Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Vaikų baimių psichosocialinė analizė
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Vaikų baimių psichosocialinė analizė

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647
Aprašymas

Įvadas. Teorinė dalis. Baimė. Baimės apibrėžtis. Vaiko baimė ir savivertė. Vaikų baimės, nerimas. Amžiaus tarpsnio sąlygotos baimės. Kaip atpažinti baimes. Kaip padėti vaikui įveikti baimes. Kada pastebima ankstyviausia nerimo, baimės apraiška? Tiriamoji dalis. Anketos rezultatai. Tėvų ir vaikų baimių psichosocialinė lyginamoji analizė. TV laidos analizė apie baimes ir jų įveikimą. Vaikų baimės piešiniuose. Spalvų dėlionė. Vaikų baimių psichosocialinė lyginamoji analizė. Išvados. Priedai (anketa).

Ištrauka

Aktualumas. Kad ir kokia būtų baimės priežastis, vis tiek turėsime ją paaiškinti antropologijos požiūriu. Šiam uždaviniui išspręsti pabandykime atsakyti į tokį klausimą: kuo ypatinga viena ar kita baimė, kokį saugumo jausmą žmogus yra praradęs, kad atsiduria ribinėje situacijoje, kur šiaip jau patikimai jį saugantys daiktai tampa nepatikime, praranda saugomąją galią ir darosi‚ pavojingi" – taip kalbėjo J. Zutt, 1963 m (Blonski H. (2003). Senų žmonių baimės. Alma litera. Vilnius).
Esam visi kada nors pajutę baimę ar tiesiog "bijoję"; vaikystėje – kai pasijusdavome vieniši ar apleisti, mokykloje – įžengdami į naują klasę ar laukdami egzamino ir tai tik vienas kitas pavyzdys.
Įvairiuose knygose ar veikaluose labai daug kalbama, analizuojama apie įvairias sąvokas ir psichologai bando paaiškinti šią sąvoką. Kierkegoras (Kierkegaar) skiria baimę kaip išgąstį ir baimę. Išsigąstama, anot jo, ko nors konkretaus, tad ši baimė susijusi su objektu, o baimė, jo manymu, nenukreipta į jokį objektą, ją sukelia dirginimas, ji išgyvenama, pasak Froido, kaip "laisvai sklandantis nerimas".
Vieni žodžius "išgąstis" ir "baimė" laiko sinonimais, kiti išgąstį kildina iš baimės, prislegiančios žmogų; dar kitiems, tarp jų ir Kantui, baimė yra vienas iš išgąsčio laipsnių: "Baimingumas, baimė, išgąstis, siaubas reiškia mažesnį ar didesnį baiminimąsi; t. y. priešiškumą pavojui" (Blonski H. (2003). Senų žmonių baimės. Alma litera. Vilnius).
Kad ir kas, ir kaip bebūtų, tačiau viskas prasideda nuo vaikystės (ar net kūdikystės), todėl neveltui rašom literatūroje, kad nerimas, baimė – tai emocijos, kurios žmogų lydi jau nuo pat pirmųjų gyvenimo dienų. Vaikas augdamas susiduria su labai daug naujų (bauginančių) dalykų. Daug kas priklauso nuo tėvų elgesio: ar jie mėgins savo atžalą apsaugoti nuo nemalonių emocijų, ar mokys jas įveikti.
Gyvendama demokratinėje valstybėje, analizuodama literatūrą, stebėdama vaikus ir, žinoma, prisimindama save vaikystėje, supratau, kad įvairaus amžiaus vaikus kamuoja skirtingos baimės rūšys (vienos išnyksta, vietoj jų atsiranda kitos, bet yra ir taip, kad kai kurios išlieka ilgesniam laukui). Jei kūdikiai jautriai ir neigiamai reaguoja į stiprų garsą bei nerimauja, kai jaučia, kad tamsoje guli visiškai vienas, tai priešmokyklinuko ar pradinuko baimė nukrypsta į mokyklą ir pasireiškia ne tik vidiniais išgyvenimais, bet išoriniais negalavimais (kaip skrandžio ar galvos skausmu, verksmu). Literatūroje pateikta, jog apie 10 % vargina šiokia tokia mokyklos baimė, o štai tamsos – 15 %, bei dažna yra išsiskyrimo baimė (Clarkson M. (2005). Kaip įveikti baimes? Alma litera. Vilnius.). Bet tai tik kelios baimės rūšys, kurios aplanko vaikus.
Mane domina ne tik, kokios dažniausiai baimės kamuoja vaikus, bet taip pat kokiais būdais yra bandoma sumažinti vienas ar kitas baimes, ar suaugusieji dažnai apie tai pagalvoja ir ar tam skiria didelį dėmesį.
Tikslai. Įvertinti baimių reikšmę ikimokykliniame amžiuje.
Uždaviniai.
Išanalizuoti baimių reikšmę mūsų kasdienybėje;
Išsiaiškinti kokios baimes kamuoja dažniausiai;
Išsiaiškinti kokiais būdais yra bandoma sumažinti vienas ar kitas baimes;
Pasidomėti ar suaugusieji dažnai apie tai pagalvoja ir ar tam skiria didelį dėmesį;
Pasiremsiu, atsakydama į šiuos klausimus, pasinaudodama apklausos rezultatais. Apklausoje dalyvavo 50 žmonių.
Tyrimo objektas. Vaikų baimių psichosocialinė analizė
Tiriamieji. 5 – 7, 7 - 9 metų vaikų baimių psichosocialinė analizė. Piešime dalyvavo 22 vaikai.
Tyrimas vyko Pramedžiavos kaimo pagrindinėje mokykloje (Raseinių r.), priešmokyklinėje grupėje (amžius 5 – 6 metai, 2 berniukai, 2 mergaitės) ir antraklasiai (amžius 8 – 9 metai, 7 berniukai, 2 mergaitės) bei Gluosnio darželio (Šiauliai) priešmokyklinė grupė "Meškų trobelėj" (amžius 6 – 7, 3 – berniukai, 6 – mergaitės).
Tyrimo metodai. Iškeltam tikslui, išsiaiškinti, kokios dažniausiai lydi vaikus baimes – naudojau literatūros šaltinių analizę, suaugusiųjų anketavimas, pokalbį su vaiku, baimės piešimo metodą, dėlionę, (jos tikslas - išsiaiškinti, kokioms spalvoms teikia pirmenybę, apibūdindami baimes) natūralų stebėjimą bei literatūros pateiktomis žiniomis.
Darbo sandara. Kursinį darbą sudaro įvadas, 2 skyriai, išvados, literatūros sąrašas, priedai (anketos pavyzdys, lentelė, kurioje susisteminti duomenys), kaip viskas išdėstyta, matosi turinyje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-02
DalykasAsmenybės psichologijos kursinis darbas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis44 puslapiai 
Literatūros šaltiniai23
Dydis257.33 KB
AutoriusJurgita
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasSabienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku baimiu psichosocialine analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 44 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Sabienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą