Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Atmintis (21)

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Atminties apibrėžimas ir praeitis. Atminties procesai. Atsiminimo būdai. Atminties struktūros. Užmiršimo veiksniai ir dėsningumai. Disociacinė amnezija. Įsiminimo veiksniai. Atminties produktyvumą įtakojantys veiksniai. Žinių įsiminimas. Įdomybės.

Ištrauka

Žinoma, kad žmogus turi didelius ne tik fizinių, bet ir protinių sugebėjimų rezervus. Ypač dideli smegenų resursai: žmogus vidutiniškai naudoja tik 4 % bendro nervų ląstelių skaičiaus ( jų smegenyse apie 15 milijardų ), o 96 % jų ilsisi. Tik nedaugelis žmonių efektyviai išnaudoja savo smegenis. Manoma, kad jas pakankamai efektyviai naudoja tik 1 % Žemės gyventojų.
Kaip bus atskleidžiami slapti atminties rezervai? Pirmiausiai žmogui reikia sudaryti tokias išorines ir vidines sąlygas, kurios padėtų geriau įsiminti. Čia padeda mokslas apie atmintį- atminties psichologija. Šis mokslas tiria dėsnius, kaip žmogaus smegenyse išlieka pėdsakai to, ką jis matė, girdėjo, įsisąmonino, suprato.
Procesai, kurie vyksta smegenyse, įsiminimo metu, yra ne izoliuoti, o susiję su kitais reiškiniais. Įsiminimas priklauso nuo įvairių aplinkybių: nuo to ar žmogus sotus ar alkanas, sveikas ar ligonis, budrus ar mieguistas, susikaupęs ar išsiblaškęs ir t. t. Tokiu būdu aplinkybės, veikiančios žmogaus funkcinę būseną, turi įtakos įsiminimo jautrumui ir imlumui.
Funkcines žmogaus būsenas galima reguliuoti kibernetikos metodais. Jie padeda sudaryti smegenims tokias darbo sąlygas, kuriems esant panaudojami slapti atminties rezervai. Miegas, snaudulys, hipnozė, pasąmonė yra slapti atminties pagerinimo šaltiniai. Keista, bet ir miegant galima įsiminti. Šį reiškinį tyrinėja mokslas, vadinamas hipnopedija. Kibernetikos uždavinys- sudaryti geriausias sąlygas mokytis miegant.
Galima mokytis ir hipnozės metu, nes tada žmogus įsimena kur kas daugiau, negu normalioje būsenoje. Čia taip pat padeda aparatūra, kuri ją sukuria ir reguliuoja.

Atmintis apibūdinama kaip sugebėjimas įsiminti, sisteminti, išlaikyti tai, kas patirta ir prireikus vėl grąžinti informaciją į sąmonę, ja remtis mąstant ir elgiantis.
Atmintis sieja žmogaus praeitį su jo dabartimi ir ateitimi, labai padeda pažinimui bei vystymuisi. Atmintį kompleksiškai tiria keletas mokslų, nes vienokios ar kitokios atminties formos yra būdingos visoms gyvoms būtybėms ir apima ne tik individualios patirties išlaikymą, bet ir paveldėtos informacijos perdavimą.
Atmintis – tai sugebėjimas po kiek laiko atgaminti jutimų ir valios dėka surinktą informaciją. Sąvoka "atmintis" yra gerai pažįstama. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-11-28
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai1
Dydis51.12 KB
AutoriusDarius
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasL. Vasilevičius
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasVerslo ir technologijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Atmintis (21) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 1 Klasė/kursas
  • L. Vasilevičius
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą