Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Savimonė

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Savęs vertinimo veiksniai ir jo formavimasis. Savojo "aš" – vaizdas. Formos. Vystymasis. Teigiamas ir neigiamas savęs vertinimas. Išvados.

Ištrauka

Mano darbo tema yra susijusi su savimone. Šis referatas man yra taip pat naudingas, nes yra labai svarbu žinoti apie savęs paties, savo bruožų, poreikių ir galimybių, savo vietos pasaulyje suvokimą, pažinimą ir vertinimą. Žmogus save pažįsta bendraudamas ir veikdamas, t.y. pažindamas aplinką, reaguodamas į ją, ir gaudamas iš jos grįžtamą informaciją. Be abejo, šis procesas nueina ilgą ir sudėtingą kelią. Požiūris į save susiformuoja vėliausiai, po to, kai jau yra susiklostęs požiūris į išorės daiktus, reiškinius, žmones. Sąmonė, padėdama mums pažinti aplinką, daro lankstesnę, tikslingesnę ir efektyvesnę mūsų veiklą, nukreiptą į išorinį pasaulį, o savimonė siekia padidinti paties žmogaus, kaip be galo sudėtingos veikiančios "sistemos", efektyvumą ir patikimumą. Savimonei yra svarbus Aš – vaizdas. Tai vaizdinių ir sprendimų apie save (savo bruožus ir sugebėjimus, išgyvenimus ir motyvus, savo vietą tarp žmonių ir t.t.) sistema. Aš vaizdo turinys formuojasi ilgus metus, save perprantant ir kaupiant žinias apie save. Aš – vaizdas yra savimonės, arba savęs suvokimo, proceso produktas. Jis visada sąlygoja mūsų asmenybės aktyvumą ir galimybes. Pavyzdžiui, esama žmonių, apie save manančių: "aš viską galiu", "aš kai ką galiu", "aš nieko negaliu". "O jeigu negaliu tai nieko ir nedarysiu". Vadinasi, palankus arba nepalankus Aš – vaizdas skatina ar slopina mūsų aktyvumą. Kad nuo savojo Aš suvokimo priklauso žmonių galimybės, įrodo hipnozė: įteigus žmogui vienas ar kitas jo Aš galimybes, jis iš tiesų sugeba atlikti tai, ko įprastoje būsenoje nepajėgtų. Taigi savame darbe rašysiu apie savęs vertinimo veiksnius, teigiamą ir neigiamą savęs vertinimą bei savojo "Aš" vaizdą.

Savęs vertinimas atsispindi, kaip vertiname savo sugebėjimus, būdo ypatybes, socialinę padėtį. Žmogus dažniausiai save vertina, lygindamas su kitais, todėl psichologai paprastai klausia: kaip jums atrodo, kokią vietą tarp kitų žmonių užimate pagal protą, grožį, draugiškumą? Įsivaizduokite atkarpą; jos viename gale – pačių protingiausių vieta, kitame gale – neprotingiausių. Kokioje atkarpos vietoje jūs esate?
Savęs vertinimo formavimasis. Jis formuojasi nuo ankstyvosios vaikystės, galimas daiktas, netgi nuo kūdikystės. Vaikystėje svarbiausią vaidmenį atlieka suaugusiųjų, pirmiausia tėvų ar juos atstovaujančių žmonių, vertinimai. Todėl negalima vaiko vertinti negatyviai, sakyti kad jis kvailas, bjaurus, piktas. Vaikas gerbia suaugusio žmogaus autoritetą ir girdėdamas tokius žodžius, ne tik patiki, kad toks yra, bet ir nesąmoningai stengiasi taip elgtis, kad pateisintų gerbiamo žmogaus žodžius. Bendraujant su mažais vaikais, reikėtų neigiamai vertinti ne patį vaiką kaip asmenybę, o jo poelgį: tu neteisingai pasielgei ( negražiai, blogai, kvailai ), pats esi geras, bet tavo poelgis – ne. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-06
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis15.22 KB
Autoriusalgirduxx
Viso autoriaus darbų21 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasBubnienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Savimone [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Bubnienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą