Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Lietuvos ir Lenkijos viešojo valdymo reformų lyginamoji analizė
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Lietuvos ir Lenkijos viešojo valdymo reformų lyginamoji analizė

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – atlikti Lietuvos ir Lenkijos viešojo valdymo lyginamąją analizę. Viešojo administravimo reformos samprata. Viešojo administravimo reformos. Lietuvos viešojo administravimo reforma. Lenkijos viešojo administravimo reforma. Lyginamoji analizė. Išvados.

Ištrauka

Viešoji politika dažniausiai suprantama kaip valstybės valios išraiška, o viešasis administravimas yra vis sudėtingėjanti tos valios įgyvendinimo sistema, apimanti ir veikianti didelę visuomenės dalį. Viešojo sektoriaus veiklos plėtra ir modernizavimas yra vienas iš žymiausių paskutinių dešimtmečių socialinių fenomenų, tapusių mokslininkų ir praktikų diskusijų objektu. Viešasis administravimas yra visoms šalims ir valdymo formoms būdinga veikla, tačiau įvairių šalių viešojo administravimo struktūra ir procesai yra skirtingi, kadangi yra įtakojami įvairių socialinių, ekonominių faktorių, specifinių politinių jėgų, interesų ir t.t.
Terminas administravimas dažniausiai suprantamas kaip priemonės organizuoti, sutelkti žmogiškuosius ir materialinius bei finansinius išteklius, siekiant įgyvendinti valstybės valią ir politinius sprendimus, įvairių socialinių grupių interesams tenkinti. Sunkiau yra apibūdinti terminą viešasis, kuris dažniausiai siejamas su bendruomene, visuomene, viešosiomis institucijomis, jų biurokratiniu personalu. Kartu, terminas viešasis reiškia administravimo proceso atvirumą žinioms, kontrolei, analizei, vertinimui. Terminas viešasis administravimas yra vartojamas ir platesne prasme: kaip tam tikra atsakomybės rūšis, kurią turi įvairių lygių viešosios institucijos, vykdančios įvairias funkcijas – planavimą, organizavimą, vadovavimą, koordinavimą, veiklos kontrolę.
Darbo tikslas – atlikti Lietuvos ir Lenkijos viešojo valdymo lyginamąją analizę.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti reformos samprata.
2. Atlikti Lietuvos viešojo administravimo reformos analizę.
3. Atlikti Lenkijos viešojo administravimo reformos analizę.
4. Padaryti lygynamosios analizės išvadas.
Metodologija: literatūros analizė.

Lietuvos Viešojo administravimo įstatyme viešasis administravimas apibrėžiamas kaip įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotųjų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams įgyvendinti, numatytoms viešo-sioms paslaugoms administruoti .
Apie viešojo valdymo reformą pirmiausia galėtume teigti, kad viešojo valdymo reformą sudaro sąmoningi pokyčiai viešojo sektoriaus organizacijų struktūrose ir procesuose, siekiant, kad jie veiktų geriau. Struktūriniai pokyčiai – tai dažniausiai viešojo sektoriaus organizacijų sujungimas arba atskyrimas (sukuriama mažiau didesnių departamentų, kad jie būtų geriau koordinuojami, arba daugiau mažesnių departamentų – kad išryškėtų dėmesio centras ir būtų skatinama specializacija). Procesiniai pokyčiai galėtų būti pertvarkymas sistemų, pagal kurias išduodamos licenzijos ar teikiamos negrąžinamos išmokos arba išduodami pasai, kokybės standartų nustatymas sveikatos apsaugai arba švietimo paslaugoms, teikiamoms piliečiams, taip pat įdiegimas naujos biudžeto sudarymo tvarkos, kuri skatintų valstybės tarnautojus labiau rūpintis išlaidomis arba/ir atidžiau stebėti, kokie yra valstybės išlaidų rezultatai. Valdymo reforma paprastai apima ir pokyčius sistemos, pagal kurią įdarbinami, mokomi, įvertinami, paaukštinami, valdomi ir atleidžiami patys valstybės tarnautojai. Valdymo reformos rezultatas – tikrai pigesnė, našesnė valdžia, teikianti aukštesnės kokybės paslaugas ir veiksmingesnes programas, kuri kartu pagerina politinę kontrolę, leidžia vadovams laisvai vadovauti, padaro valdžią skaidresnę ir paryškina reformoje dalyvaujančių ministrų bei valdininkų įvaizdžius.
Viską komplikuoja dar ir tai, kad, daugelio komentatorių nuomone, viešojo valdymo reformai įtaką daro laikas. Visa pagrindinių pokyčių viešųjų institucijų struktūrose ir procesuose nauda išryškėja tik praėjus trejiems, penkeriems ar netgi daugiau metų po reformų programos pradžios. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-14
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis35.94 KB
AutoriusEgle
Viso autoriaus darbų17 darbų
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. Remigijus Riekašius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos ir Lenkijos viesojo valdymo reformu lyginamoji analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. dr. Remigijus Riekašius
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą