Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Filosofija>Senovės filosofija>Platono idealios valstybės modelis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Platono idealios valstybės modelis

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Platono idealios valstybės modelis. Klasės ir sielos. Teisingumas. Nuosavybė ir šeima. Auklėjimas. Įstatymai ir valdymas. Išvados.

Ištrauka

Platonas (Platon, 428/427 – 348/347 m. pr. Kr.) manė, kad valstybės prigimtis pagrįsta žmogaus socialine prigimtimi. Žmogus socialus todėl, kad vienas pats yra netobulas ir jam reikalinga valstybė. Todėl visi, net ypatingi žmonės, yra priklausomi nuo valstybės ir tik valstybėje kaip žmonės gali tapti tobuli. Taip Platonas išveda tezę, kad valstybė absoliučiai viršija individą. Taigi čia valstybė užgožia viską, drauge ir individą, tapdama jo formuotoja ir išganytoja.
Konkreti žmogaus paskirtis visiškai išryškėja, kaip manė Platonas, ne asmens, bet visuomenės gyvenime. Todėl detaliai etikos klausimus Platonas svarstė valstybės teorijos fone, bet ne valstybės, kokia ji iš tikrųjų yra, o kokia turėtų būti. Tema buvo nauja: anksčiau Graikijoje kurta valstybės teorija (pvz., sofistų) apsiribojo esamais santykiais ir daugių daugiausia pretendavo racionalizuoti priemones, bet visiškai nekėlė tikslų valstybei. O Platono valstybės teorija, išdėstyta "Valstybėje" ("Politeia") buvo normatyvinė "geriausios" valstybės teorija, sukonstruota vadovaujantis gėrio, teisingumo idėjomis.
Tyrimo problema. Mano pasirinktoji tema yra "Platono idealios valstybės modelis". Šią temą pasirinkau, nes norėjau daugiau sužinoti apie vieną iš stambiausių ir reikšmingiausių Platono kūrinių "Valstybė". Rašydama darbą bandysiu atskleisti svarbiausias filosofines problemas. Tai teisingumo problema, daiktų būties tikrųjų priežasčių – idėjų ir aukščiausiosios iš jų – gėrio problema, žmogaus prigimties (sielos, jos pažintinių galių, sielos ir kūno santykio,), valstybės ir jos piliečių luomų kilmės klausimai, pagaliau – kokia turi būti ideali valstybė, kas ir kaip ją turi valdyti, kokia tinkamiausia jos piliečių, mokymo ir auklėjimo sistema.
Tyrimo tikslas. Mano temos tikslas yra atskleisti Platono idealios valstybės modelį.
Problemos ištirtumas. Mano tema yra rašę: T. Aleknienė "Nemirtingumo patosas", J. Balčius "Platono etika", R. Ozolas "Pasakojimas apie filosofus ir filosofija", W. Tatarkiewicz "Platonas".
Darbo struktūra. 1 darbo dalyje pristatysiu vieną stambiausių Platono dialogų "Valstybė". Pateiksiu Platono idėją, kurią filosofas suformulavo kurdamas idealios valstybės projektą. 1 dalį skaidysiu į smulkesnes dalis. 1.1 dalyje "Siela ir klasės" analizuosiu žmogaus kūno sandaros panašumą į Platono įsivaizduojamos valstybės sandarą, pateiksiu filosofo "Valstybėle" aprašomus 3 žmonių tipus – klases, skirtingą jų prigimtį, bei vaidmenį valstybėje. 1.2. dalyje "Teisingumas" aprašysiu aukščiausia valstybės kulminacijos tašką – teisingumą. 1.3. dalyje "Nuosavybė ir šeima" plėtosiu Platono iškeltą šeimos panaikinimo idėją. 1.4. dalyje "Auklėjimas" perteiksiu auklėjimo reikšmę Platono įsivaizduojamai valstybei. 1.5. dalyje "Įstatymai ir valdymas" perteiksiu Platono požiūrį į valstybės valdymą ir įstatymus, kurių visi žmonės privalo laikytis netgi tada, jei ir labai norėtų jų nepaisyti. Temos išvadas pateiksiu dalyje " Išvados".
Šaltiniai. Pagrindinis šaltinis rašant šią temą yra Platono (Platon) "Valstybė" (Politeia), taip pat remsiuosi kritine literatūra, kurios sąrašą pateiksiu darbo dalyje "Literatūra". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-31
DalykasSenovės filosofijos referatas
KategorijaFilosofija >  Senovės filosofija
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis23.55 KB
AutoriusASTA
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasZ. Ruzgienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
FakultetasVerslo ir technologijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Platono idealios valstybes modelis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Utenos kolegija / 4 Klasė/kursas
  • Z. Ruzgienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą