Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Civilinė teisė>Vartotojų teisių gynimas (3)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vartotojų teisių gynimas (3)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Vartotojų teisės ir jų gynimas. Vartotojų teisės ir jų apsaugos įgyvendinimas. Prekių ir paslaugų kokybė bei sauga. Vartotojų teisių gynimo būdai. Ginčus nagrinėjančios institucijos. Finansinių paslaugų teikimas pagal sutartį, sudaromą ryšio priemonėmis. Išvados.

Ištrauka

Šiandien Lietuvoje vertinamos ir ginamos vartotojo teisės ir jų interesų atstovavimas įauga į mūsų kasdienybę. Vartotojo teises palaikančios priemonės nebėra tik valstybės uždavinys. Tai tampa ir nevyriausybinių vartotojų organizacijų iniciatyvų rūpesčiu. Lietuvos Respublikos įstatymais, Europos Bendrijų komisijos komunikato "2002 – 2006 m. vartotojų politikos strategijos" nuostatomis vartotojų interesus atstovaujančioms NVO deleguotos svarbios funkcijos: ginti vartotojų teises, jų ekonominius ir socialinius interesus valstybės ir savivaldybių institucijose; teikti valstybės ir savivaldybių institucijoms pasiūlymus dėl prekių ir paslaugų kokybės gerinimo, tirti vartotojų nuomonę bei viešai skelbti vartotojų nuomonės tyrimų rezultatus, vykdyti vartotojų švietimą, rengiant ir įgyvendinant vartotojų švietimo bei mokymo programas.
Vartotojo teisių ir pareigų nepaisymas visdėlto dar dažnai pasitaikanti problema. Verslininkai nepaiso pirkėjų (vartotojų) pareigų, parduoda nekokybiškas prekes ir teikia netinkamos kokybės paslaugas. Labai sunku su tokia problema kovoti, nes dauguma vartotojų nežino kad jie gali kreiptis pagalbos dėl kilusių problemų, susijusių su prekių kokybe, informacijos apie prekes pateikimu.
Šiuos teiginius nagrinėsiu savo darbe plačiau. Visa analizuojama medžiaga remiasi įstatymais. Rašto darbe analizuojamos vartotojų teisės ir pareigos siauraja prasme, neanalizavau konkrečių atvejų, t.y neskirsčiau maisto ir buitinių prekių kokybės reikalavimų, neįvardijau konkrečių paslaugų teikimo ypatumų.
Darbo tikslas: išanalizuoti vartotojų teises ir pareigas Lietuvos Respublikoje.
Darbo uždaviniai:
aptarti vartotojų teises ir jų apsaugos įgyvendinimą;
išanalizuoti informacijos apie prekes ir paslaugas pateikimo kokybę;
aptarti vartotojų teisių gynimo tvarką.

Vartotojas – fizinis asmuo, kuris pareiškia savo valią pirkti, perka ir naudoja prekę ar paslaugą asmeniniams, šeimos, namų ūkio poreikiams, nesusijusiems su verslu ar profesija, tenkinti.
Vartotojai turi teisę:
savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes ir paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją);
įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas;
gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas;
gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką;
į pažeistų teisių gynimą ir į nuostolių (žalos), atsiradusių vartojant netinkamos kokybės produktus (paslaugas) atlyginimą. Vartotojai taip pat turi teisę į neturtinės žalos atlyginimą;
kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą;
jungtis į vartotojų asociacijas;
į švietimą vartojimo srityje.
Gamintojas, pardavėjas, paslaugos teikėjas vartotojams privalo valstybine kalba suteikti Civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose nustatytą informaciją ir teisės aktų nustatyta tvarka ženklinti prekes. Valstybinė kalba privaloma visuose vartotojams skirtuose viešuosiuose išoriniuose ir vidiniuose prekybos bei paslaugų teikimo vietų užrašuose, įskaitant prekybos ir paslaugų teikimo vietų pavadinimus.
Pardavėjai ir paslaugų teikėjai, siūlydami įsigyti ir teikdami prekes ir paslaugas vartotojams, privalo laikytis sąžiningos verslo praktikos. Prekės ir paslaugos turi būti siūlomos taip, jog vartotojui būtų aiškus tokio pasiūlymo komercinis pobūdis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-08-28
DalykasCivilinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Civilinė teisė
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.48 KB
Autoriusoksana
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vartotoju teisiu gynimas (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą