Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paauglystė (7)

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Įvadas. Konfliktuojantis paauglys mokykloje. Konfliktiškas mokinys. Nesimokantis paauglys. Agresyvus paauglys. Silpnavalis paauglys. Demonstratyvus paauglys. Ir laisvė, ir kontrolė. Paauglio psichologiniai poreikiai. Ko labiausiai reikia paaugliui? Tėvai ir vaikai: drausti draudžiama. Drausti draudžiama. Ramybės, tiktai ramybės! Nevykėlio sindromą išugdo ir tėvai. Užprogramuoja tėvai. Būsiu "bomžas". Džiugina savarankiškumas. Neriaumokime ant savo paauglių. Išvados.

Ištrauka

Paauglystė – pirmas toks sudėtingas amžiaus tarpsnis žmogaus psichologinio vystymosi kelyje. Šiuo laikotarpiu prasideda didelės socialinės ir psichologinės permainos, kurios paprastai sutampa su audringu fiziologiniu vystymusi. Paauglys nori būti savarankiškas, nepriklausoma, trokšta, kad su juo būtų skaitomasi. Šiuo laikotarpiu įvyksta žymiai daugiau konfliktų tarp šeimos narių. Kodėl taip yra? Galbūt dėl to, kad tėvai pradeda labiau kontroliuoti laisvės ištroškusį vaiką, o juk sakoma, kad "uždraustas vaisius saldesnis"...Dažniausiai tėvai to nesupranta. Jie priekaištauja vaikams, baudžia juos visomis įmanomomis priemonėmis, tačiau kodėl jie taip elgiasi? Juk jie taip pat visai neseniai buvo paaugliai?
Aš tikiuosi išsiaiškinti ir suprasti abi puses. Tiek paauglio psichologines problemas, tiek ir tėvų nesupratimo priežastis. Kodėl jie nesupranta paaugliu? Kodėl juos baudžia? Taip pat kodėl paaugliai mėgsta prieštarauti? Kas juos skatina elgtis priešingai negu reikalaujama? Nuo ko priklauso toks jų elgesys? Ar galima išvengti paauglystės sindromo?
1996 m. autoriaus buvo apklausti 104 Vilniaus mokyklų vyresniųjų klasių mokiniai, siekiant išaiškinti, kaip jie vertina savo santykius su mokytoju. 9 iš jų nurodė, kad santykiai priešiški. Ši mintis nėra reprezentatyvi, tačiau palyginę jos duomenis su analogiškų tyrimų, atliktų 1994 m. (96 apklaustieji), 1993 m. (112), 1991m. (83), 1989 m. (131) ir 1988 m. (96) duomenimis galime teigti, kad 6, 8 proc. Vyresniųjų klasių mokinių mano, jog nors su vienu mokytoju jie konfliktuoja. Šį faktą galima vertinti dvejopai. Pirmiausia jį tiktų sugretinti su 70,80 proc. Vyresniųjų kasių mokinių, kurie atsakė, kad nors vienam mokytojui jaučia šiltus, draugiškus jaus, mus, gali jį pavadinti "mylimu mokytoju" . Taip pat reikia pažymėti, kad didžioji dalis mokinių (apie 92 proc.), vertindami savo santykius su visais mokytojais, pažymėjo, kad jie besikeičiantys, gali būti ir geri, ir blogi. Taigi mokinių ir mokytojų bendravimas, daugelio mokinių nuomone, nėra nuolat konfliktiškas. Antra vertus, 6,8 proc. Mokinių, manančių, jog yra skriaudžiami, neteisingai vertinami bei baudžiami, ir laikančių mokytoją "priešu", - tai pakankamai didelė grupė, galinti negatyviai veikti mokyklos gyvenimą ar kliudyti pedagoginei veiklai, nes vidutiniškai klasėje jų turi būti 1-3. Šiems mokiniams reikia ir psichologinės paramos.
Mokinių ir mokytojų konfliktus sukelia įvairios priežastys, ir norint juos įveikti, reikia jas pažinti ir klasifikuoti. Galimi įvairūs tokio klasifikavimo principai. Vienas iš paprastesnių, nuolatinio konflikto su mokykla ir konflikto su atskiru mokytoju išskyrimas. Tačiau net ir toks itin apibendrintas skirstymas gali žymėti skirtingus to paties konflikto etapus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-09
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis259.54 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word paauglyste [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 24 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą