Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų baimių ypatumai

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Literatūros analizė. Vaikų baimės etiologija. Nerimas, baimė ir fobija. Jų formavimasis. Dažniau pasitaikančios vaikų baimės, fobijos ir nerimo apraiškos. Nerimas dėl išsiskyrimo. Mirties baimė. Tamsos baimė. Mokyklos baimė. Vaikų baimės ir amžius. Psichologinė pagalba vaikui, išgyvenančiam baimės jausmą. Tyrimo metodologija. Tyrimo metodika ir eiga. Tiriamieji. Tyrimo rezultatai. Rezultatų aptarimas. Išvados. Priedai (4).

Ištrauka

"Atsibudau naktį, nes mane vijosi pabaisa – didelis drakonas, visas gauruotas, su ugnies liežuviais, spygliuota uodega. Aš bėgau, bėgau ir pargriuvau, o jis pasilenkė prie manęs..."
"Bijau vienas likti kambaryje. Jis man atrodo toks didelis, su didžiuliais langais. Gyvename pirmame aukšte, todėl nuolat galvoju, kad už lango stovi monstras ir žiūri į mane. Įsijungiu radiją arba televizorių, kad nors garsu užpildyčiau tą erdvę. Kai kaimynai ima belsti į radiatorius bei trankyti lubas, jaučiuosi ne vienas. Susiraitau sofos kampe ir apsikraunu pagalvėmis, kad monstras neužpultų manęs už nugaros".
"Nemėgstu lietaus... Kai lašai barbena į langą, atrodo, kad nutupia balandžiai – galvažudžiai. Tuojau įskris į kambarį ir užkapos mus visus..."
"Negaliu eiti į tamsų kambarį – ten sėdi piktas plėšikas, išsigalandęs ilgą riestą peilį, ir laukia manęs..."
Tai tik menkas žiupsnelis vaiko baimių. Įsivaizduokime, kaip sunku pasilikti kiekvieną dieną su tokiu jausmu širdelėje. Posakį, kad "vaikystė – pats nerūpestingiausias žmogaus metas", turbūt sugalvojo suaugusieji, kuriems kasdieniniai rūpesčiai atrodo nepalyginti didesni už kitus, seniai patirtus išgyvenimus. Teisus A.Sent-Egziuperi: "Visi suaugę buvo vaikai, tik ne visi tai prisimena" (Čiubrinskienė, Nasvytienė, 1992).
• Temos aktualumas. Vaikų baimės dažna problema ikimokykliniame amžiuje. Ši emocinė būsena gali lydėti įvairaus amžiaus žmogų, tačiau būna laikotarpių, kai ji ypač pasireiškia. Vienas tokių laikotarpių – vaikystė, savito mąstymo amžius, kai pažinimo ir savisaugos poreikiai labai stiprūs, o gyvenimiškos patirties beveik nėra. Vaikai vadovaujasi ,,magiškuoju mąstymu", veikiančiu pagal principą ,,viskas arba nieko". Jie dar nesugeba atskirti vaizduotės nuo realybės, jie tiki, kad visos jų mintys, svajonės fantazijos yra tikros. Mintis vaikui reiškia veiksmą, ji tolygi būčiai.
Dažnai suaugusieji linkę ironizuoti vaikų baimę. Pasakymai "bailys, tai juokinga,tikras vyras nieko nebijo" verčia mažylį užsisklęsti ir atsisakyti bet kokio atvirumo su gimdytojais. Be to, reiktų nepamiršti, kad vaikai pasaulį mato ne tik savo, bet ir tėvų akimis.
Ypatingo dėmesio reikalauja vaikai turintys sensorikos sutrikimų. Europoje ir Lietuvoje taip pat apie 10 proc. vaikų turi įvairius intelekto, sensorikos, fizinių, somatinių ir kitokių vystymosi sutrikimų (Gudonis, 2003). Todėl pedagogui yra labai svarbu žinoti ne tik normaliai besivystančio vaiko, bet ir sutrikusios raidos vaiko emocinės būsenos ypatumus. Vienas iš tokių ypatumų – vaikų baimių specifika. Literatūroje nepavyko rasti duomenų apie sutrikusios regos vaikų baimių ypatumus, todėl šiuo tyrimu nusprendžiau pasigilinti į šią problematiką.
Sutrikusios regos vaikai išgyvena tam tikrą sensorinę deprivaciją, jų gyvenimiškosios patirties kaupimo būdas yra specifinis, jie mažiau informacijos gauna vizualiniu kanalu, sunkiau formuojasi juos supančio pasaulio vaizdiniai, kurie yra labai svarbūs pažintiniam ir emociniam vystymuisi ikimokykliniame laikotarpyje. Be to, vaikai, turintys regos sutrikimų yra emociškai labiau priklausomi nuo suaugusių žmonių, mažiau savarankiški ir aktyvūs (Gudonis, 1996). Taigi šios specifinės sąlygos sukuria ir specifinius jų emocinius išgyvenimus bei sąlygoja normaliai reginčių ir sutrikusios regos vaikų baimių skirtumus.
Todėl, norint padėti vaikui įveikti šią problema, tėvai, pedagogai turėtų turėti daugiau adekvakačių žinių apie vaikų baimes, jų ypatumus skirtingais amžiaus tarpsniais, pagalbos būdus įveikiant šią problemą.


• Darbo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės ir jų problematika.
• Darbo tikslas. Išanalizuoti ir palyginti ikimokyklinio amžiaus vaikų normaliai reginčių ir turinčių regėjimo sutrikimų baimių ypatumus.
• Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti baimės, fobijos, nerimo sąvokas.
2. Aptarti tam tikras dažniau pasitaikančias ikimokyklinio amžiaus vaikų baimes.
3. Išsiaiškinti psichologinės pagalbos galimybes vaikams išgyvenantiems baimę.
4. Išsiaiškinti ko labiausiai bijo ikimokyklinio amžiaus normaliai regintys ir turintys regėjimo sutrikimų vaikai
5. Išsiaiškinti tėvų bei pedagogų požiūrį į vaikų baimes.
6. Palyginti vaikų baimių ypatumus pagal lytį.


• Hipotezės

1. Ikimokyklinio amžiaus normaliai regintys vaikai bijo mažiau nei turintys regėjimo sutrikimų.
2. Mergaitės bijo labiau nei berniukai.
3. Tėvai ir pedagogai neteisingai įsivaizduoja ko bijo vaikai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-23
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai13
Dydis71.82 KB
AutoriusJolanta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku baimiu ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 24 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą