Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių vaikus

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Šeimos vaidmuo ugdymo procese. Šeimos adaptacijos ugdymo situacijoje ypatumai. Ugdytinių įtraukimas į procesą. Tėvų ir pedagogų sąveika kaip bendros prasmės kūrimas. Tėvų ir pedagogų sąveikos prielaidos. Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo sritys. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo būdai, formos. Bendradarbiavimo ratas. Išvados.

Ištrauka

Daugelyje šalių specialiojo ugdymo sritis bendrojo ugdymo kontekste yra sąlyginai jauna. Nuo 1960m. daugelyje šalių prasidėjo švietimo reformos (kurias inicijavo neįgalius vaikus auginantys tėvai, prašydami savo vaikams vienodų galimybių ugdytis) ir neįgaliųjų integracijos į bendrojo ugdymo įstaigas procesas. Vakarų Europos šalyse ir Jungtinėse Amerikos Valstijose jau septintajame dešimtmetyje specialiųjų poreikių vaikų tėvams buvo sudaryta daugiau galimybių įsitraukti į vaiko ugdymo procesą, akcentuojama mokyklos ir šeimos partnerystė, o ne vienpusis informavimas apie jau priimtą sprendimą .
XX a. viduryje Vakarų Europoje ir Šiaurės Amerikoje prasidėję socialiniai pokyčiai ir naujos neįgaliųjų ugdymo ir socialinės integracijos teorijos turėjo įtakos ir kuriamai Lietuvos švietimo koncepcijai. Lietuvos švietimo politika grindžiama Vakarų Europoje priimtinais humaniškumo, demokratiškumo principais, normalizacijos, integracijos idėjomis. Sukurti ir vis dar tobulinami teisiniai pagrindai.
Nuo devintojo dešimtmečio JAV ir Vakarų Europos šalyse itin pagausėjo tyrimų, susijusių su tėvų įtraukimo ir partneriško bendradarbiavimo su tėvais problemomis. Tyrimai parodė, jog nepaisant palankaus teisinių pagrindų konteksto tėvai vis dar jaučiasi beteisiai ir atitolę nuo ugdymo sistemos, teikiančios pagalbą jų vaikui: dažnai pedagogai nelinkę išklausyti šeimoms aktualių problemų, tėvai eidami į susitikimus iš anksto priima pasyvaus stebėtojo ir klausytojo vaidmenį.
Pastaraisiais metais tiek vakaruose, tiek mūsų šalyje, stebima vaiko ugdymo paradigmų kaita. Į šeimą orientuotos tarnybos bei ugdymo institucijos, skatinančios bendradarbiavimą, pažymi įgalinimo požiūrį, bendrą problemų sprendimą. Labiau pažymimos ne vaiko ir šeimos problemos, bet šeimos narių patirtis ir stipriosios pusės. Specialistai ir tėvai, sudarydami vaiko ugdymo planą ir kartu jį įgyvendindami, supranta, kad darbas komandoje yra žymiai efektyvesnis. Tėvai skatinami būti aktyviais proceso dalyviais, nurodyti, kokios pagalbos jiems reikia. Tik tada, kai šeimos sutinka, kad specialistų pagalba reikalinga, specialistai gali jiems padėti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-19
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis23.39 KB
AutoriusVaida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasD. Klokmanienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tevu ir pedagogu bendradarbiavimas ugdant specialiuju poreikiu vaikus [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 1 Klasė/kursas
  • D. Klokmanienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą