Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Moksleivių teisių ir pareigų vienovė šeimoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Moksleivių teisių ir pareigų vienovė šeimoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Moksleivių požiūris į jų teisių ir pareigų vienovę šeimoje. Įvadas. Darbo tikslas - tiriant moksleivių nuomones apie jų teisių ir pareigų svarbą ir įgyvendinimą, įvertinti jų vieningą raišką šeimoje. Teisių ir pareigų vienovė. Išskirtinis dėmesys vaiko teisėms. Vaiko teisių ir pareigų įgyvendinimas Lietuvoje. Vaiko teisės ir pareigos socialinėje aplinkoje. Vaiko teisių ir pareigų raiška šeimoje. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai. Kaip vaikai susipažinę su jų teises ir pareigas nusakančiais dokumentais. Teisių ir pareigų svarba ir įgyvendinimas namuose. Išvados.

Ištrauka

Ilgą laiko tarpą vaiko padėtis visuomenėje nebuvo apibrėžta, vaikai neturėjo jokių teisiškai pripažintų teisių ir buvo visiškai priklausomi nuo suaugusiųjų, nuo jų valios. XX amžius, galima sakyti yra vaiko padėties socialinėje sistemoje pasikeitimo amžius. Šio amžiaus pabaigoje vaiko teisės ne tik deklaruojamos, bet pripažįstamos ir ginamos juridiniais dokumentais.
Pirmą kartą apie vaiko teises prabilo moterys Didžiojoje Britanijoje. 1923 metais jos suformulavo penkis vaiko teisių teiginius, kurie po metų buvo pripažinti ir patvirtinti Tautų Lygoje.Šie teiginiai laikomi pirmąja vaiko teisių deklaracija (11).
Lietuvoje vaiko teisių klausimai pradėti analizuoti po keleto Valstybės nepriklausomybės atkūrimo metų. 1992 metais Lietuvoje pasirašyta ir 1995 metais ratifikuota Jungtinių tautų 1989 metu Vaiko teisių konvencija. Vaiko teisių konvenciją ratifikavo daugelis pasaulio valstybių, tuo parodydamos, jog pritaria ir įsipareigoja ją įgyvendinti valstybės vidaus gyvenime, įsipareigojo ginti vaikų teises ir saugoti juos nuo bet kokios diskriminacijos, žiaurumo, narkotikų, išnaudojimo.
Konvencija be įprastų vaikui priskiriamų teisių į apsaugą ir suaugusiųjų globą, pabrėžia ir vaiko teises į asmeninę nuomonę, raiškos laisvę, ideologinį pasirinkimą, į privatumą. Išreiškiamas pasitikėjimas vaiko savarankiškumo galimybėmis, jo pajėgumu būti atsakingu už save, savo veiksmus, sąmoningai rinktis ir spręsti jį patį liečiančius klausimus (6). Toks požiūris į vaiką įpareigoja išsiaiškinti, išklausyti vaikų nuomones ir supratimą apie vaiko teises: kiek teisės vaikui svarbios, kiek realiai jų paisoma namie. Ar Vaiko teisių konvencijos idėjos reiškiasi realiame gyvenime?
Kiekvienas žmogus turi savo teises, bet kartu privalo vykdyti ir savo pareigas. Svarbu padėti vaikui suvokti, kad jis yra asmenybė, turinti savo teises ir gyvena tarp tokias pat teises turinčių žmonių. Tas suvokimas susieja vaiko teises su jo pareiga ir atsakomybe. Vaiko pareigos gana išsamiai pateikiamos LR Vaiko teisų apsaugos pagrindų įstatyme. Ką vaikai mano ir kaip vertinasavo teisių ir pareigų vienovę? Vaiko teisių gynimas negali virsti vien tik teisių propagavimu, nes vieno asmens teisė reiškia kito asmens pareigą. Jei vaikas nevykdo savo pareigų, jį reikėtų supažindinti su kitų asmenų teisėmis (tėvų, globėjų) (19).
Galimas vaiko teisių nevykdymo psichologines ir socialines priežastis, atlikusi tyrimą, aiškina V. Ž. Jonynienė (2000). G. Navaitis (2003) analizuoja situacijas, susijusias su vaiko teisių pažeidimais šeimoje. G. Sagatys (2002) kalba apie vaiko teisių apsaugą, siedamas su teisėmis ir pareigomis asmenų, kurie vaiką išlaiko, auklėja, rūpinasi juo.

Darbo problema – vaiko teisių ir pareigų įgyvendinimo problema namuose. Pastaruoju metu dažnai girdima nuomonė, kad vaikai turi ir per daug pabrėžia savo teises, bet visai nežino, per mažai dėmesio skiria ar nevykdo savo pareigų.
Darbo objektas – moksleivių požiūris į teisių ir pareigų vienovę šeimoje.
Darbo tikslas - tiriant moksleivių nuomones apie jų teisių ir pareigų svarbą ir įgyvendinimą, įvertinti jų vieningą raišką šeimoje.
Hipotezės – mokiniai vertina savo teises ir mažiau dėmesio skiria savo pareigoms.
Teisių įgyvendinimas ir suaugusiųjų elgesio pavyzdys įgyvendinant vaiko teises ir vykdant pareigas, turi įtakos vaikų pareigos suvokimui.
Darbo uždaviniai :
1. Išnagrinėti vaikų teisių ir pareigų įstatyminius pagrindus.
2. Ištirti moksleivių požiūrį į jų teisių ir pareigų svarbą namuose.
3. Ištirti moksleivių požiūrį į vaiko teisių ir pareigų įgyvendinimą namuose.
4. Nustatyti vaiko teisių ir pareigų vieningą raišką šeimoje.

Darbo metodai:
Anoniminė anketa, kurioje pateikti atviri ir uždari klausimai, į kuriuos atsakę vaikai pateikė savo požiūrį į savo teisių ir pareigų vienovę.
Apibendrinimo metodas naudojamas apibendrinti naudotai literatūrai taip pat apibendrinti gautiems tyrimo rezultatams.
Dedukcijos metodas. Šis metodas naudojamas sukauptai medžiagai susisteminti ir iš jos padaryti išvadas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-03
DalykasSocialinės psichologijos kursinis darbas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis58.32 KB
Autoriusjulija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. B. R. Braslauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Moksleiviu teisiu ir pareigu vienove seimoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Doc. dr. B. R. Braslauskienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą