Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Komercinė teisė>Ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai, ribojantys privačios žemės naudojimą, yra neteisėti dėl to, kad riboja asmens ūkinės veiklos laisvės ir iniciatyvos principams, įtvirtintiems Konstitucijoje?
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai, ribojantys privačios žemės naudojimą, yra neteisėti dėl to, kad riboja asmens ūkinės veiklos laisvės ir iniciatyvos principams, įtvirtintiems Konstitucijoje?

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445
Aprašymas

Įvadas. Nuosavybės teisių apsauga ir prielaidos taikyti apribojimus tarptautinėse teisės normose. Nuosavybės teisių apsauga. Prielaidos taikyti apribojimus. Apribojimų naudoti privačią nuosavybę atsiradimas ir taikymas Lietuvoje (1990-2001 m.). Ribojančių nuostatų taikymo subjektas, nuosavybės forma, objektas. Nuosavybės teisių apsauga ir veiklos apribojimai Lietuvos teisinėje sistemoje. Konstitucija. Įstatymai. Egzistuojantys žemės nuosavybės ir naudojimo teisių ribojimai. Servitutai. Kiti žemės nuosavybės ir naudojimo teisių ribojimai. Vyriausybės ir kitų institucijų kompetencija šioje srityje. Ar turėjo įgaliojimus priimti tokius teisės aktus? Ar nebuvo peržengtos tokio reguliavimo ribos? Ar apskritai šios institucijos gali reglamentuoti tam tikrą visuomeninių santykių, susijusių su asmens laisvėmis ir teisėmis sritį? Teisinių konfliktų tarp privačios žemės naudotojų ir valstybės institucijų sprendimo galimybės. Procedūra ir kompetencija. Dėl Vyriausybės norminio akto. Dėl norminio administracinio akto. Pasekmės. Konstituciniam teismui priėmus sprendimą. Administraciniam teismui priėmus sprendimą. Išvados. Santrauka anglų kalba.

Ištrauka

1990 metais, Lietuvai atkūrus Nepriklausomybę, kartu su politiniais pokyčiais prasidėjo naujas Lietuvos valstybingumo ir nacionalinės teisės sistemos formavimosi procesas. Teisiškai pripažinus privatinės teisės atkūrimą ir tęstinumą Lietuvoje kartu turėjo būti atkurtas ir privatinės žemės nuosavybės institutas. Prasidėjo savarankiškos nacionalinės teisės sistemos šakos – žemės teisės formavimosi procesas.
Tačiau kartu metu iškilo būtinybė reguliuoti naujus žemės santykius Lietuvoje. Reikėjo derinti privačios nuosavybės teisę su visuomenės poreikiais ir viešuoju interesu. Taip pat užtikrinti žemės naudojimą ir apsaugą, suderinti žemės sklypų savininkų, naudotojų ir visų gyventojų teisėtus interesus bei garantuoti jų apsaugą.
1992 metais referendumu priėmus Respublikos Konstituciją, buvo įtvirtinta ne tik privačios nuosavybės teisė, bet ir pagrindinės asmens laisvės ir teisės. Naujai priimta Konstitucija Lietuvos ūkį grindžia privačios nuosavybės teisės, asmens ūkinės veiklos laisvės ir iniciatyvos principais. Šie principai yra glaudžiai susiję su pagrindinėmis žmogaus teisėmis ir laisvėmis.
Nors Konstitucijoje yra įtvirtintos pagrindinės žmogaus teisės ir laisvės, tačiau dėl jų universalaus pobūdžio jas yra sunku tiesiogiai taikyti, todėl įstatymų ir kitų teisės aktų paskirtis konstitucines normas konkretinti ir padaryti įgyvendinamas praktiškai.
Lietuvos teisinėje sistemoje nėra deleguotos įstatymų leidybos, todėl poįstatyminiai teisės aktai turėtų konkretinti patį įstatymą, bet nesukurti naujų teisinio reguliavimo santykių. Kadangi labai daug įstatymo įgyvendinimo klausimų Lietuvoje reguliuoja Vyriausybės nutarimai, todėl, kaip rodo Konstitucinio Teismo praktika, jam dažnai reikėjo nagrinėti vykdomosios valdžios kompetenciją šioje srityje.
Nors viešojo administravimo subjektų teisės aktai yra dažniausiai žinybiniai, tačiau jie kartais tampa privalomi asmenims, neįeinantiems į tų institucijų sistemą. Blogiausia yra tada, kai jie yra susiję su pagrindinių teisių ir laisvių ribojimu.
Darbo tikslas – išsiaiškinti, ar asmens ūkinė veikla ir inciatyva privačioje žemėje gali būti ribojama, dėl kokių priežasčių ji gali būti ribojama ir kas turi kompetenciją ją riboti. Todėl darbe, analizuodamas įstatymo ir poįstatyminio teisės akto tarpusavio santykį, juos priėmusių institucijų kompetenciją bei Konstitucijoje įtvirtinų principų svarbą, naudojant analizės bei sintezės metodus, bus atsakoma į klausimą, ar LR Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai, ribojantys privačios žemės naudojimą, yra neteisėti dėl to, kad riboja asmens ūkinės veiklos laisvės ir iniciatyvos principams?
Kadangi konkrečiu atveju išsiaiškinti, ar Vyriausybės nutarimas ir kitas teisės aktas prieštarauja Konstitucijai ir įstatymams, reikia remtis konkretaus teisės akto analize. Todėl darbe, remiantis Konstitucinio Teismo sprendimais, bus pateikiama tokių teisės aktų, labiausiai ribojančių ir paliečiančių didžiausią visuomenės dalį, analizė.
Norint išsamiau pagrįsti hipotezę dėl tokių teisės aktų neteisėtumo, pradžioje yra pateikiama nuosavybės teisių apsauga ir galimybė taikyti apribojimus, įtvirtintus Tarptautinėse teisės normose. Pabaigoje pateikiamos teisinių konfliktų tarp privačios žemės savininko ir valstybės institucijų sprendimo galimybės, nes pripažinti, kad teisės aktas yra neteisėtas, konkrečiu atveju gali tik teismas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-10
DalykasKomercinės teisės diplominis darbas
KategorijaTeisė >  Komercinė teisė
TipasDiplominiai darbai
Apimtis38 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis50.6 KB
Autoriusdonatas
Viso autoriaus darbų16 darbų
Metai2001 m
Klasė/kursas7
Mokytojas/Dėstytojasdr. Algirdas Širvaitis
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ar Lietuvos Respublikos Vyriausybes nutarimai yra neteiseti [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 38 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 7 Klasė/kursas
  • dr. Algirdas Širvaitis
  • 2001 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą