybė kaip idealios valstybės pagrindas. Gėrio idėja kaip visų daiktų tikslas.

Ištrauka

Platonas (428/427 – 348/347 m. p. m. e.) kitaip dar vadinamas kūrėju objektyviojo idealizmo sistemos, kurioje filosofai ieško viso idealizmo ištakų: - teigia K. Rickevičiūtė. Platono idėjų teorija davė vardą tam "idealizmui", kuris idealybės sferoje įžvelgė aukštesnę tikrąją realybę ir gilesnę bet kokios būties prasmę".(5,162)
Kurdamas valstybės teoriją, Platonas naujai apmąsto žmogaus ir visuomenės santykį, siekia išaiškinti teisingumo problemą, tačiau nagrinėja beveik visas pagrindines filosofines problemas, neapsiribodamas viena kuria nors, bet susiedamas ją su daugeliu kitų ir analizuodamas įvairiais aspektais. (plg. 5,162)
K. Rickevičiūtės, A. Plėšnio, E. von Aster teigimu, tokio pobūdžio dialogo atsiradimą sąlygojo to meto Atėnų ekonominės, politinės, moralinės problemos. Išgyvendamas savo krašto negandas, Platonas ieškojo jų priežasčių ir priėjo išvadą, kad gyvenimą reikia organizuoti ir tvarkyti ne bet kaip, o moksliškai. Jis ėmėsi atskleisti būties esmę, išanalizuoti žmonių gyvenimą, kad parodytų atėniečiams, kokia turi būti valstybė. "Šiam tikslui pasiekti filosofas paskyrė visas savo žinias ir gabumus, tačiau tuometinė ekonominė valstybės struktūra sąlygojo jo teorijos prieštaringumą ir net iliuziškumą."(5,162)
Anot J. Baranovos, Platonas pradeda trečiąjį klasikinės graikų filosofijos etapą. Jis derina kosmosą ir subjektą, o "laisvas visuomenės narys nėra atskiriamas nuo valstybės kaip visumos ir pajungtas tai visumai."(6,156) Platono kosmosas jau ne materialus kūnas: jį valdo dėsniai, peržengiantys kūno ribas. Tai amžinas ir nekintantis idėjų pasaulis – amžini pavyzdžiai, paradigmos, modeliai, formos, pagal kuriuos iš tamsios ir beformės materijos kuriama daiktų įvairovė. "Amžinai materijai kaip netobulybės pagrindui, jungiantis su idėja, pasaulio sielos veikimu formuojasi regimojo pasaulio daiktai".( 6,156)
Terminas "idėja" Platono filosofijoje reiškia rūšį, formą, kuri yra pirminė daikto atžvilgiu, t.y. daikto esmė egzistuojanti šalia daikto ir nesąlygojama laiko ir erdvės. Daikto idėja ir yra jo prasmė. Daikto idėja nedaloma, ji nepriklauso nuo paties daikto. Atvirkščiai – daiktai tėra savarankiškai egzistuojančių idėjų šešėliai. Idėjos nesensta, jos gyvuoja ne laike, o amžinybėje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-06
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis17 KB
Autoriuskarolina
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Platono valstybe kaip ideja [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą