Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Senovės filosofija>Platonas apie sielų persikūnijimus
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Platonas apie sielų persikūnijimus

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Reinkarnacija. Platono sielos nemirtingumo koncepcija. Sielų puolimas ir kritimas.

Ištrauka

Visa žmonijos istorija yra amžina kova su mirtimi. Kiekvieną kartą, kai žmogus ryžtasi aukai, ar žygdarbiui, jis įrodo, kad gyvena ne mirčiai, bet nemirtingumui. Ateitis priklauso ne tiems, kurie laiko save būties nuomininkais, o tiems, kurie tiki esą būties šeimininkai. Tie, kurie mąsto ir jaučia sielos kuždesį, žino ir sako: artėjame prie naujo supratimo, prie naujos mąstysenos. Reinkarnacija- sielų persikūnijimą ir atgimimą naujam gyvenimui – IV amžiuje prieš mūsų erą pripažino dar Platonas, juo domėjosi ir savo tikėjimą grindė budistai ir indusai, jį pripažino ankstyvoji krikščionybė, įvairių Graikijos ir Romos filosofijos mokyklų atstovai bei dabarties filosofai, bet Naujajame Testamente apie ją neužsimenama nė žodžiu. Bet ar gali ja tikėti krikščionis? Daugelis katalikų kategoriškai atmeta bet kokią mintį apie sielos persikėlimą į kitą kūną.Tvirtindami, jog tai prieštarautų Kristaus ir Bažnyčios mokymui. Tačiau paradoksas: skelbiamos tiesos anaiptol nėra naujos, o senos kaip pasaulis.
Taigi reinkarnaciją tikėjo Antikos graikai, Platonas rėmėsi šia teorija savo sielos nemirtingumo koncepcijoje.
Platonas – idealistinės filosofijos Europoje pradininkas. Giliamintėje jo sistemoje graikų filosofiniai apmąstymai pasiekė, ko gero, nepraaugtas aukštumas. Jis sukūrė visą apimančią būties sistemą "mokymą apie idėjas". Atskyręs du pasaulius – idėjų ir realų daiktų pasaulį, ir atskleisdamas idėjų pasaulį žmogaus sąmonėje, teigia, kad aukštesniojoje Dieviškoje sąmonėje glūdi visos būties idėjos. Pasaulis – tai Dieviškojo proto amžinų idėjų harmonija. Žmogus, kaip aukščiausia gyvybės forma, sujungia savyje protą ir idėjas su kūniškaisiais reiškiniais ir kartu su pasauliu nuolat kinta, pereidami iš vienos būties formos į kitą.
Taigi kūnas miršta, o siela nemirtinga. Ji vėl grįžta į žemę. Kaip, kokiu būdu ji tai daro? Atsakydami į šį klausimą, Rytų tikėjimai, teigia, kad siela kitą kartą ne būtinai įsikūnija žmoguje, kad ji gali atgimti kaip augalas ar gyvulys. Vakarų pasaulio reinkarnatoriai šią problemą siauriau aiškina: žmogus yra žmogus, jis niekada nepavirs gyvuliu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-13
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis11.05 KB
AutoriusLuka
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. filosofijos dakt. Karpovas
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Platonas apie sielu persikunijimus [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. filosofijos dakt. Karpovas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą