Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Internetas>Saugumas ir patikimumas elektroninėje komercijoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Saugumas ir patikimumas elektroninėje komercijoje

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Veiklos saugumo užtikrinimo principai. Duomenų perdavimo saugumas.

Ištrauka

Aktuali mūsų laikotarpio tema – saugumas. Šiandien taikomi įvairūs verslo saugumo sprendimų būdai – nauji produktai ir technologijos, naujos metodikos. Kritinės svarbos informacija turi būti prieinama, pilna ir konfidenciali. Techniniai informacinės apsaugos (IA) sprendimai kainuoja nemažai pinigų. Specialistų ratas, kuris svarsto šią problemą – dažniausiai techninis personalas. Šiame lygmenyje problema suvokiama pakankamai gerai. Sakykime, sisteminis administratorius aiškiai suvokia, kaip lengvai pažeidžiami yra kompiuteriniai tinklai arba kaip atrodo situacija, kuomet išeina iš rikiuotės bazinis informacinis elementas.
Verslo struktūrose, generuojančiose pinigų srautus, šios grėsmės nėra taip aiškiai fiksuojamos, informacijos apsaugos supratimas čia miglotas, todėl klausimas, kam reikalingos išlaidos sistemai, su kuria neuždirbami pinigai, kyla natūraliai.
Problemos sprendimą specialistai gvildena techniniam lygyje ir - savaime suprantama - techniniu žargonu, įvardindami standartinių komponentų rinkinį: antivirusus, tarptinklinius ekranus, VPN ir t.t. Bet techninė kalba tolima nuo biznio kalbos, o aiškinimas techninėmis kategorijomis neperspektyvus, nes jūsų paprasčiausiai nesupras.
Kokia gali būti išeitis?
• Išmokyti techninių subtilybių direktorių;
• Pamėginti įsisavinti biznio sampratas ir būtent šiomis kategorijomis išdėstyti akivaizdžias tiesas.
Pirmasis metodas labai populiarus, tačiau visai neperspektyvus. Taigi kaip pristatyti saugumo komponentus ne techninėmis kategorijomis?
Reikia pradėti nuo pradžių – apie IT užduotis, kurias formuluoja verslas. Vienas iš pagrindinių IT variklių yra paties verslo efektyvumo didinimas, naudojant modernias technologijas. Tokie siekiai suprantami – ne tiek jau daug priemonių turima įmonės konkurencingumui didinti ir dauguma jų jau išnaudota, o verslo automatizacija vis dar turi didelę įtaką jo dinamiškam vystymuisi. Tikslas vienas - padaryti taip, kad rutininiai verslo procesai vyktų greitai ir be klaidų. Taigi informacinių technologijų (IT) užduotis – tiekti verslui informacinį servisą. Ir šis servisas turi galutinę išraišką – verslui reikalingos informacijos pateikimą: reikiamos kokybės, reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje. Tai informacija paties verslo valdymui.
Tikslas: supažindinti su informacijos apsaugos būdais.
Uždaviniai: nustatyti iš ko susideda elektroninės saugos sistema;
nustatyti kas lemia elektroninės komercijos saugumą;
išanalizuoti duomenų šifravimo rūšis;
išsiaiškinti kas yra elektroninis parašas.

1. Veiklos saugumo užtikrinimo principai

Elektroninės komercijos plėtrą stabdo atsiskaitymo už produktą sunkumai ir elektroninės informacijos saugumo sistemos pažeidžiamumas, kurie yra tarpusavyje glaudžiai susiję. Sudarant įprastinį, kaip ir elektroninį, sandorį dalyvauja dvi šalys – informacijos siuntėjas ir gavėjas, kurių bendradarbiavimui yra labai svarbus sandorio veiksmingumas. Ir siuntėjas, ir gavėjas norėtų, kad, pritaikius saugumo sistemą, darbo našumas nesumažėtų arba bent jau sumažėtų nedaug. Nesugebėjimas Lietuvos vartotojams užtikrinti elektroninės komercijos saugumo – dabar vienas iš pagrindinių trūkumų, stabdančių elektroninės komercijos plėtrą.
Siekiant veiksmingesnės elektroninės komercijos infrastruktūros, labai svarbus yra informacijos patikimumas. Pakankama informacijos perdavimo sparta ir tinkama kaina yra svarbu, tačiau patikimumas yra reikšmingiausias veiksnys. Bet koks elektroninės komercijos tinklas yra geras tik tiek, kiek yra geri jį sudarantys komponentai bei jame veikiančios taikomosios programos. Todėl labai svarbu yra peržiūrėti išorines grandines, vidinius tinklo ryšius ir tarnybinės techninę įrangą, kad būtų pasirinktas veiksmingiausias patikimumo, spartos ir kainos santykis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-28
DalykasInterneto referatas
KategorijaInformatika >  Internetas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis54.65 KB
AutoriusZ
Viso autoriaus darbų17 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Saugumas ir patikimumas elektronineje komercijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą